Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology, în segmentul cash & carry şi hypermarket-uri, piaţa de instrumente de scris din ţara noastră a înregistrat o creştere de 6% în valoare, comparând august - septembrie 2011 cu acelaşi interval din 2010, potrivit unui comunicat de presă. Fiind caracterizaţi prin cumpărături "pe ultima sută de metri", consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu câteva zile înainte de începerea noului an şcolar.
"De la mijlocul lunii august până spre sfârşitul lunii septembrie, părinţi din toată ţara încep să îşi facă liste de cumpărături. Achiziţionarea de rechizite şcolare este o tradiţie în România pentru fiecare familie cu copii, dar şi pentru studenţi. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piaţa instrumentelor de scris este cea a sărbătorilor de iarnă", a declarat Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.
Analizând categoriile de pe piaţă, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci şi creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pieţei - au înregistrat cea mai mare creştere (12%) comparativ cu 2010. Cel mai important segment în volum (27%) rămân pixurile clasice, cu o creştere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piaţă. De asemenea, pe o tendinţă de creştere în valoare s-au înscris şi finelinerele (+16%), rolerele (+11%) şi stilourile (+9%). Creioanele grafit au înregistrat o uşoară scădere de 4%. Categoria markere (markere, text markere şi stilouri OHP) au crescut cu 7%, în timp ce produsele de corectat au scăzut cu 8% în valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă a începutului de an şcolar 2010.