SUPERLIGASpectacol pe minus, bani în plus

O.D.
Ziarul BURSA #Sport / 5 iulie

Spectacol pe minus, bani în plus

Fotbalul autohton este în faţa unei situaţii care sfidează logica oricărui tip de afacere, de ce merge mai prost de aceea primeşte şi mai mulţi bani de la cei care transmit la TV meciurile din competiţia internă. Pe plan internaţional lucrurile sunt lămurite, echipele noastre abia se târăsc prin tururile preliminare, pe plan intern, ultima ediţie de campionat s-a terminat cu două echipe care au dat faliment cu multe etape de final (Gaz Metan Mediaş, Academica Clinceni), dar care au fost "târâte" până la ultima etapă, tocmai pentru ca toate partidele din program să se desfăşoare. Scăderea calitativă este evidentă pentru toată lumea. Cu toate acestea, observăm acum, pe modelul "Domnul Goe", contraperformanţa este premiată.

Liga Profesionistă de Fotbal va primi mai mulţi bani pentru drepturile TV ale SuperLigii, compania eAD anunţând că intenţionează să mărească suma plătită anual începând cu noul contract care va intra în vigoare din 2024. Orlando Nicoară, directorul general al companiei eAD, deţinătoarea drepturilor TV, a declarat că a început discuţiile pentru noul contract cu LPF şi că acesta implică o majorare a sumei de 28 de milioane de euro anual, precum şi plata unor bonusuri către cluburi în funcţie de audienţele pe care acestea le generează atât pe stadioane, cât şi la TV: "Am demarat discuţiile pentru un nou contract cu LPF şi da, cu o sumă mărită. Valoarea cred că se va afla în perioada următoare. E o propunere mai amplă, noi avem o penalizare destul de semnificativă pe care nu am încasat-o pentru sezonul desfăşurat în pandemie. Adică au fost meciuri care nu s-au disputat, însă noi am plătit toată suma. Propunerea mai amplă făcută LPF şi implicit celor 16 cluburi face referire la renunţarea la penalizarea respectivă, creştem suma şi avem şi o sumă suplimentară ca bonus pentru criterii de audienţă pe stadioane şi audienţă pe TV". Secretarul general al LPF, Justin Ştefan, a declarat la rândul lui că noul contract va obliga cluburile să îşi îmbunătăţească departamentele de marketing: "De acum încolo se creează un alt principiu de lucru în care cluburile vor înţelege că pentru a accesa anumite sume de bani suplimentare trebuie să îmbunătăţească aspectele care ţin de partea de marketing. În perioada următoare, o parte din creştere (n.r. - a sumei anuale pentru drepturile TV) va fi acoperită de aceste condiţii legate de audienţă". Conform actualului contract, care se va încheia în 2024, LPF încasează anual de la compania eAD 28 de milioane de euro plus TVA, bani care sunt împărţiţi celor 16 cluburi din Liga I în funcţie de locul ocupat în clasament. În urma unui parteneriat între Liga Profesionistă de Fotbal şi compania Superbet Liga I îşi schimbă denumirea în SuperLiga. Parteneriatul a fost realizat prin compania EAD, cea care deţine şi drepturile comerciale ale SuperLigii. Preşedintele LPF, Gino Iorgulescu, a afirmat la rândul său: "Mă bucur foarte mult că această firmă s-a îndreptat spre noi. Sperăm ca acest parteneriat să fie de bun augur. Eu cred că toate cluburile sunt conştiente că sunt la rândul lor obligate atunci când o companie ca Superbet vine sponsor şi să avem parte de un fotbal mai calitativ de acum încolo".

Prima etapă a noii ediţii de campionat debutează pe 15 iulie.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

11 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9090
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7494
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0470
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8036
Gram de aur (XAU)Gram de aur273.2231

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro