COTAR: Firmele de transport alternativ au fraudat statul cu peste 1 miliard de euro

T.B.
Comunicate de presă / 8 octombrie, 08:15

COTAR: Firmele de transport alternativ au fraudat statul cu peste 1 miliard de euro

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită o intervenţie rapidă a instituţiilor statului pentru a extinde controalele asupra tuturor firmelor de „ride-sharing”, după ce s-au înmulţit fraudele constatate de ANAF şi DNA, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Prejudiciul adus statului de aceste firme este mult mai mare decât cel constatat până acum, din controalele efectuate în ultimele luni - circa 100 de milioane de euro anual, ceea ce înseamnă peste 1 miliard de euro în ultimii 10 ani.

ANAF a anunţat, recent, că a descoperit o „fraudă masivă în domeniul transport alternativ” - 175 de milioane de lei (peste 35 de milioane de euro), în 5 zile de control Antifraudă şi continuă controalele ţintite, în perioada următoare, în domenii cheie de activitate susceptibile de fraudă fiscală. Prejudiciul a fost adus bugetului de stat de 128 de companii de transport alternativ (ride-sharing), care funcţionau la negru, fără a declara fiscal veniturile generate şi fără a înregistra legal contractele de muncă ale şoferilor, respectiv fără a achita obligaţiile fiscale aferente. Frauda a fost descoperită în urma unei acţiuni de control la nivel naţional demarată de Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) derulată începând cu 29 septembrie 2025.

Sunt sute de firme care colaborează direct sau indirect cu platformele de transport alternativ Uber şi Bolt, fraudând statul. Aceste firme folosesc flote auto pe care le închiriază prin contracte de comodat, pentru a evita plata taxelor. Metoda a fost descoperită recent, deşi COTAR a transmis public informaţii către Guvern şi Parlament, în legătură cu aceste practici ilegale ale firmelor de ride-sharing încă de acum 8 ani, cerând instituţiilor statului să le controleze şi să ia măsuri.

ANAF a descoperit că unul dintre mecanismele prin care aceste companii fraudează statul, prin neplata taxelor şi a impozitelor, este folosirea unor flote de maşini prezente pe cele două platforme, prin contracte de comodat de la alte firme, în timp ce şoferii lucrează pentru persoanele juridice care iau maşinile în comodat, dar acestea nu virează către bugetul de stat impozitul şi contribuţiile reţinute la veniturile plătite şoferilor, precum şi alte taxe şi impozite. Atunci când Antifrauda le descoperă, se constată prejudicii produse statului foarte mari, dar firmele nu pot fi executate silit, pentru că nu deţin nici măcar maşini proprii.

Atragem atenţia Guvernului şi instituţiilor de control asupra faptului că frauda este mult mai mare, la fel ca şi numărul acestor firme care funcţionează la negru, de la începutul acestui tip de activitate în România. Dacă nu se va interveni rapid, există riscul ca statul român să nu mai recupereze niciodată prejudiciul care, din calculele făcute de COTAR, se ridică la peste 1 miliard de euro.

„Cine răspunde pentru frauda pe care au făcut-o aceste firme pe care acum le găseşte ANAF şi DNA cu evaziune fiscală şi spălare de bani? Noi anunţăm din 2016 că aceste practici sunt ilegale şi cerem intervenţia instituţiilor de control, dar până în 2022 nici măcar nu am fost luaţi în seamă. Este lăudabil faptul că măcar acum sunt controlate şi se descoperă modul de operare care stă la baza prejudiciilor - exact aşa cum îl descriam noi -, dar încă nu s-au descoperit toate şi prejudiciul total nu este de 52 sau de 70 de milioane de euro, ci am calculat circa 100 de milioane de euro pe an, adică deja aceste firme au prejudiciat statul cu peste 1 miliard de euro, de când au intrat pe piaţa din România. Dacă patronii acestor firme care au zeci de alte firme paravan fug din ţară înainte de a fi judecaţi pentru această fraudă fiscală uriaşă, statul nu va mai recupera niciun ban din prejudiciu. Exact aşa au procedat cei de la companiile de asigurări falimentare - City Insurance şi Euroins. Nu s-au găsit vinovaţii şi nimeni nu a plătit. Iar paguba o achităm noi, toţi românii care avem maşini şi plătim poliţele RCA de 3 ori mai scumpe. În procese se aşteaptă prescriptia faptelor” - a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0916
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3652
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4704
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8662
Gram de aur (XAU)Gram de aur555.6475

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb