În fiecare zi din primul semestru al acestui an, companiile de asigurări Membre ale UNSAR au achitat, în medie, despăgubiri de circa 1,5 milioane lei pentru daunele suferite atât de sediile şi echipamentele companiilor care erau asigurate, cât şi de locuinţe. Aceste cifre demonstrează, încă o dată, rolul esenţial al asigurărilor în protecţia comunităţilor şi a mediului de afaceri, conform unui comunicat remis redacţiei.
Sursa citată precizează:
„Primele 10 cele mai mari despăgubiri achitate în baza poliţelor de bunuri şi proprietăţi dedicate companiilor depăşesc 109 milioane lei, arată datele colectate la nivelul companiilor de asigurări Membre ale asociaţiei. 8 dintre acestea au fost pentru acoperirea daunelor provocate de incendii, 1 pentru o avarie accidentală a unui echipament / utilaj, iar o alta pentru o explozie.
Cea mai mare despăgubire acordată unei companii a fost de 36 milioane lei - urmare a daunelor produse de un incendiu major. Astfel, incendiile rămân principalul factor ce generează pierderi semnificative, afectând clădiri, echipamente, stocuri şi chiar ducând la întreruperea activităţii companiilor”.
„Aceste date subliniază că asigurările de bunuri şi proprietăţi, inclusiv pentru echipamente şi sisteme critice, sunt esenţiale pentru continuitatea şi dezvoltarea afacerilor. Aceste adevărate "plase de siguranţă' permit companiilor să facă faţă evenimentelor neprevăzute şi să depăşească cu bine momentele grele”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Preşedinte & Director General al UNSAR.
„Despăgubirile plătite zilnic demonstrează valoarea concretă a protecţiei oferite de asigurări mediului de afaceri. Realitatea este că, în lipsa acestei protecţii, cheltuielile generate de incendii, explozii sau de defecţiuni ale echipamentelor esenţiale dintr-o companie pot duce chiar la încetarea activităţii”, a precizat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Generale în cadrul UNSAR.
Aceeaşi sursă mai precizează:
„Un mediu antreprenorial bine pregătit în faţa neprevăzutului este unul complet asigurat. Incendiile, exploziile, fenomenele atmosferice sau avariile echipamentelor sunt doar câteva exemple de provocări pentru care există soluţii dedicate, oferite de către companiile de asigurări. Astfel de evenimente pot genera pierderi importante din cauza încetării producţiei, a creşterii cheltuielilor de operare (de exemplu, dacă eşti constrâns să te muţi temporar în altă locaţie pentru continuarea activităţii), a imposibilităţii de a accesa facilităţile de lucru, a apariţiei unor eventuale blocaje pe lanţul de distribuţie sau aprovizionare etc.
Tocmai de aceea, specialiştii recomandă ca orice afacere să aibă un plan de asigurări dedicat fiecărui tip de activitate. Indiferent că vorbim despre activităţi de birou, producţie, consultanţă, mentenanţă, construcţie sau distribuţie - un plan de asigurări bine structurat anti-neprevăzut este soluţia potrivită care poate oferi continuitate oricărui business”.
Opinia Cititorului