Aviva, cel mai mare asigurator de viaţă britanic, prezent şi pe piaţa din România, a înregistrat o scădere cu 11% a afacerilor, la 27,1 miliarde lire sterline (30,2 miliarde euro), pe fondul prudenţei consumatorilor, arată rezultatele prezentante azi de grup.
Pe segmentul de asigurări de viaţă şi pensii private, afacerile au scăzut de asemenea cu 11%, la 24,1 miliarde lire (26,8 miliarde euro), "ca urmare a cererii mai scăzute de consum şi a acţiunilor strategice" ale grupului, se arată în comunicatul Aviva.
Grupul britanic susţine că scăderea vânzărilor din Europa în primele nouă luni a fost influenţată de un efect de bază generat de afacerile din România, unde lansarea pilonului II de pensii private, la începutul anului trecut, a adus rezultatele excepţionale în acea perioadă.
"Perspectivele pentru profitabilitatea totală a grupului din 2009 sunt bune, în ciuda unei reduceri a vânzărilor, generată de continuarea atitudinii prudente a clienţilor şi a unui management activ al vânzărilor, pentru a optimiza profitabilitatea", subliniază grupul.


















































