Studiu ARMO: Platformele internaţionale riscă să golească vitrinele retailului românesc

I.S.
Comunicate de presă / 24 iulie, 13:18

Studiu ARMO: Platformele internaţionale riscă să golească vitrinele retailului românesc

Opt din zece firme de retail româneşti se aşteaptă ca activitatea să le fie afectată de platformele internaţionale în următoarele 12 luni, arată valul al doilea al studiului „Impactul platformelor internaţionale asupra comerţului din România - Perspective de viitor”, comandat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) şi realizat de MIA Marketing, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Presiunea competitivă rămâne constantă: 77% dintre companii anticipează că activitate lor va fi afectată din cauza platformelor din afara Uniunii Europene, în principal prin scăderea vânzărilor (32%). Paradoxal, în cazul celor care estimează scăderea cifrei de afaceri în 2025 faţă de 2024, principalul canal care se va contracta nu este online-ul, ci magazinul fizic al IMM-urilor.

Datele studiului relevă o polarizare accentuată, care marchează aşteptările pe 2025: doar 9% dintre firmele de retail prevăd creşterea vânzărilor în acest an, în timp ce majoritatea mizează pe stagnare. Aproape un comerciant din cinci se pregăteşte însă pentru scădere, iar pentru acest grup magazinul fizic/offline este principalul canal de vânzare folosit în prezent care va scădea.

Potrivit sursei, în lupta cu platformele internaţionale, pentru a rămâne la suprafaţă, retailerii mici şi medii îşi schimbă rapid strategia. Bugetele de publicitate online cresc, deoarece vizibilitatea în căutări şi în feed-uri costă din ce în ce mai mult. În paralel, 41% dintre respondenţi spun că îşi vor scurta lanţul de aprovizionare, cumpărând direct de la producător pentru a controla viteza şi costul într-o competiţie globală tot mai dură.

Cristi Movilă, Preşedinte ARMO: „Electro&IT şi Fashion sunt categoriile ce resimt presiunea platformelor internaţionale în cel mai înalt grad. Dacă aceste magazine online şi offline cedează, efectele în cascadă înseamnă depozite şi spaţii comerciale goale, chirii neplătite şi locuri de muncă pierdute - cu impact direct asupra veniturilor fiscale şi economiei româneşti”.

Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO: „Ştim de la INS că unul din patru români lucrează în retail, sectorul de retail având aproape un milion de angajaţi la nivel national. Datele studiului nostru arată clar unde se rupe lanţul - magazinul fizic este cel mai expus, inclusiv pentru retailerii care vând şi online. Semnalele transmise în ultima perioadă inclusiv de colegii din EuroCommerce confirmă că fenomenul şi efectele măsurate de noi sunt valabile nu doar în e-commerce, ci şi în magazinele tradiţionale. Nu doar în România, ci peste tot în Europa. Dacă nu se acţionează acum, cât timp aceste afaceri mai pot fi salvate, vom vorbi în curând despre pierderi ireversibile de zeci de mii de locuri de muncă şi goluri majore în bugetul de stat”.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0708
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3213
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4251
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8168
Gram de aur (XAU)Gram de aur464.9428

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb