Trendyol, unul dintre cele mai importante marketplace-uri internaţionale de e-commerce, anunţă semnarea Angajamentului Uniunii Europene pentru Protecţia Consumatorilor, un cadru de măsuri voluntare menite să consolideze siguranţa produselor şi drepturile digitale ale consumatorilor în întregul spaţiu UE, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Angajamentul include două componente majore. Prima este Product Safety Pledge+, un cadru extins ce acoperă 20 de domenii-cheie în care semnatarii se angajează voluntar să ia măsuri specifice privind siguranţa produselor nealimentare disponibile pe platformele lor. Cea de-a doua, Digital Consumer Rights Commitments, reuneşte iniţiative menite să crească transparenţa recenziilor şi a marketingului prin influenceri, valorificând potenţialul platformelor online de a facilita exercitarea anumitor drepturi ale consumatorilor din UE şi educarea comercianţilor activi pe marketplace. Odată cu adeziunea la Angajamentul UE pentru Protecţia Consumatorilor, Trendyol îşi consolidează eforturile de menţinere a unor măsuri solide, care să asigure acţiuni prompte şi eficiente în conformitate cu domeniile acoperite de ambele arii de responsabilitate.
"În calitate de platformă de e-commerce de top, cu o prezenţă în continuă creştere în Europa şi pe plan internaţional, ne angajăm să oferim o experienţă de cumpărături sigură şi de încredere pentru milioane de clienţi, prin măsurile solide pe care le avem deja active. Aderarea la acest angajament reafirmă viziunea noastră pe termen lung privind protecţia consumatorilor şi siguranţa produselor. Vizăm o colaborare strânsă cu Comisia Europeană şi alţi parteneri relevanţi pentru a ridica standardele în materie de protecţie a consumatorilor şi siguranţă a produselor la nivel european", a declarat Erdem Inan, CEO Trendyol Group.
Conform comunicatului, prin această iniţiativă, Trendyol îşi reflectă angajamentul de a respecta standardele de siguranţă a produselor şi drepturile consumatorilor în întreaga sa prezenţă europeană, care acoperă 27 de ţări, inclusiv pieţele cu operaţiuni dedicate, precum Germania şi ţările din Europa Centrală şi de Est. Totodată, compania îşi arată deschiderea de a colabora cu autorităţile şi partenerii din industrie pentru a promova un mediu digital sigur şi de încredere.
Angajamentul a fost semnat de Kutay Konakci, Head of Growth în cadrul Trendyol, în cadrul
unei ceremonii oficiale desfăşurate în prezenţa Comisarului European pentru Democraţie,
Justiţie, Statul de Drept şi Protecţia Consumatorilor, Michael McGrath, în timpul Summitului
European al Consumatorilor 2025, de la Bruxelles.
Opinia Cititorului