STRABAG România, în calitate de Antreprenor General, împreună cu beneficiarul, Primăria municipiului Satu Mare, celebrează cu mândrie inaugurarea noului pod hobanat
peste râul Someş în Satu Mare, marcând o realizare semnificativă în dezvoltarea infrastructurii din regiune şi un reper de excelenţă în inginerie, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Cu o lungime de 644 de metri, noul pod este unul dintre cele mai complexe şi ambiţioase proiecte de infrastructură din România, necesitând o precizie excepţională şi expertiza unor profesionişti cu înaltă specializare. La finalizare, podul din Satu Mare este cel mai mare pod hobanat din România ca lungime, consolidându-şi astfel importanţa în peisajul infrastructurii moderne a ţării. Proiectul de construcţie, în valoare de aproximativ 200 de milioane de lei, a început în mai 2020 şi are o perioadă de garanţie de 15 ani.
Conform sursei, podul are un design în formă de harpă, susţinut de doi piloni de 73 de
metri înălţime şi 56 de cabluri de oţel de înaltă rezistenţă. Ansamblul
suspendat care susţine podul cântăreşte 227 de tone şi este proiectat
să suporte o sarcină de peste 12.000 de tone.
Ca parte a angajamentului său faţă de tehnologia de ultimă generaţie
şi ingineria de precizie, STRABAG a implementat soluţii avansate pe
podul hobanat peste râul Someş. Pentru a asigura alinierea şi
tensionarea optimă a cablurilor de susţinere, echipa a utilizat
tehnologia LIDAR montată pe drone pentru a cartografia cu precizie
plăcile de ancorare din pilonii podului. Datele de înaltă rezoluţie
obţinute au fost procesate timp de 48 de ore folosind un server de
înaltă performanţă. Această abordare inovatoare subliniază
angajamentul STRABAG de a livra proiecte de infrastructură
complexe cu cele mai înalte standarde de precizie, siguranţă şi
excelenţă tehnologică.
Potrivit comunicatului, în conformitate cu angajamentul STRABAG faţă de inovare şi
sustenabilitate, proiectul a incorporat şi metodologii avansate de
construcţie, inclusiv Building Information Modeling (BIM) 5D® pentru
planificare şi execuţie integrate. În plus, au fost utilizate tehnologii de
control al utilajelor şi monitorizare cu ajutorul dronelor pentru a
asigura precizia şi eficienţa pe tot parcursul procesului de construcţie.
„Podul Transilvania din Satu Mare reprezintă angajamentul nostru pe
termen lung de a construi soluţii de infrastructură pregătite pentru
viitor în România. Participarea la cel mai mare proiect de
infrastructură din Satu Mare din ultimii 40 de ani este un motiv de
mândrie pentru echipa STRABAG. Prin această realizare, STRABAG
România îşi reafirmă rolul de lider în execuţia lucrărilor complexe la
nivel naţional”, a declarat Herbert Schuster, Commercial
Subdivision Manager al STRABAG România.
„Acest pod înseamnă foarte mult pentru Satu Mare. Podul
Transilvania este mai mult decât o structură din beton, oţel şi fier -
este un nou simbol al oraşului Satu Mare, o minune a ingineriei şi un
reper economic pentru întregul nostru oraş. Podul Transilvania este
construit să reziste, să unească şi să inspire. Doresc să mulţumesc
STRABAG pentru seriozitatea şi angajamentul de care a dat dovadă,
chiar şi în momentele dificile ale proiectului. Este evident că este o
companie care îşi asumă responsabilitatea cu seriozitate”, a declarat
Gabor Kereskenyi, primarul oraşului Satu Mare.
Acest proiect reprezintă cea mai mare investiţie în infrastructura
oraşului Satu Mare din ultimele patru decenii. Structura include patru
benzi de circulaţie, două trotuare pentru pietoni şi o pistă dedicată
bicicletelor, facilitând conectivitatea între cartierele din nordul şi sudul
oraşului.