În ciuda faptului că primul trimestru din an este extrasezon pentru piaţa construcţiilor, producătorul de cărămizi Cemacon SA raportează pentru primul trimestru al anului 2015 venituri din vânzări mai mari cu 68%, de peste 11 milioane de lei.
Totodată, potrivit unui raport al companiei remis Bursei de Valori Bucureşti, volumele vândute au crescut, de asemenea, cu 51%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.
Creşterea vânzărilor pe primul trimestru se înscrie în strategia Cemacon de diminuare a fluctuaţiilor vânzărilor în funcţie de sezonalitate şi de generare a unei creşteri continue, potrivit raportului companiei. "Ne aşteptăm ca tendinţa de creştere să se menţină şi pentru trimestrul II al anului. Factorii interni pe baza cărora noi previzionăm creşterea business-ului sunt elementele de performanţă şi diferenţiere a produselor, a abordării comerciale şi a poziţionării în piaţă la nivelul comunicării cu clienţii noştri", se arată în documentul transmis.
Compania se aşteaptă, în trimestrul doi, ca performanţa financiară a companiei să fie îmbunătăţită ca urmare a semnării noilor pachete de credite cu BCR ce presupun noi condiţii de rambursare şi valori noi ale dobânzii.
Reprezentanţii producătorului au semnat, în a doua parte a lunii martie, noi contracte de credit cu BCR, care restructurează datoria totală în valoare de 33 milioane de euro.
În ultimii 4 ani, cifra de afaceri a Cemacon a avut o creştere totală de peste 250%, iar compania raportează un profit operaţional de 19% în 2014. În acelaşi timp, fabrica de la Recea a atins în anul 2014 capacitatea de producţie maximă, în ciuda faptului ca piaţa blocurilor ceramice s-a redus cu mai mult de 40% faţă de anul 2008. În 2013, acţionariatul companiei s-a consolidat prin intrarea fondului de investiţii finlandez KJK şi prin creşterea ponderii altor investitori instituţionali; astăzi, peste 95% din capitalul companiei este deţinut de acţionari instituţionali.