Carpatica Feroviar devine noul operator de stat după lichidarea CFR Marfă

A.B.
Internaţional / 14 noiembrie, 21:39

Carpatica Feroviar devine noul operator de stat după lichidarea CFR Marfă

CFR Marfă se numără printre companiile de stat care intră în lichidare, a anunţat vineri premierul Ilie Bolojan, iar în locul operatorului istoric de transport feroviar de marfă a fost înfiinţată Carpatica Feroviar, o companie nouă care va prelua activităţile strategice şi o parte dintre angajaţi, potrivit mass-media. Noua societate va funcţiona cu câteva sute de salariaţi mai puţini decât CFR Marfă, iar transferul de personal nu se va face automat, posturile disponibile fiind listate public pe site-ul companiei.

Carpatica Feroviar a fost înfiinţată în 2024, cu rolul de a prelua gradual activităţi de interes strategic ale statului român. În martie 2025, fostul director CFR Marfă, Daniel Apostolache, a fost numit la conducerea noii companii, el promiţând că „nu vor fi repetate greşelile trecutului” şi că procesul de recrutare - care vizează până la 2.500 de angajaţi - va fi unul transparent. Compania va gestiona 6.450 de vagoane şi 200 de locomotive şi ţinteşte o cotă de piaţă de 30%, cu o cifră de afaceri de cel puţin 700 de milioane lei în 2026.

Directorul Carpatica Feroviar a precizat recent că noul operator „nu este CFR Marfă”, deşi va prelua unele activităţi ale acestuia, subliniind că ambiţia este revenirea la performanţele din „vremurile bune”. Până acum, compania a semnat contracte comerciale cu OMV Petrom, Romcim, Azomureş, Socar şi alţi parteneri.

Decizia vine în contextul în care CFR Marfă are datorii totale de peste 4,7 miliarde lei, pierderi constante şi un declin continuu al numărului de angajaţi, de la 32.000 în 1998 la doar 3.000 în prezent. Operatorii privaţi, care controlează circa 70% din piaţă, contestă rolul strategic al Carpatica, argumentând că au capacitatea de a asigura transporturile speciale şi militare.

Guvernul ia în calcul şi o eventuală reunificare a companiilor feroviare de stat, măsură care, potrivit ministrului Transporturilor, ar reduce costurile operaţionale cu aproximativ 25% şi ar accelera absorbţia fondurilor europene.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. O să vă înoiti până vă lichidați.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

rominsolv.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0847
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3768
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.5259
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7545
Gram de aur (XAU)Gram de aur586.6515

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb