Potrivit studiului Despre bani 1:1 - Family, realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio, 8 din 10 respondenţi consideră produsele financiare şi de asigurare ca fiind dovezi clare de afecţiune şi responsabilitate faţă de cei dragi, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
De la „un buchet de flori adus fără motiv” până la „un fond de economii creat pentru educaţia copilului”, românii folosesc frecvent banii ca mijloc de exprimare a iubirii. Cele mai frecvente gesturi menţionate în studiu includ pregătirea mâncării preferate pentru cineva drag, renunţarea la planuri personale pentru a fi prezent într-un moment important şi sprijin financiar pentru proiectele sau nevoile membrilor familiei. Peste 40% dintre cei cu venituri mai mari de 1.000 de euro spun că economisesc bani special pentru viitorul celor dragi, planifică vacanţe împreună sau organizează surprize personalizate.
„Românii îşi exprimă iubirea şi responsabilitatea prin decizii inteligente. Aşa cum oferi o îmbrăţişare sau spui «te iubesc», la fel de puternic poate fi să pui bani deoparte pentru copilul tău sau să îţi asiguri părinţii. La Raiffeisen, vrem să fim partenerul acestor gesturi reale de grijă, oferind planuri financiare adaptate fiecărei etape a vieţii clienţilor noştri şi celor dragi lor”, a declarat Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.
Conform sursei, pentru 43% dintre respondenţi, grija faţă de cei apropiaţi înseamnă planificare, gestionare responsabilă a bugetului familiei şi sprijin financiar în situaţii de urgenţă (43%). Unul din trei respondenţi vede investiţiile în educaţia şi viitorul copiilor ca fiind o dovadă a grijii pentru cei dragi. Alte instrumente financiare avute în vedere sunt fondurile de economii pentru situaţii neprevăzute (29%) şi asigurarea unei asistenţe medicale de calitate pentru toţi membrii familiei (22%). Jumătate dintre persoanele cu venituri de peste 1.000 de euro folosesc un fond de economii pentru urgenţe. Tot în acest segment, unul din trei români consideră că accesul la asistenţă medicală de calitate pentru toţi membrii familiei este o formă de grijă.
Întrebaţi despre ce produse financiare ar achiziţiona pentru a-şi arăta afecţiunea pentru cei dragi, respondenţii au indicat contul de economii (49%), asigurarea de sănătate pentru familie (41%) şi depozitul la termen (40%) ca fiind cele mai populare instrumente. Alte produse menţionate au fost asigurarea de viaţă pentru membrii familiei (38%), contul curent (34%), asigurările de viaţă (26%) şi produsele de investiţii (21%).
Cercetarea Despre bani 1:1 - Family a fost realizată de Raiffeisen Bank România, în colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un eşantion reprezentativ de 800 de respondenţi între 18 şi 55 de ani, în perioada august-septembrie 2025.
Opinia Cititorului