Airbus Helicopters ar dori să înceapă construcţia fabricii de Super Puma în octombrie

OVIDIU VRÂNCEANU
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică / 19 august 2015

Airbus Helicopters ar dori să înceapă construcţia fabricii de Super Puma în octombrie

În ultimele luni, două delegaţii ale concernului francez s-au întâlnit cu reprezentanţii Ministerului Economiei pentru a îndeplini procedurile legale necesare

România ar putea produce elicoptere, lucrările de construcţie a unei astfel de fabrici urmând să fie demarate din a doua jumătate a lunii octombrie 2015, dacă procedurile legale vor fi îndeplinite la timp, potrivit Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului.

Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului, Sorin Encuţescu, s-a întâlnit, recent, cu reprezentanţi ai companiilor Airbus Helicopters (Franţa) şi Airbus Helicopters Industries (România). "În cadrul discuţiilor, a fost evidenţiată determinarea pentru realizarea în România a unei noi capacităţi industriale destinate producţiei de elicoptere şi finalizarea procedurilor legale de obţinere a ajutorului de stat şi a autorizaţiilor de construire a noii fabrici. Au fost discutate, de asemenea, aspecte privind principiile care vor fi incluse în noul Acord de cooperare care va contribui la definirea şi statuarea noului cadru de cooperare. Acordul va statua inclusiv participarea largă a unor companii româneşti din industria aerospaţială, în calitate de potenţiali subcontractori, la fabricarea acestui elicopter. Reprezentanţii Airbus Helicopters au menţionat că, în condiţiile în care toate procedurile legale vor fi îndeplinite în timp, este posibil ca începerea lucrărilor de construcţie la noua fabrică de elicoptere să aibă loc în a doua jumătate a lunii octombrie", se precizează într-un comunicat al ministerului de resort.

Potrivit sursei citate, la întâlnire au participat, din partea Airbus Helicopters, Fabrice Arfi - vicepreşedinte Business Development Airbus Helicopters, Yann Guermonprez - direcţia juridică Airbus Helicopters, Baudoin Marraud-des-Grottes - director vânzări Airbus Helicopters pentru Europa de Est şi Serge Durand - managing director Airbus Helicopters Industries. Aceasta este a doua delegaţie a francezilor de la Airbus Helicopters, după ce luna trecută ministerul a fost vizitat de Serge Durand, director general al companiei, şi Walter H. Linder, director executiv, financiar şi administrativ.

Fabrica de elicoptere Super Puma MK1 va fi construită în localitatea Ghimbav, judeţul Braşov, pe un teren de 27.000 de metri pătraţi pus la dispoziţie de compania pentru reparaţii şi mentenanţa aeronavelor IAR Ghimbav. De altfel, în urmă cu trei luni au început deja pregătirile terenului în vederea construcţiei fabricii.

Airbus a început să recruteze angajaţi pentru nou fabrică, având nevoie de cel puţin 300 de ingineri. Procesul de recrutare a personalului de înaltă calificare a fost finalizat în proporţie de 95%.

Primul elicopter - în 2017

Fabrica va fi operată de compania Airbus Helicopters Industry România, o firmă înfiinţată de cei de la Airbus Helicopters, iar hala industrială se va întinde în prima fază pe 8.550 de metri pătraţi. Investiţia se va derula în trei etape. În primele două etape este avută în vedere "varianta civilă a elicopterului Super Puma MK1, caz în care autoritatea de proiectare şi asigurare a aeronavigabilităţii va fi în sarcina Airbus Helicopters, industrializarea elicopterului se va face în România, prin deschiderea unei linii de asamblare finală, care să permită existenţa pe flux a unor elicoptere în diverse faze pentru a permite livrarea de elicoptere la termene scurte", se arată într-un document supus aprobării acţionarilor IAR Ghimbav anul trecut. Airbus Helicopters Industry România va fi responsabilă cu contractarea directă a motoarelor, trenului de aterizare, structurii, cablajelor etc, direct de la furnizori. Susţinerea post-livrare şi service-ul elicopterelor vor fi asigurate pentru flota existentă de către Airbus Helicopters, iar pentru viitorii clienţi de către Airbus Helicopters Industry România.

În etapa a doua se mai are în vedere şi varianta militară a elicopterului, precum şi o variantă alungită a modelului C1e, precum şi creşterea numărului de componente ce vor fi cumpărate din România. "În etapa a treia de dezvoltare a proiectului se are în vedere ca, pentru aceste modele, autoritatea de proiectare şi de asigurare a aeronavigabilităţii să fie în sarcina Airbus Helicopters Industry România, iar elicopterul civil să obţină un Certificat de Tip Românesc. Din punct de vedere al industrializării, se are în vedere creşterea numărului de componente asigurate local, structura elicopterului rămânând a fi fabricată la TAI Turcia. Susţinerea post-livrare şi service-ul pentru flota mondială de elicoptere MK1 vor fi asigurate de către Airbus Helicopters Industry România".

Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de producerea primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevedea ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017 - 2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. E nevoie de o negociere intre experti altfel vom ramane cu rugina de pe piesele de elicoptere.....

    1. Cu siguranta castigul nostru, al romanilor, va fi unul marginal, vor fi create locuri de munca pentru romani si vor intra la bugetul statului niste bani din impozite (care din pacate insa vor fi batjocoriti ca si pana acum - vor merge in studii de fezabilitate dedicate si in drumuri scumpe si de calitate proasta si eventual noi majorari de salarii pentru parlamentari si guvernanti + prme mari in agentii si autoritati populate toate de rubedeniile geniale ale clasei politice).

      Sa stim de la inceput care este participatia statului Roman in cadrul acestui proiect MK 1. Ca au luat un teren, ca vor produce componente etc. sunt doar niste vorbe fara valoare. Sa stim ca Statul Roman are o participati de exemplu 49 %.

    n-as pune mare pret pe ce declara Encutescu ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9186
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6835
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9766
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7021
Gram de aur (XAU)Gram de aur267.0437

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro