TradeVille: 2Performant Network continuă creşterile

F.A
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 23 mai

TradeVille: 2Performant Network continuă creşterile

2Performant a raportat performanţe financiare şi operaţionale în creştere pentru primele trei luni din 2024, chiar dacă a început anul cu o uşoară pierdere. Compania continuă planurile de extindere şi îmbunătăţire a platformei, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille

2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip growth, fiind, totodată, liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online pot colabora cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online. Unul dintre punctele forte ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei. În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.

Printre punctele cheie ale companiei se numără o echipa performantă care a reuşit să implementeze în anul 2023 o abordare unică în eCommerce, bazată pe date şi tehnologie. Echipa 2Performant cuprinde 50 de profesionişti, care lucrează remote de pe patru continente, din şapte ţări şi pe cinci fusuri orare diferite. Printre principalii concurenţi locali ai companiei se numără o societate de Affiliate Marketing deţinută de eMag, care a fost un rival semnificativ al 2P încă din perioada anilor 2012 - 2013.

La sfârşitul anului 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (62,9%) şi cele juridice (4,8%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.

Interes major pentru industria marketingului afiliat

Marketingul afiliat reprezintă un model de publicitate prin care o companie compensează persoane terţe pentru a genera trafic şi pentru a îi aduce potenţiali clienţi către produsele şi serviciile sale. Persoanele terţe, numite şi afiliaţi, sunt recompensate pentru generarea de trafic şi vânzări prin comisioane. Integrarea tot mai accentuată a internetului în viaţa cotidiană a oamenilor a creat premisele pentru o dezvoltare accelerată a marketingului afiliat, care a ajuns, în 2023, o industrie de miliarde dolari la nivel global. Interesul pentru acest tip de marketing a crescut, doar în ultimii doi ani, cu peste 260%. Începând cu 2015, veniturile din segmentul de marketing afiliat au crescut în medie cu 10% pe an, 2023 nefiind o excepţie.

În prezent, marketingul afiliat aduce 16% din toate vânzările de e-commerce în Canada şi SUA, care sunt cele mai mari pieţe din lume. În medie, acest tip de marketing este responsabil pentru 15-30% din totalul vânzărilor de pe Internet.

2Perfomant şi-a majorat cifra de afaceri cu 22%

2Performant a raportat pentru primele trei luni ale anului curent o cifră de afaceri în creştere cu 22%, însumând 12,8 milioane de lei, în timp ce veniturile operaţionale au marcat un avans de 28%. Acestea din urmă au fost impulsionate de o majorare cu 75% a veniturilor din producţia de imobilizări, care au ajuns la 2,2 milioane de lei ca urmare a dezvoltării proiectelor de către echipele de Product Development şi Business Intelligence.

2Performant a înregistrat o creştere cu 22% atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă, faţă de anul trecut. În acelaşi timp, veniturile operaţionale ale companiei, după deducerea comisioanelor plătite afiliaţilor, au crescut cu 28%, la 3,3 milioane de lei, comparativ cu 2,6 milioane de lei în primul trimestru din 2023, dinamica fiind stimulată de o noua formulă de calcul al comisioanelor. Principala sursă de venit a companiei sunt comisioanele de reţea (2,8 milioane de lei; +29% faţă de primul trimestru din 2023).

TradeVille: 2Performant Network continuă creşterile

Veniturile şi cheltuielile operaţionale ale societăţii includ şi comisioanele afiliaţilor, sumă care nu rămâne în companie şi care, în primul trimestru din 2024, reprezenta 63% din totalul cheltuielilor din exploatare (+3 puncte procentuale faţă de anul anterior). Aceasta explică marja mică de profit a companiei.

Cheltuielile operaţionale au ajuns la aproape 15 milioane de lei (+14%), cea mai mare contribuţie fiind înregistrată pe "Alte cheltuieli din exploatare" (11,5 milioane de lei; +19%), din care 84% reprezintă comisioane datorate afiliaţilor, notează TradeVille

Astfel, rezultatul din exploatare a însumat o pierdere de numai 69.657 lei, aceasta reprezentând o îmbunătăţire semnificativă faţă de pierderea de 1,5 milioane de lei din primul trimestru din 2023. Rezultatul financiar s-a îmbunătăţit şi el semnificativ, trecând pe profit în 2024 (45.323 lei, faţă de o pierdere de 17.567 lei în trimestrul întâi din 2023), ceea ce i-a permis companiei să înregistreze un rezultat net de -24.334 lei (faţă de -1,5 milioane de lei în primele trei luni din 2023).

Rezultatele societăţii sunt impactate de o sezonalitate a afacerii, care înregistrează cea mai mare activitate şi vânzări în ultimul trimestru al anului.

Previziuni, bugete şi noutăţi

2Performant şi-a planificat creşteri importante pentru anul în curs, pentru care compania şi-a prognozat o creştere a cifrei de afaceri la 71,8 milioane de lei (+55% faţă de 2023), în timp ce rezultatul operaţional este estimat la 2,3 milioane de lei (+203%). Astfel, compania se aşteaptă la un profit net în sumă de 2,1 milioane de lei, de 2,4 ori mai mare comparativ cu cel înregistrat în 2023. Rezultatele estimate ale companiei pot fi descrise ca fiind cu o dinamică puternic în creştere, în contextul în care 2P a înregistrat un record în 2023 al cifrei de afaceri (46,4 milioane de lei; +32% faţă de 2022), în timp ce profitul net s-a triplat (0,9 milioane de lei; +236%).

Societatea îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare şi în anul curent, obiectivul său principal fiind lansarea BusinessLeague pe piaţa din SUA, în 2025. Tendinţa de concentrare a platformei 2P spre jucători de calitate înaltă iese în evidenţă şi în primul trimestru al anului, platforma înregistrând un trafic cu 10% mai mic faţă de anul anterior, pe fondul unei creşteri cu 10% a valorii vânzărilor.

Printre principalele realizări ale 2P, de la începutul anului, se numără lansarea site-ului businessleague.com, prin care a extins competiţia la nivel global, mărirea gradului de interacţiune dintre utilizatori şi platformă prin implementarea unui mecanism de vot bazat pe contribuţia la vânzări a utilizatorilor, şi lansarea un program de mentorat pentru cei mai noi membri ai comunităţii.

2P - în urcare, la BVB

În ultimele 12 luni, acţiunile 2P au oferit investitorilor un randament de 42,3%, depăşind semnificativ indicele pieţei AeRO, care a înregistrat în această perioadă o creştere de 19,3%. De la începutul anului şi până acum, acţiunile 2P au avut o dinamică de +3,6%, situându-se mai jos faţă de restul segmentului AeRO de la BVB, reprezentat de indicele BETAeRO, care a evoluat în creştere cu 7,7%.

TradeVille: 2Performant Network continuă creşterile

Note:

linia rosie reprezinta media mobila exponentiala de 8 zile

linia neagra reprezinta media mobila exponentiala de 21 de zile

linia maro reprezinta media mobila simpla de 200 de zile

linia mov reprezinta media mobila simpla de 50 de zile

liniile albastre au fost trasate de autorul acestei analize in zonele unde s-au semnalat formatiuni pe grafic, sau in zone de suport si rezistenta

Raportul financiar pentru primele trei luni ale anului curent a avut un răspuns pozitiv din partea pieţei, care a trimis acţiunile companiei în sus pe grafic. Preţul a fost respins de nivelul de rezistenţă situat în jurul a 2,6 lei/acţiune.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant

Oportunităţi

-Oportunităţi imense de creştere: Un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că opt din zece branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde, doar în 2023, giganţii din sectorul de tehnologie, Amazon, Alphabet şi Meta Platforms, au înregistrat venituri de peste 375 miliarde de dolari pe acest segment.

-România oferă un mediu propice comerţului online: Conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, România se clasează pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est în topul vânzărilor online şi pe locul 12 la nivelul întregului continent.

-Lider pe piaţa locală: 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online autohtone, cu peste 11,4 milioane vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.

-Model de business diversificat: Domeniul de activitate al advertiserilor este unul extrem de variat, acoperind industrii de la farma până la IT.

-Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să implementeze în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, prin implementarea unui sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care aliniază experienţa utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.

Riscuri

-Dependenţa de utilizatorii mari: Mare parte din vânzările intermediate de platforma 2P sunt generate de un număr mic de utilizatori de talie mare, ceea ce scade nivelul de diversificare pe industrii şi aduce un plus de risc pentru companie.

-Concurenţă acerbă: Industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.

-Sezonalitatea industriei: Sezonalitatea poate conduce la fluctuaţii ale rezultatelor financiare şi ar putea genera un risc operaţional mai înalt.

-Mediul macroeconomic şi geopolitic incert: Impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care este semnificativ impactat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.

Sursele menţionate de TradeVilleîn acest raport sunt: rapoarte companie, Investopedia, influencermarketinghub, similartech, tradingview.com, Statista.

------------------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Pe langa 2P si BNET consacratele din IT cu pierdere operationala,a aparut si LIH sa le tina companie.Ce sa vezi ca tot asa,rapid dupa ce au luat o caruta de bani de la investitori.

    1. sa nu ne grabim cu LIH, e doar un trimiestru de corectie si sunt inca in zona pozitiva

    2p are sanse sa decoleze

Comanda carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6576
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2114
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9174
Gram de aur (XAU)Gram de aur347.5083

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb