Fondată în iunie 2007, Eturia şi-a consolidat poziţia pe piaţa de turism internă şi a realizat, la aniversarea a 18 ani de activitate, un bilanţ amplu privind turismul românesc relaţionat cu călătoriile românilor în destinaţii internaţionale. Studiul prezentat cuprinde analiza datelor anonimizate colectate de la 90.000 de pasageri, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În cei 18 ani de activitate, Eturia a înregistrat vânzări de 188.000.000 euro care s-au transpus printre altele în 300.733 nopţi de cazare şi un portofoliu impresionant de destinaţii, peste 150 în jurul lumii. În aceşti ani, turiştii români au fost călători în peste 30.000 de zboruri, însumând 180.000 ore de zbor şi 200.000.000 km (calculat la o viteză medie de 0.8 mach), echivalentul înconjurului Pământului de aproape 5.000 ori.
"Era în vara anului 2006 când am aterizat în Kilimanjaro Tanzania. Am descoperit pentru prima oara Africa din cărţile copilăriei mele. Undeva în zare "zăpezile de pe Kilimajaro” străluceau în lumina amurgului şi la câţiva metri de mine maimuţele se hârjoneau în copaci. Câteva zile mai tarziu în Ndutu, o hienă cânta serenade la geamul lodge-ului meu, un grup de girafe se adăpa într-un pârau la câţiva metri de locul unde îmi luam micul dejun şi 4 pui de gheparzi învăţau să vâneze alergând un iepure. Locul e atât de sălbatic, liniştit şi cu adevarat greu de descris în cuvinte...
Atunci mi-a încolţit ideea că aş putea să arăt şi altor oameni aceste locuri ajutându-i să ajungă aici. Şi astfel a încolţit ideea agenţie de turism Eturia, iar cîteva luni mai târziu de gândul avea să devină realitate, iar Tanzania a fost şi este încă în top cele mai căutate 5 destinatii de vacanţă ,” declară Sorin Stoica, CEO Eturia
Analizând alegerile turiştilor români, de la înfiinţarea Eturia până în prezent, am constatat că aceştia apreciază din ce în ce mai mult vacanţele în care explorează destinaţii exotice şi trăiesc experienţe surprinzătoare, dintre acestea peste 1800 au fost în grupuri cu însoţitor. Printre aceste pachete descoperim:
-Antarctica şi Polul Nord
-Trekking pe Kilimanjaro
-Plimbări printre gorile în Uganda
-Expediţii în Borneo pentru fauna extraordinară
-Pe urmele civilizaţiilor pierdute în America Latină
-Căutări istorice în Mongolia
-Nunţi în jurul lumii
De asemenea, în topul locurilor preferate de turiştii români se află următoarele destinaţii:
1. Maldive
2. Republica Dominicană
3. Tanzania
4. Japonia
5. Statele Unite ale Americii
6. Thailanda
7. Mexic
8. Cuba
9. China
10. Indonezia
Specialiştii Eturia au analizat preferinţele turiştilor români, iar acestea arată astfel:
Tipul de cazare ales în funcţie de regimul de mese::
-60% mic dejun
-8% demipensiune
-4% pensiune completă
-28% all inclusive
Tipul de cazare în funcţie de cotaţia calitativă:
-60% dintre turişti aleg hoteluri şi servicii de 4•
-32% dintre turişti aleg hotelurişi servicii de 5•
-8% dintre turişti aleg hoteluri şi servicii de 3•
Tipul de vacanţă în funcţie de călător:
-55% călătoresc în cupluri
-35% călătoresc în familie
-10% călătoresc single
Tipul de vacanţe în funcţie de personalizare:
-80% pachete standard
-20% pachete personalizate - Signature
În semn de apreciere a excelenţei în turism, Eturia a consolidat zona de vânzare prin parteneriatul exclusiv cu Stejarii Country Club, un spaţiu concept de sport şi relaxare, oferind comunităţii premium experienţe de călătorie unice, se mai precizează în comunicat.