România trebuie să continue construcţia noilor autostrăzi şi să extindă reţeaua rutieră existentă, deoarece traficul va deveni şi mai congestionat, conform unui studiu realizat de "Inside.com" din Austria.
În ultimul trimestru autorităţile au demarat câteva proiecte de autostrăzi, ajungând în stadiul organizării licitaţiilor. Multe firme europene importante din industria construcţiei de autostrăzi concurează pentru astfel de proiecte. Este vorba de compania Strabag din Austria, firma Colas and Vinci din Franţa şi grupul Bilfinger din Germania. Contractele pentru două secţiuni cheie ale autostrăzilor Cernavodă-Constanţa şi Comarnic-Braşov vor fi acordate în trimestrul trei din 2008. România are nevoie să continue aceste proiecte, deoarece traficul va deveni mai congestionat din cauza creşterii numărului de maşini.
Industria construcţiilor în România se ridică la 16,6 miliarde de dolari în 2008 şi ar putea creşte la 26,98 miliarde de dolari, până în 2012. Sectorul construcţiilor ar putea furniza peste 9% din Produsul Intern Brut al României până la sfârşitul acestui an. Construcţiile vor fi accelerate în domeniul proiectelor rezidenţiale, iar companiile solicită noi facilităţi din cauza extinderii operaţiunilor.
Deficitul de forţă de muncă în sectorul construcţiilor reprezintă un risc major şi ar putea afecta creşterea în acest domeniu, precum şi limitarea dezvoltării unor proiecte în sfera infrastructurii. Deficitul de forţă de muncă a fost cauzat de aderarea României la Uniunea Europeană, care a deschis piaţa construcţiilor din Europa pentru muncitorii români. Din acest motiv, România a fost nevoită să aducă muncitori din China, Ucraina şi Moldova, se arată în studiul realizat de "Inside.com" din Austria.