Societăţile de asigurare au obligaţia de a publica lunar, pe site-ul propriu, informaţiile pentru toate petiţiile înregistrate, indiferent de provenienţa acestora (atât direct la firmă, cât şi petiţiile înregistrate la ASF), conform modificărilor aduse de ASF normei privind procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor în asigurări.
"Datele sunt actualizate în primele 7 zile ale fiecărei luni. Trimestrial, brokerii de asigurare trebuie să raporteze la ASF situaţia petiţiilor înregistrate", se arată într-un comunicat trimis astăzi redacţiei.
Totodată, se detaliază modul de înregistrare a petiţiilor în registrul electronic unic, în condiţii de securitate. Modificarea a rezultat ca urmare a controalelor efectuate de către ASF la societăţi, care au relevat un mod neunitar de înregistrare a petiţiilor.
În cazul solicitărilor întemeiate de prelungire a termenelor de transmitere a documentaţiilor solicitate de către ASF, limita temporală se reduce de la 7 zile lucrătoare la 5 zile calendaristice. De asemenea, se introduce o nouă raportare calitativă atât pentru asigurători, cât şi pentru brokeri, ca urmare a recomandării nr. 5 din ghidul EIOPA.
Autoritatea de Supraveghere Financiară mai stipulează definirea clară a noţiunilor de "petent", "împuternicit legal" şi "petiţie", "pentru a stabili persoanele îndreptăţite să depună petiţii referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare".
"Scopul acestor modificări este soluţionarea mai rapidă şi eficientă a petiţiilor asiguraţilor/păgubiţilor referitoare la societăţile/brokerii de asigurare", informează ASF.