Workspace Studio: 2024 este anul amenajărilor cu design centrat pe buget. Investiţiile în ergonomie şi design au crescut cu circa 20%

R.S.
Comunicate de presă / 4 iunie

Horatiu Didea, Managing Partner, Workspace Studio

Horatiu Didea, Managing Partner, Workspace Studio

Workspace Studio, specializat în mobilier şi proiecte integrate de amenajări de birouri de înaltă calitate şi Certified Dealer al grupului MillerKnoll în Romania, remarcă în acest an tranziţia către proiecte în care companiile urmăresc maximizarea valorii şi calităţii obţinute, pornind de la un buget fix. Amenajările cu design centrat pe buget reflectă o tendinţă crescândă în rândul companiilor interesate de soluţii superioare care să susţină amenajarea modernă a birourilor şi activitatea angajaţilor, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, această schimbare de paradigmă este determinată în principal de nevoia tot mai accentuată a companiilor de predictibilitate în procesul de achiziţii, dar şi de a oferi angajaţilor un mediu de lucru care nu doar răspunde unor specificaţii funcţionale, ci îi inspiră şi le susţine bunăstarea, productivitatea şi nevoia de socializare şi cooperare.

În ultimii ani, Workspace Studio şi-a dezvoltat capabilităţile de a aborda proiectele în această manieră, care pune accent pe calitatea livrată şi o aliniere între viziunea şi nevoie specifice ale organizaţiei, timp şi buget. Abordarea centrată pe buget face ca proiectul de amenajare să îndeplinească obiectivele prestabilite în cel mai bun mod posibil, ţinând cont de restricţiile de timp şi, mai ales, de buget.

Workspace Studio este distribuitor direct a peste 150 de branduri internaţionale şi colaborează direct cu peste 200 de producători locali, ceea ce îi asigură preţuri de achiziţie B2B minime la produse care acoperă întreaga suită de nevoi de amenajare: pardoseli, partiţii, pereţi din sticlă, soluţii acustice, mobilier şi decoraţiuni. Portofoliul construit include atât branduri premium, precum Knoll sau Herman Miller, dar şi soluţii cu preţ mai mic, dar cu garanţie şi calitate de "contract", pentru regim intensiv de folosire.

De asemenea, investiţia în valoare de 3.5 milioane de euro finalizată de Workspace Studio în logistică, într-un depozit propriu, asigură un lanţ logistic controlabil end-to-end şi o acurateţe mare a implementării din perspectivă timp şi cost, se menţionează în comunicat.

"Tranziţia de la abordarea pur utilitară, unde costul minim era factorul decisiv, la strategia care vizează maximizarea valorii pe care fiecare euro investit o poate aduce angajaţilor şi, implicit, organizaţiei se remarcă mai ales după pandemie. Birourile nu mai pot rămâne nişte spaţii fără identitate şi lipsite de confort. Pentru a atrage talentul şi a putea cultiva o cultură organizaţională bazată pe inovaţie, colaborare şi schimb de idei, este nevoie de spaţii atractive, care să servească nevoii de interacţiune, conectare sau concentrare, la un standard foarte ridicat de ergonomie fizică şi socială. Astfel, pentru a crea un design cu adevărat cu impact, aliniat cu viziunea companiei, dar şi restricţiile de buget, este nevoie de consultanţă, project management şi proiectare care să pună accent pe integrarea design-ului cu infrastructura clădirii, deci o folosire eficientă a bazei existente" - spune Horaţiu Didea, Managing Partner la Workspace Studio.

Tendinţa este impulsionată de înţelegerea tot mai profundă a faptului că investiţiile în designul office nu sunt doar cheltuieli, ci investiţii strategice în capitalul uman. Companiile caută acum soluţii care să echilibreze costurile cu beneficii pe termen lung, cum ar fi atragerea şi retenţia de talent, creşterea satisfacţiei angajaţilor, încurajarea prezenţei la birou, susţinerea sănătăţii emoţionale şi fizice şi stimularea colaborării.

"Cel mai mic pret nu mai este cea bună opţiune pe termen lung, nici cea mai eficientă din punct de vedere financiar, deoarece acum investiţia în amenajarea unui birou modern este văzută ca o investiţie în angajaţi şi a devenit un demers care implică o echipă multidisciplinară -HR, Facility Manager, dar şi middle management -care evaluează proiectul din perspective multiple, urmărind un impact global asupra culturii organizaţiei, brandului companiei, productivităţii, nivelului de inovaţie şi bunăstării fizice şi psihologice a angajaţilor", explică Horaţiu Didea, se precizează în comunicat.

Designul centrat pe buget în amenajări şi reamenajări de birouri: investiţii mai inteligente ale companiilor, în soluţii mai bune

Pentru o reamenjare completă a spaţiului de birouri, costurile variază între 600 şi 1.000 de euro per metru pătrat, putând ajunge la 1500 de euro dacă se iau in considerare absolut toate cheltuielile indirecte şi asociate. O companie cu circa 100 de angajaţi, care are un birou de 1.000 de metri pătraţi, ajunge să aloce între 600.000 şi 1.5 mil. euro pentru o reamenajare a spaţiului. Costurile se reduc la jumătate dacă organizaţia demarează un proiect de reamenajare şi investeşte doar în mobilarea biroului şi o reamenajare centrată doar pe elemente de design şi atmosferă.

"Abordarea centrată pe buget asigură cea mai înaltă calitate a amenajării, cu respectarea restricţiei financiare, care există întotdeauna. Avantajul faţă de abordarea bazată pe costul cel mai mic este că specialiştii din organizaţie pot alege cea mai bună soluţie care respectă specificaţiile tehnice şi creează un spaţiu cu adevărat atractiv. Viziunea aceasta permite integrarea unor soluţii ergonomice, cu design şi calitate şi un nivel ridicat de sustenabilitate, care pot să transforme birourile în adevărate destinaţii pentru colaborare, schimb de idei, mentorat şi inovaţie. Propunerile noastre pentru astfel de proiecte cuprind soluţii multiple, care sunt întotdeauna modulare, cu acurateţe fină în termen de cost. Acestea oferă o imagine foarte clară asupra întregului proiect, iar impactul unei modificări se reflectă real -time în buget şi timeline. Acest studiu preliminar al nevoilor, consultanţa şi ofertarea cu soluţii de design multiple sunt gratuite, fac parte din procesul de achiziţie", declară Horaţiu Didea.

În primul trimestru al anului 2023 grupul Workspace Studio a realizat proiecte în valoare de 5.5 milioane euro. Valoarea medie a proiectelor integrate implementate de Workspace Studio în perioada ianuarie -martie a fost 500.000 euro.

Soluţii turnkey, dar flexibile

Tranziţia de la abordări utilitare, care se concentrează strict pe minimizarea costurilor, la strategii care valorifică fiecare euro investit pentru a maximiza impactul asupra angajaţilor, se aliniază cu nevoia de adaptabilitate şi sustenabilitate existentă în piaţă.

"Companiile îşi doresc spaţii care să evolueze odată cu schimbările din organizaţie şi să ofere posibilităţi de adaptare rapidă şi eficientă la cerinţele emergente. Capacitatea de a adapta cu uşurinţă spaţiul la schimbare este o cerinţă nelipsită în proiectele de anul acesta", adaugă Horaţiu Didea.

Companiile au nevoie ca spaţiile de birouri să fie foarte adaptabile, astfel că investiţiile în reamenajare merg, în primul rând, către soluţii care au componenta de flexibilitate. Cabinele acustice, care sunt uşor de demontat şi, respectiv, de montat într-un alt spaţiu, partiţiile mobile, soluţiile acustice şi mobilierul modular sunt piese de bază în birourile moderne. Alături de acestea, scaunele ergonomice şi birourile electrice reglabile pe înălţime sunt piesele esenţiale pentru a crea o staţie de lucru care susţine sănătatea angajaţilor.

"Fiecare proiect de reamenajare este ghidat iniţial de o analiză a culturii organizaţionale şi de capacitatea spaţiului de lucru de a o amplifica. Companiile caută spaţii care să fortifice coeziunea comunităţii şi să faciliteze conexiuni emoţionale între angajaţi. Aceste spaţii trebuie să rămână relevante, atractive şi funcţionale pe termen lung, dar şi să permită modificări rapide pentru a se adapta la cerinţele emergente. Orientarea către nevoile angajaţilor devine esenţială, iar birourile proiectate pentru a inspira şi a stimula creativitatea constituie un avantaj competitiv recunoscut de tot mai multe companii. Pentru 2024, continuă tendinţa spre utilizarea unor spaţii mai compacte, unde presiunea costurilor este crescută, însă cerinţele de calitate şi impactul designului rămân prioritare," explică Horaţiu Didea, se arată în comunicat.

Studiile demarate de MillerKnoll, conglomerat de branduri de mobilier office pe care Workspace Studio îl reprezintă în România arată că din perspectiva interesului de a merge la birou, angajaţii se împart în trei categorii. Aproximativ 20% vin la birou pentru că muncesc mai bine din acest spaţiu, vin inclusiv pentru munca de concentrare şi individuală. Aceştia au nevoie de condiţii foarte bune de lucru. Apoi, sunt cei care merg la birou să colaboreze, să socializeze cu colegii şi reprezintă cam 60% din totalul salariaţilor. Restul de 20% merg la birou pentru vizibilitate internă, respectiv să fie prezenţi în sensul dezvoltării carierei.

"Toţi au nevoie de soluţii de ergonomie şi design mai bune decât aveau acum trei sau cinci ani. Aceasta este o tendinţă care a rămas solidă şi constat că bugetele pe care le alocă companiile pentru amenajări egonomice au crescut cu circa 20% faţă de anii trecuţi. De asemenea, creşte vizibil interesul pentru amenajări sustenabile şi design inclusiv", completează Horaţiu Didea.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5689
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0989
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9158
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.2067

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb