STUDIU GFK: Creşterea economică slabă influenţează consumatorii europeni

F. A.
Comunicate de presă / 3 mai 2012

Creşterea economică slabă influenţează consumatorii europeni

În ultimele trei luni, ţările UE au prezentat date economice foarte variate, iar ca urmare, cetăţenii din diferite ţări evaluează situaţia economică din ţara lor şi propria lor situaţie într-un mod foarte diferit, potrivit unui comunicat. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa, care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică şi veniturile, şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Cehia, România şi Spania. Aceste 12 ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 de state membre ale UE.

Conform datelor economice anticipate, creşterea economică în ţările UE continuă să fie privită foarte negativ. Comparativ însă cu ultimul trimestru al lui 2011, unele ţări prezintă valori oarecum îmbunătăţite. Cu o valoare a indicatorului situată la 7,2 puncte, Germania este singura ţară care înregistrează o valoare pozitivă. Atât în Polonia (cu -6,2 puncte), cât şi în Franţa (-10,4 puncte), consumatorii priveau viitorul mai pozitiv în martie decât în luna anterioară. În ambele ţări, indicatorul încrederii a crescut cu puţin sub 20 de puncte, comparativ cu luna care a trecut. Cehii (la -62,7 puncte) continuă să facă cea mai pesimistă evaluare a perspectivelor de creştere economică. În Grecia (-50,8) şi Portugalia (-40,6 puncte), valorile pentru aşteptările privind starea economiei continuă să fie negative. Dacă însă avem în vedere evoluţia din ultimele luni, oamenii din aceste ţări speră la o rezolvare a crizei în curând.

Ţara noastră se află la jumătatea eşalonului între cele 12 ţări analizate, cu -26 puncte (faţă de -34 în ultimul trimestru din 2011), ceea ce indică o uşoară creştere a încrederii cetăţenilor români în îmbunătăţirea situaţiei economiei naţionale.

Totodată, consumatorii din ţările UE îşi evaluează veniturile disponibile viitoare în mod foarte diferit. În ţările cu perspective economice mai pozitive, cetăţenii sunt şi ei mai pozitivi când vine vorba de evaluarea propriei lor situaţii economice. Germanii sunt europenii cei mai optimişti (cu 34,3 puncte). Pe locurile doi şi trei, însă la o distanţa destul de mare, se află Polonia (-14 puncte) şi Austria (-21,2). Consumatorii din ţările lovite de criză, Grecia (-60,2 puncte), Italia (-48,4 puncte) şi Portugalia (-46,4) au făcut cea mai negativă evaluare a aşteptărilor lor privind veniturile.

Indicatorul privind aşteptările legate de venituri în ţara noastră este mai bun în primul trimestru din 2012 faţă de cel din ultimul trimestru 2011, creşterea fiind de 5 puncte, de la -27 puncte.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0733
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3297
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4353
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8651
Gram de aur (XAU)Gram de aur508.6964

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
oaer.ro
targulnationalimobiliar.ro
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb