Studiu: adicţiile generaţiilor - droguri şi ecrane

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 18 septembrie

Studiu: adicţiile generaţiilor - droguri şi ecrane

English Version

Asociaţia „Eu te-am făcut, eu te iubesc”, care reuneşte aproape 200.000 de membre, a prezentat rezultatele unui studiu realizat de CURS (Centrul de Sociologie Urbană şi Regională) privind percepţiile şi experienţele mamelor din România legate de educaţie, siguranţă, adicţii, sănătate mintală şi violenţă domestică. Cercetarea arată că, deşi drogurile domină discursul public, problemele cotidiene sunt legate mai degrabă de dependenţa digitală: 70% dintre copii petrec excesiv timp pe telefon şi 55% în faţa televizorului. Tinerele mame se tem mai ales de droguri, în timp ce mamele mature consideră ecranele principala ameninţare.

Diferenţe între urban şi rural

Mamele din oraşe se tem în primul rând de TikTok şi internet, pe când în mediul rural frica este asociată cu anturajul şi reţele precum Facebook. Nivelul de educaţie influenţează şi percepţia asupra problemelor copiilor: mamele cu studii superioare semnalează hiperactivitate şi anxietate, cele cu studii liceale - anxietate şi tristeţe, iar cele cu studii subliceale - impulsivitate şi lipsă de concentrare.

Burnout parental şi sprijin fragil

Datele sunt alarmante: 61% dintre mame se simt copleşite, 64% epuizate şi 58% triste. Doar 23% reuşesc să îşi facă timp pentru ele însele. Sprijinul specializat lipseşte - doar 5% apelează la un psiholog, iar 18% nu cer ajutor nimănui. Studiul arată că 35% dintre mame cunosc victime ale violenţei domestice, dar 34% nu ştiu unde să se adreseze, iar doar 7% au încredere în eficienţa campaniilor publice. În plus, rolul tatălui rămâne marginal: doar 42% sunt consideraţi „foarte implicaţi”, faţă de 77% în cazul mamelor.

„Butonul roşu”

„Mamele au nevoie de un plan pentru problemele mari, de o hartă de intervenţie în cazul în care temerile se adeveresc. Butonul roşu de panică în privinţa adicţiilor este deja apăsat”, a declarat Laura Cosoi, fondatoarea asociaţiei. Ea a subliniat că doar 8% dintre mame ştiu ce să facă în cazuri de criză şi a lansat o petiţie naţională, „O naţiune de părinţi fără hartă”. La prezentarea rezultatelor studiului au fost prezente Luciana Elena Buliga, vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor, psihoterapeutul Irina Petrea şi sociologul Andreea Domşa. Grupul „Eu te-am făcut, eu te iubesc”, creat pe Facebook în 2024, adună aproape 200.000 de persoane din România şi diaspora. În fiecare lună, se alătură aproximativ 15.000 de noi membre, semn al nevoii de solidaritate şi sprijin între părinţi.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0670
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2778
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4387
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8389
Gram de aur (XAU)Gram de aur504.5467

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
investenergy.ro
world-nuclear-exhibition.com
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb