Abonament gratuit
Videoconferinţa “Energia în priză”Videoconferinţa “Energia în priză”

STUDIU BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE:66% dintre clienţi intenţionează să îşi ajusteze cheltuielile în contextul pandemiei şi să economisească mai mult

A.B
Comunicate de presă /

Simona Tărtăcuţă, director Marketing şi Produs BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE

Simona Tărtăcuţă, director Marketing şi Produs BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE

BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucureşti, prin marca sa comercială Cetelem, a derulat în rândul clienţilor din portofoliu un studiu care şi-a propus să măsoare percepţia şi comportamentul financiar în contextul pandemiei COVID-19. Conform studiului, impactul general resimţit de clienţi a fost unul ridicat, 62% declarând că au avut de suferit. În ceea ce priveşte comportamentul financiar actual, cea mai mare repercusiune declarată este la nivelul consumului, 66% dintre clienţi intenţionând să îşi ajusteze cheltuielile. Dintre aceştia 33% spun că ar dori să economisească mai mult, iar 33% au în vedere să reducă sumele cheltuite, potrivit unui comunicat de presă trimis la redacţie.

Simona Tărtăcuţă, director Marketing şi Produse, a declarat: "Prima jumătate a acestui an a fost o perioadă sub semnul neprevăzutului, al incertitudinilor, o perioadă de regândire a priorităţilor pentru mulţi dintre noi. Intenţiile de economisire şi de consum sunt, cu siguranţă, un barometru de evaluare a impactului pandemiei asupra deciziilor financiare. Am considerat esenţial să avem o imagine de ansamblu asupra percepţiei şi atitudinii celor peste 650.000 de clienţi din portofoliul actual Cetelem, cu privire la contextul actual, post stare de urgenţă şi în timpul stării de alertă, dar şi în perioada următoare. Astfel îi putem sprijini cu cele mai bune soluţii financiare, adaptate nevoilor lor, aşa cum ne-am propus şi până acum.

Potrivit acestui studiu suntem în continuare prima opţiune pentru peste două treimi dintre clienţi în momentul în care iau în considerare un credit, ceea ce ne reconfirmă misiunea şi obiectivele. Încă dinainte de debutul pandemiei tendinţa de economisire a fost observată în concluziile ediţiei 2020 a studiului pan-european L'Observatoire Cetelem. Acesta ne-a arătat că preocuparea românilor pentru economii a fost cu 11% mai mare faţă de 2018, cea mai importantă creştere din Europa, cu peste 18 procente deasupra mediei UE (69% vs. 51%), iar intenţia de a cheltui mai mult a scăzut faţă de anul anterior cu 13 procente (50% în 2020 vs. 63% în 2019).

Putem concluziona că această direcţie către reducerea consumului s-a accentuat în contextul COVID-19".

Atitudinea faţă de creditare

Cercetarea realizată în rândul clienţilor BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucureşti a arătat că aproape două treimi dintre persoanele chestionate s-ar simţi confortabil să acceseze o formă sau alta de creditare: 33% nu ar avea o problemă să acceseze un credit pe termen mediu pentru bunuri şi servicii, 23% orice tip de credit şi 14% ar fi în regulă şi cu un credit pe termen lung. 76% dintre persoane au avut un credit în ultimul an, majoritatea (47%) alegând creditul de nevoi personale şi o durată de cinci ani ca perioadă de creditare preferată (49%). Creditele de nevoi personale sunt preferate de cei care au declarat că intenţionează să facă un credit în următoarele 12 luni, 30% dintre aceştia intenţionând să aleagă acest tip de creditare.

70% dintre persoanele chestionate declară că au avut nevoie să efectueze achiziţii în ultimii trei ani pe care nu le-ar fi putut realiza doar prin resurse proprii, iar 67% dintre acestea au apelat la credit pentru a acoperi întreaga sumă. Printre bunurile cel mai frecvent cumpărate de clienţi se numără electrocasnicele mari şi aparatele de aer condiţionat (31%), aparate electronice (TV, radio, media playere) şi IT (25%) şi produse pentru reparaţii sau întreţinere în locuinţă (24%).

Impactul contextului COVID 19 asupra comportamentului financiar

În ceea ce priveşte categoriile de produse pe care le vor cumpăra mai mult decât de obicei, observăm că se menţine preferinţa pentru produse de igiena (31%) şi produse alimentare (28%) aceste produse fiind achiziţionate în cantităţi mai mari pe fondul incertitudinii sporite din perioada de început a pandemiei. La fel stau lucurile şi pentru categoria electrocasnice, 14% dintre respondenti declarând că vor investi mai mult în aceste tipuri de produse care echipează universul casei.

Şi alegerea modalităţii de plată va fi diferită. Conform răspunsurilor primite, 18% dintre participanţii la studiu intenţionează să îşi realizezeze cumpărăturile online, iar 36% vor utiliza Internetul mult mai frecvent decât în perioada anterioară pandemiei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

23 Sep. 2020
Euro (EUR)Euro4.8641
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1529
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5153
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.2908
Gram de aur (XAU)Gram de aur252.2762

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
CEZ România
Smart City România
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie