Asociaţia Jurnaliştilor Profesionişti de Turism -TRAVEL PRO anunţă organizarea unui panel în cadrul Târgului de Turism al României 2025 - ediţia de toamnă, menit să evidenţieze rolul esenţial al presei de turism în promovarea destinaţiilor şi consolidarea imaginii României ca destinaţie autentică şi competitivă, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Vineri, 21 noiembrie 2025, de la ora 12:00, pe scena principală a târgului, va avea loc conferinţa „Importanţa jurnalistului de turism în promovarea destinaţiilor turistice şi rolul presei de turism în consolidarea imaginii României”.
Evenimentul va reuni jurnalişti, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale şi lideri din industria turismului într-un dialog deschis despre viitorul comunicării turistice, etica şi responsabilitatea jurnalistică, dar şi despre modul în care poveştile de călătorie pot deveni instrumente autentice de promovare.
Panelul, moderat de Adrian Boioglu şi Florin Albu, va sublinia rolul esenţial al presei de turism în construirea unei imagini credibile, atractive şi sustenabile a României. Într-un context global în care informaţia va circula cu viteză, iar percepţiile se vor forma adesea instantaneu, jurnalismul de turism va rămâne un reper de încredere şi echilibru.
Articolele, reportajele şi materialele realizate de jurnalişti specializaţi nu vor doar să informeze, ci vor inspira şi educa publicul, contribuind la valorizarea patrimoniului cultural şi natural al ţării. Astfel,
presa de turism nu va fi doar un mesager al destinaţiilor, ci şi un partener activ al industriei, capabil să transforme experienţele autentice în poveşti care vor emoţiona şi vor motiva călătorul.
"De mai puţin de un an suntem reuniţi oficial sub titulatura Asociaţiei Jurnaliştilor Profesionişti de Turism -TRAVEL PRO, dar jurnaliştii care o formează au peste 15, chiar 20 de ani de experienţă în promovarea turismului românesc şi internaţional. La Târgul de Turism al României venim cu o idee simplă, dar necesară: să aşezăm la aceeaşi masă specialiştii şi presa de turism. Faptul că liderii celor mai importante asociaţii de profil au răspuns pozitiv acestei invitaţii arată că există deschidere spre dialog şi colaborare. România poate fi promovată şi în ciuda bugetelor mici alocate de ministerul de resort. Ceea ce contează sunt ideile, profesionalismul şi continuitatea", a declarat Adrian Boioglu, preşedinte TRAVEL PRO
În centrul acestor iniţiative se va afla o convingere profundă: România are nevoie de poveşti autentice, spuse cu pasiune, competenţă şi respect pentru adevăr. Prin implicarea jurnaliştilor, a asociaţiilor şi a instituţiilor de profil, imaginea turistică a ţării va putea deveni un exemplu de coerenţă, profesionalism şi inspiraţie, capabil să atragă vizitatori şi parteneri din întreaga lume.
Organizarea evenimentului se va desfăşura în cadrul unui parteneriat consolidat între Centrul Naţional de Învăţământ Turistic (CNIT) şi Romexpo.
















































Opinia Cititorului