SUPLIMENT IC&T2Performant, compania românească de tehnologie listată la Bursă care a adus marketingul viitorului în România

Ziarul BURSA #Companii / 07 mai

2Performant, compania românească de tehnologie listată la Bursă care a adus marketingul viitorului în România

Cu o istorie de 12 ani pe piaţă, compania românească de tehnologie 2Performant a introdus în România marketingul afiliat şi în prezent este lider al acestui segment la noi în ţară, dar şi prima companie de tech listată la bursă cu focus 100% pe dezvoltarea produsului propriu. Parte din practicile de marketing ale marilor giganţi ai lumii încă din anii '90, marketingul afiliat a câştigat tot mai mult teren în ultimii ani şi în ţara noastră, iar odată cu schimbările provocate de pandemie a cunoscut o accelerare semnificativă şi are perspective extrem de interesante pentru un viitor care se anunţă tot mai digitalizat. Numai anul trecut, 2Performant a intermediat pentru magazinele online din platformă peste 1 milion de vânzări în valoare de peste 50 de milioane de euro.

Marketingul afiliat reprezintă publicitate plătită la cost pe vânzare şi este cel mai eficient instrument de promovare şi vânzare disponibil astăzi. Este modalitatea de colaborare dintre un magazin online şi specialiştii în digital care pot trimite potenţiali clienţi către magazin, prin diferite forme de reclamă online, primind în schimb un comision pentru vânzările generate. Este, cu alte cuvinte, cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă, pentru companii, în special pentru magazinele online, dar şi un mod corect şi transparent de a câştiga bani din marketing, pentru afiliaţi, cei care le promovează. Marketingul afiliat este direct conectat la industria comerţului online, care pe fondul pandemiei a cunoscut un adevărat salt în viitor şi creşteri peste aşteptări la nivel global în anul ce a trecut. În România, conform cifrelor ARMO, comerţul online a atins în 2020 pragul de 5,6 miliarde de euro, cu 30% mai mult faţă de 2019, ţara noastră înregistrând cea mai mare rată de creştere din Europa. Pandemia nu numai că a adus mai mulţi oameni în online şi a intensificat cumpărăturile online - conform INS: 6 din 10 persoane care au folosit internetul în 2020 au făcut cumpărături online - dar a şi favorizat o flexibilitate a procesului muncii, încurajând munca la distanţă şi freelancingul.

Toate acestea au conturat cadrul ideal pentru ca atuurile marketingului afiliat să fie exploatate eficient atât de magazinele online, care au înţeles că în acest context adaptarea la noua realitate şi la soluţiile digitale le poate păstra active şi aduce creşteri importante, dar şi de afiliaţi, care au intuit noile trenduri şi şi-au sporit astfel veniturile. Aşa se face că în 2020 2Performant a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro. Totodată, 3.445 de afiliaţi din platformă au câştigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019. A fost aşadar un an în care marketingul afiliat şi-a demonstrat mai mult ca oricând relevanţa şi eficienţa ca instrument de vânzare, cu perspective foarte bune şi în anii următori, în 2023 vânzările online fiind estimate să atingă 22% din totalul vânzărilor la nivel mondial.

Cum intermediază şi susţine 2Performant acest model colaborativ bazat pe performanţă? Prin tehnologie. Platforma 2Performant.com este o platformă de tehnologie pe care brandurile, în special magazinele online, o pot accesa pentru a colabora cu zeci sau sute de specialişti în digital, care generează vânzări pentru aceste branduri. Afiliaţii, antreprenori şi specialişti în digital, promovează magazinele online şi primesc, la rândul lor, un comision pentru fiecare vânzare pe care o generează pentru aceste magazine. Comisionul reprezintă un procent din valoarea vânzărilor pe care o generează. La fiecare vânzare generată, şi 2Performant primeşte un comision la vânzare, alături de abonamente şi de alte posibile taxe suplimentare pe care le percepe magazinelor online. Este o tehnologie proprie pe care compania românească a dezvoltat-o 100% prin echipa sa de developeri şi în care a investit, de-a lungul anilor, peste 1 milion de euro. 2Performant deţine tehnologia din spatele platformei, care măsoară traficul şi vânzările înregistrate şi permite astfel alocarea bugetelor conform unui model bazat pe performanţă. 2Performant este astfel un partener pentru branduri şi pentru specialiştii şi antreprenorii în digital şi digitalizează complet mii de relaţii de business, oferind zilnic cadrul comercial, legal, tehnic şi de comunicare care face posibile aceste colaborări bazate pe performanţă, transparenţă şi încredere. Simplu spus, funcţionează ca un Uber pentru marketingul digital, simplificând multe procese implicate în colaborarea dintre jucătorii din afiliere.

Compania de tehnologie 2Performant este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul 2P, din decembrie 2020. În prezent, are o capitalizate de aproximativ 39 de milioane de lei, iar valoarea de piaţă a companiei a crescut cu pes­te 35% de la începutul anului până în acest moment.

(C)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
GRAMPET GROUP
ifep.ro
UNNPR
Hidroelectrica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Dec. 2021
Euro (EUR)Euro4.9487
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3767
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7595
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8121
Gram de aur (XAU)Gram de aur249.2179

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro