TERESTRU, DAR ŞI EXTRAAccidentele aviatice, subiect de controversă

OCTAVIAN DAN
Ziarul BURSA #Miscellanea / 12 martie 2014

Accidentele aviatice, subiect de controversă

Telefoanele unora dintre pasageri au putut fi apelate la ore bune după dispariţie

Accidentul aviatic produs săptămâna trecută a redeschis discuţiile pe marginea dispariţiilor misterioase ale unor aparate de zbor. Zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing a dispărut de pe radare sâmbătă, în timp ce se afla între coasta estică a Malaysiei şi sudul Vietnamului. După patru zile de căutări, rezultatele sunt nule, nu există nicio informaţie concretă care să permită identificarea cauzelor care au dus la producerea acestui accident, deşi deocamdată nu sunt nici măcar indicii că se poate vorbi de aşa ceva, sau a locului în care se află în acestă nava. În ultimul secol au existat nenumărate accidente aviatice, cauzele fiind dintre cele mai diverse, dar cele mai multe discuţii le-au generat cazurile în care avioanele au dispărut pur şi simplu. Vedeta negativă a acestor întâmplări misterioase este fără îndoială "Triunghiul Bermudelor", dar ultimul accident a propulsat şi Marea Chinei pe lista locurilor în care au loc fenomene ciudate.

Primele 72 de ore de după dispariţia aparatului de zbor plecat din Malaysia au inflamat serios spiritele la nivel mondial, tehnologia avansată pârând, cel puţin până acum, neajutorată în acest caz. Situaţia se poate schimba de la o oră la alta, dar cele patru zile în care nu a existat niciun răspuns vor alimenta pentru luni bune toate teoriile conspiraţiei. Agenţiile de ştiri au livrat non stop informaţii despre cursa cu final necunoscut şi despre mobilizarea de forţe la nivel mondial. Căutările avionului de tip Boeing 777, care avea 239 de persoane la bord, au fost extinse după trei zile de operaţiuni fără rezultat, astfel China a mobilizat zece dintre sateliţii săi în speranţa localizării avionului, constructorul aeronautic american Boeing a anunţat că participă, alături de autorităţile americane la căutări, iar poliţia federală americană (FBI) şi NTSB au trimis tehnicieni şi anchetatori în Malaysia pentru a oferi ajutor în cadrul anchetei. Echipe din nouă ţări s-au angajat în operaţiunile de căutare, şi anume China, Malaysia, Statele Unite, Singapore, Vietnam, Noua Zeelandă, Indonezia, Australia şi Thailanda. Armata malaysiană a localizat pe radar avionul înainte de dispariţie, aeronava fiind reperată la sute de kilometri distanţă de la traiectoria declarată, anunţă surse citate de Reuters. Secretarul general al Interpol, Ronald K. Noble, a declarat că este puţin probabil un atac terorist, mai degrabă fiind vorba de trafic de fiinţe umane. În plus misterul este adâncit de faptul că telefoanele unora dintre pasageri au putut fi apelate la ore bune după dispariţie. Conform "Washington Post" rude ale celor aflaţi în avion au apelat telefoanele acestora şi la 24 de ore după ce avionul a fost declarat dispărut.

Acest caz dramatic a făcut să revină în atenţie şi alte întâmplări elucidate parţial, în cazul cărora s-a vorbit de intrarea în "bucle temporale" sau de răpiri efectuate de uriaşe nave extraterestre. În 1946 un avion care circula pe ruta Rio de Janeiro - Havana a dispărut. Când povestea era deja îngropată alături de amintirea celor dispăruţi, la 47 de ani distanţă, în 1993 aeronava a aterizat la Bogota, la bordul ei găsindu-se 36 de schelete umane, inclusiv pe locurile destinate piloţilor. Imediat cazul a fost îngropat, oficialităţile columbiene au confirmat parţial relatările presei, site-ul abovetopsecret.com livrând opiniei publice mai multe amănunte... secrete. Avionul marca Lockheed Constellation, aparţinând operatorului Panair Do Brasil, dispărut în 1946 de pe radare a aterizat în... 1993, cum s-a petrecut acest lucru nu se ştie, la bord fiind găsite 36 de schelete, câteva ceşti în care cafeaua era caldă, mai multe ziare din septembrie 1946, neatinse de patina trecerii timpului, dar şi ţigări aprinse marca Old Gold, dispărută de pe piaţă de aproximativ 30 de ani. Printre cercetătorii care au analizat avionul s-a aflat şi experta în parapsihologie Gloria Hamandez, care a lansat public două ipoteze: o posibilă deplasare în timp, sau un contact cu fiinţe extraterestre. Concluziile cercetărilor nu au mai fost însă făcute publice, totul rămânând învăluit în mister.

Triunghiul Bermudelor, delimitat de Insulele Bermude, Florida şi Puerto Rico, este zona apelor blestemate, conform locuitorilor din zonele de coastă, sau locul cu o intensă activitate electromagnetică potrivit oamenilor de ştiinţă. Conform Marinei Americane în această zonă în ultimul secol au dispărut fără urmă 50 de nave şi 20 de avioane. Dacă locul era ocolit de marinari încă din secolele XIV - XV, "consacrarea" la nivel mondial este datorată unui eveniment în care sunt implicate avioane. Comandantul escadrilei, înainte să piardă contactul cu baza, s-a arătat intrigat de felul cum arăta zona în care se deplasau: "Totul pare ciudat, chiar şi oceanul. Intrăm în apă albă, nimic nu pare cum trebuie". După acest moment legătura s-a rupt, iar avioanele nu au mai fost găsite niciodată. Conform Wikipedia "prima menţiune documentată a dispariţiilor din zonă a fost făcută în 1951 de către E.V.W. Jones într-un comentariu despre pierderi recente de vase, scris pentru agenţia de presă Associated Press. Articolul lui Jones se referea la zonă sub numele "Triunghiul Diavolului" şi sublinia "dispariţiile misterioase" a unui număr de vase, aparate de zbor şi mici ambarcaţiuni din regiune. Acest nume fost din nou pomenit în 1952 într-un articol din revista Fate (Soarta) de George X. Sand, care descria mai multe "dispariţii marine ciudate". În 1964, Vincent Geddis s-a referit la zonă ca "Mortalul triunghi al Bermudelor" ("The Deadly Bermuda Triangle") într-un articol din revista Argosy, după care numele "Triunghiul Bermudelor" a devenit cunoscut. Legenda spune că mulţi oameni, ambarcaţiuni şi avioane au dispărut în mod misterios în această zonă. Câţi au dispărut depinde însă de cine face localizarea şi numărarea. Dimensiunea triunghiului variază între 500.000 de mile pătrate până la de trei ori mai mult în funcţie de imaginaţia autorului. (Unii includ şi Insulele Azore, Golful Mexic şi Indiile de Vest în triunghi.) După unii misterul ar data din timpul lui Columb. Chiar şi aşa, estimările variază între 200 şi 1 000 de incidente în ultimii 500 de ani. Howard Rosenberg susţine că în 1973 Paza de Coastă SUA a răspuns la peste 8 000 de cereri de ajutor în zonă".

În absenţa unor teorii ştiinţifice valide, oameni creează tot felul de scenarii, mai mult sau mai puţin valide, mai mult sau mai puţin bazate pe fapte concrete. Un lucru este cert: există cazuri de avioane care dispar fără urmă, iar tehnologia ultramodernă este, din când în când, depăşită de situaţie.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Retineti un nume Todea Argentin. Moti din Apuseni au plecat deja pe jos spre Marea Chinei, s-au oprit putin in Burma sa infulece oarece dupa care se indreapta spre locul dezastrului. Vor marsalui pe fundul marii pana va iesi praful la suprafata.

    Unde sunt expertii NSA, CIA, FBI, KGB, MOssad, care urmaresc tot ce misca? Satelitii sunt la pensie? Se cheltuiesc miliarde absolut de pomana, tehnologia e doar represiva nu sa ne si salveze.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9126
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6804
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9667
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6911
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.7598

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro