Mai mult de jumătate dintre români (57%) îşi exprimă satisfacţia în urma utilizării unui produs sau serviciu în discuţiile cu ceilalţi, în vreme ce 42% îşi arată insatisfacţia, relevă un studiu realizat de GfK România privind influenţa "word of mouth" asupra consumatorilor din ţara noastră.
Experienţa proprie cu un anumit produs sau marcă este principalul factor care generează word of mouth (WOM), indiferent dacă acesta este pozitiv sau negativ. Al doilea factor care conduce la transmiterea WOM este recomandarea primită de la o altă persoană. Specialiştii, publicitatea comercială sau emisiunile TV, ziarele, revistele sau informaţiile citite pe mediile sociale au un impact mai mic asupra transmiterii WOM mai departe, către o altă persoană.
Cercetarea de marketing a GfK arată că peste jumătate dintre români au avut, în general, mai multe experienţe pozitive cu produsele şi serviciile disponibile pe piaţă. "Atunci când oamenii sunt satisfăcuţi de un anumit produs sau serviciu, pe lângă faptul că vor continua să îl cumpere, o treime dintre ei împărtăşesc experienţa lor cu cineva imediat după ce li s-a întâmplat, iar o treime dintre ei discută despre această experienţă atunci când vine vorba despre o situaţie similară", se arată în studiu.



























































