Abonament gratuit
Videoconferinţa “Energia în priză”Videoconferinţa “Energia în priză”

"Agitaţie" pe piaţa tehnologiei

O.D.
Ziarul BURSA #Companii /

"Agitaţie" pe piaţa tehnologiei

Vânzări, lansări, preluări, inovaţii, toate acestea se petrec pe piaţa tehnologiei, una foarte agitată în această toamnă, după luni de pauză forţată. Perioada în care firmele din China copiau fără sfială produsele companiilor din alte ţări a trecut şi drumul se face acum şi în sens invers. Cea mai mare platformă de video online şi-a lansat propria clonă de TikTok, un serviciu numit Shorts, care funcţionează la fel şi oferă aceleaşi facilităţi ca produsul chinezesc. Shorts va găzdui clipuri de 15 secunde sau mai scurte, pe care utilizatorii, la fel ca la TikTok, le pot prelucra în mai multe feluri înainte de a le publica în cadrul reţelei. Funcţiile de modificare permit utilizatorilor să grupeze mai multe filmări într-una singură, să modifice viteza de redare şi să aplice diverse efecte şi elemente grafice.

Pentru partea sonoră, YouTube va profita de bogata sa librărie de melodii şi va pune la dispoziţia utilizatorilor un mare număr de cântece, care pot fi folosite drept coloană sonoră. Această librărie va deveni şi mai cuprinzătoare în timp, promit cei de la YouTube. Noul produs nu se diferenţiază fundamental nici de TikTok şi nici de Reels, copia pe care Instagram a lansat-o deja. Se regăsesc în Shorts acelaşi set de facilităţi şi instrumente, ceea ce înseamnă şi că utilizatorii se vor adapta rapid la noul produs.

Shorts este lansat acum, în variantă beta, doar în India. Alegerea ţării nu a fost întâmplătoare. Dincolo de faptul că India este o piaţă foarte mare, care va a ajuta testarea produsului, în India s-a făcut loc pe nişa reţelelor sociale de short-form video după blocarea TikTok, blocare de care atât Facebook, cât şi Google încearcă să profite.

Noua reţea se va regăsi în versiunea de Android a YouTube, unde va fi marcată special, pentru a fi mai vizibilă şi a încuraja utilizatorii să o folosească. Ulterior, aceasta va ajunge şi pe iOS.

În ceea ce priveşte lansările de produse "originale", Google a anunţat că va organiza în ultima zi a lunii septembrie un eveniment a cărui vedetă este aşteptat să fie smartphone-ul Pixel 5. Gigantul american a început să trimită invitaţii de presă pentru un eveniment virtual, ce va fi transmis pe 30 septembrie. Cu această ocazie, va fi prezentat Pixel 5, un smartphone pe care Google l-a promis încă de când a lansat Pixel 4A şi care va fi dotat cu 5G. Se aşteaptă ca noul smartphone să se bazeze pe chipset-ul Snapdragon 765G, să aibă 8GB memorie RAM şi 128GB spaţiu de stocare. Pixel 5 va avea un ecran de 5,8 inch, un sistem foto compus din două camere foto şi o baterie de 4.000 mAh. Senzorul de amprente ar trebui să se regăsească pe spatele dispozitivului. De asemenea, va fi prezentată o nouă boxă inteligentă Nest, despre care se ştie deocamdată doar că va putea fi ţinută vertical. La acelaşi eveniment va fi lansat un nou Chromecast. Dacă versiunile anterioare foloseau smartphone-ul pentru comenzi, noua versiune ar urma să se bazeze pe Android TV. Asta înseamnă că viitorul Chromecast ar trebui să aibă o interfaţă grafică proprie, care să fie folosită prin intermediul unei telecomenzi (sau a telecomenzii de la televizor) şi să fie ceva mai scump decât versiunile anterioare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

22 Sep. 2020
Euro (EUR)Euro4.8590
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1404
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5183
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.2910
Gram de aur (XAU)Gram de aur253.3349

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
CEZ România
Smart City România
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie