Central European Media Enterprises Ltd. (CME), grupul american care operează mai multe canale de televiziune în Europa Centrală şi de Est, a raportat, azi, venituri de 134,5 milioane dolari în trimestrul 3 al acestui an, în scădere cu 33 de procente faţă de perioada similară a anului trecut, perioada iulie-septembrie 2009 fiind al patrulea trimestru consecutiv de scăderea a cheltuielilor pentru publicitate,declară Reuters.
În trimestrul 3 din 2009, CME a înregistrat pierderi nete de 21,6 milioane dolari, mai mari decât pierderile de 19,3 milioane dolari în urmă cu un an. De asemenea, în ceea ce priveşte profitul operaţional (EBITDA), CME a înregistrat pierderi peste aşteptări de 14,4 milioane dolari. Analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la pierderi EBITDA de 10 milioane de dolari.
Cu toate acestea, grupul CME susţine că pieţele pe care operează, afectate în ultimul an de criza economică, au depăşit cea mai grea perioadă a crizei.
"Cheltuielile pentru publicitate pe TV sunt mai mici cu 30 de procente faţă de 2008. Credem că pieţele au atins punctul minim", a declarat directorul general al CME, Adrian Sârbu, într-un comunicat. "Acesta este un nou punct de plecare. Perspectivele macroeconomice pentru 2010 s-au îmbunătăţit şi ne aşteptăm ca şi cheltuielile pentru publicitate să urmeze aceaşi tendinţă".
























































