Studiu:Digi şi Vodafone - companiile la care s-ar abona cei mai mulţi dintre consumatori

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 10 iunie 2015

Digi şi Vodafone - companiile la care s-ar abona cei mai mulţi dintre consumatori

Telekom ocupă ultimul loc printre opţiunile celor care urmează să-şi facă un abonament de telefonie mobilă

Digi şi Vodafone se află în topul preferinţelor consumatorilor care ar urma să-şi încheie un abonament de telefonie mobilă (34% şi, respectiv, 32%), potrivit unui studiu realizat de EXACT Cercetare şi Consultanţă.

Orange reprezintă opţiunea viitoare a 22% dintre români, în timp ce pentru Telekom ar opta doar 12% din cei chestionaţi.

"Interesant de menţionat este faptul că persoanele cu venituri personale lunare ridicate (2000-3000 lei) sunt cele care declară într-o mai mare măsură (42% vs. 34%) că intenţionează să devină clienţii operatorului Digi", subliniază cercetarea, menţionând: "Moldovenii rămân orientaţi către operatorul Orange, 36% dintre aceştia (cu 14% peste media naţională) manifestându-şi interesul viitor pentru abonamentele acestei companii".

Dacă Digi reprezintă prima opţiune a românilor atunci când ne referim la abonamente viitoare, compania coboară pe ultima poziţie atunci când este adusă în discuţie achiziţia viitoare de cartele pre-pay - 7%, conform specialiştilor de la EXACT Cercetare şi Consultanţă. Primii trei operatori de telefonie preferaţi sunt, în acest caz, Vodafone (39%), Orange (34%) şi Telekom (20%).

Cartelele Vodafone sunt vizate în viitor de persoanele cu un venit lunar mai mic de 1000 lei (48%, cu 9% peste media naţionala), în timp ce consumatorii cu un venit mai ridicat, situat între 2000-3000 lei, sunt interesaţi de cartelele Telekom (36% vs. 20%, media naţională). Preferinţa pentru cartelele Orange este extrem de evidentă în cazul persoanelor cu un venit lunar de 3000-4000 lei (72%, cu 38% peste media naţională).

Peste jumătate dintre români (57%) deţin, în prezent, abonament personal la o companie de telefonie mobilă. Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay (24%), în timp ce 1 din 5 (18%) deţine atât abonament personal, cât şi cartelă pre-pay.

Cercetarea arată că tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani sunt mai puţin orientaţi către abonamente, aceştia preferând cartelele pre-pay. La rândul lor, cei cu vârste cuprinse între 40 şi 60 de ani sunt adepţii abonamentelor, cartelele pre-pay reprezentând opţiunea a doar 11% dintre aceştia.

Principalii clienţi care îşi îndreaptă atenţia către cartelele pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 de lei (34%). Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat între 3000 şi 4000 de lei (68%, cu 11% peste media naţională), potrivit studiului citat.

Din perspectiva regiunilor geografice ale ţării, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit faţă de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% deţin un abonament (cu 12% sub media naţională), în timp ce procentul celor care optează pentru cartele pre-pay creşte până la 36% (cu 12% peste media naţională).

Cetăţenii români se declară foarte mulţumiţi de serviciile de telefonie mobilă la care sunt abonaţi - Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74), conform cercetării, care subliniază: "Când vine însă vorba de atribute specifice, constatăm că Digi este compania apreciată pentru aspecte legate de preţ: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atrăgătoare oferte promoţionale (27%), cele mai bune preţuri pentru telefoanele mobile (24%) şi cele mai bune preţuri pentru tablete sau laptopuri (13%). Vodafone este compania recunoscută pentru cea mai mare arie de acoperire (40%), cel mai bun renume (34%) şi cei mai buni operatori la serviciul relaţii clienţi (21%). În Moldova, însă, Orange este compania care se bucură de cea mai bună reputaţie, beneficiind de aprecierea a 36% dintre locuitori (cu 16% peste procentul înregistrat în cazul Vodafone). Organizarea website-ului şi varietatea produselor oferite de magazinul online sunt apreciate în egală măsura în cazul Vodafone şi Orange (1 din 5 români în ambele cazuri)".

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Mi se pare foarte precis si corect articolul. Eu am telefon digi si sunt nemultumit de servicii mot-a-mot, insa privind calitatea ajustata cu pretul si optiunile de internet, Digi este OK si cu mult peste Orange. Am avut telefoane in toate retelele si pe o scara a nemultumirii, cel mai nemultumit am fost de Orange (in special aclitatea serviciilor execrabila) apoi de Telekom, Digi si Vodafone. In Romania, acum, Digi si Vodafone sunt OK.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

08 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9192
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6852
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9737
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6962
Gram de aur (XAU)Gram de aur268.5155

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro