Studiu Roweb Media: Brandurile care investesc în imagine reduc costurile şi cresc vânzările

A.F.
Comunicate de presă / 20 octombrie, 11:24

Studiu Roweb Media: Brandurile care investesc în imagine reduc costurile şi cresc vânzările

Brandingul a devenit o componentă strategică a creşterii companiilor. Potrivit unei analize realizate de Roweb Media pe peste 100 de proiecte derulate în perioada 01 Oct 2024 - 01 Oct 2025, brandurile care investesc consecvent în imagine obţin performanţe mai stabile şi costuri mai reduse decât cele care mizează doar pe performance marketing.Cum se vede diferenţa dintre un brand şi un non-brand

Brandingul redefineşte regulile jocului. Modul în care un brand se exprimă vizual şi verbal online face diferenţa între încredere şi neîncredere, între a fi memorabil sau uşor de uitat.

75% dintre cumpărătorii online se bazează pe imagini când decid ce achiziţionează, iar 56% cumpără mai uşor când fotografiile sunt de calitate. Imaginile 360° pot creşte timpul de interacţiune cu produsul cu până la 18%, arătând cât de mult contează experienţa vizuală.

87% dintre brandurile e-commerce analizate folosesc imagini stock sau de la furnizori, pierzând din autenticitate. În schimb, conţinutul vizual propriu transmite seriozitate, reduce retururile şi consolidează încrederea. Fără un branding vizual coerent, rata de achiziţie scade semnificativ.

Video-urile completează identitatea vizuală şi consolidează legătura emoţională cu publicul. Cele care includ elemente clare de branding cresc retenţia mesajului cu 59% şi generează mai multă încredere, ducând la conversii mai bune.

În e-commerce-ul fashion românesc, doar 30% dintre branduri folosesc video-uri de produs. Cele care le integrează într-o identitate vizuală clară obţin conversii mult mai mari, în timp ce mesajele fără branding se pierd rapid.

Social listening şi reputaţie:

Brandurile care răspund constant menţiunilor îşi consolidează reputaţia şi controlează conversaţiile. Fără o identitate clară, imaginea lor este definită de alţii - adesea negativ.

Social market share:

Brandurile care folosesc constant elemente de identitate (sloganuri, nume unice pentru produse, tag-uri) îşi cresc vizibilitatea în industrie. Cele fără branding devin „încă unul” într-un peisaj generic.

68% dintre companii raportează că o identitate de brand coerentă aduce o creştere de 10-20% a veniturilor.

Cât de mult plăteşti în plus când nu ai un brand

Analiza Roweb Media a arătat diferenţe clare între conturile cu branding şi cele fără:

●CTR şi CPC: campaniile cu branding au avut un CTR cu peste 54% mai mare şi un CPC cu 55% mai mic .

●Trafic direct: la branduri, accesul direct pe site a reprezentat principala sursă de trafic, în timp ce la non-branduri a ocupat doar locul 4 - ceea ce arată o dependenţă mult mai mare de reclamele plătite.

●Loializare: brandurile cu awareness au atras cu 50% mai mulţi vizitatori recurenţi decât non-brandurile.

●Căutări pe brand: în Google Trends, brandurile cu strategie de awareness au înregistrat o creştere constantă a interesului (+dublu faţă de non-branduri), în timp ce non-brandurile au rămas la un nivel scăzut şi instabil.

●Sezon de vârf: în perioade precum Black Friday sau sărbători, consumatorii aleg mai întâi brandurile cunoscute - acestea obţinând un volum de căutări pe brand cu până la 3x mai mare decât competitorii fără notorietate.

„Companiile care investesc doar în reclame cumpără atenţie, nu încredere. Brandurile investesc în recunoaştere şi câştigă stabilitate. Când bugetele media fluctuează, brandingul devine amortizorul care menţine performanţa constantă.” mentioneaza Sorin Trifu, CEO in cadrul Roweb Media.

Ce au în comun brandurile care rămân în top

Analiza arată că brandurile cu performanţe stabile pe termen lung au câteva elemente comune: conţinut profesionist, prezenţă diversificată şi extinderea portofoliului prin produse proprii.

Potrivit lui Andrei Manolache, Account Director în cadrul Roweb Media:

„Un brand puternic nu vinde doar produse, ci încredere. Atunci când piaţa recunoaşte şi respectă un nume, acceptă mai uşor şi noile lansări - fie că e vorba de produse marcă proprie sau de extinderea pe o altă categorie. Brandurile consacrate au, practic, un avantaj competitiv uriaş: capitalul de încredere deja câştigat.”

De ce performance-ul fără branding e o cursă scumpă

Brandurile care se bazează doar pe performance marketing devin dependente de platforme. O simplă schimbare de algoritm sau creştere a costurilor poate reduce vânzările instant. Fără notorietate, nu au trafic organic sau direct care să le susţină.

În perioadele electorale, spre exemplu, sau atunci când apar competitori puternici care cresc agresiv bugetele media, costul spaţiului publicitar se majorează semnificativ. Brandurile cu awareness solid fac faţă mai bine acestor fluctuaţii, în timp ce business-urile fără branding devin vulnerabile.

„Brandingul consolidează investiţiile în performance marketing, reducând costurile de achiziţie şi crescând loialitatea clienţilor. Performance-ul oferă rezultate rapide, dar temporare; brandingul asigură stabilitatea pe termen lung. Împreună, cele două formează cel mai eficient mix de creştere.”

- Corina Ortan, PPC Director Roweb Media

Studiul arată că diferenţa dintre companiile care rezistă în piaţă şi cele care dispar nu este bugetul, ci modul în care îşi construiesc identitatea. Brandingul nu este doar o cheltuială, ci un avantaj competitiv care scade costurile şi creşte loialitatea în timp.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0890
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3632
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.5040
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8595
Gram de aur (XAU)Gram de aur598.0182

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb