"E-Distribuţie" Dobrogea, parte a grupului energetic italian "Enel", este pe cale să finalizeze un program pentru montarea unui număr de 1.000 de distanţiere de fază pe nouă linii electrice aeriene de înaltă tensiune din judeţele Călăraşi, Ialomiţa şi Tulcea, valoarea investiţiei fiind de aproximativ 1,7 milioane de lei, potrivit unui comunicat al companiei.
Distanţierele de fază sunt elemente izolate care se montează între faze diferite ale aceleaşi linii electrice aeriene având ca scop să fixeze rigid distanţele între conductoare, pentru a diminua fenomenul de galopaj atunci când condiţiile meteo sunt nefavorabile (vânt puternic, furtună) şi a diminua astfel riscul întreruperilor accidentale.
Societatea precizează că a început montarea de distanţiere din perioada 2014-2016, când au fost instalate 500 de distanţiere de fază pe şapte linii electrice aeriene de înaltă tensiune din judeţul Constanţa, investiţie de peste 650.000 de lei.
În comunicat se mai arată: "Programul din acest an a început în luna iulie şi se va încheia în luna noiembrie, urmând să asigure astfel un confort energetic sporit consumatorilor din zonele cel mai afectate de vântul puternic. Proiectul face parte din amplul program de investiţii derulat de companiile de distribuţie ale Grupului Enel din România pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor, modernizarea reţelei şi implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel".
Conform raportărilor ANRE pe 2016, indicele SAIDI (durata medie a întreruperilor neplanificate pentru fiecare client) pentru "E-Distribuţie" Muntenia a fost de 172 minute, cel mai performant din ţară, media naţională înregistrată fiind de 290 minute, potrivit sursei citate.
"E-Distribuţie" Dobrogea şi "E-Distributie" Banat şi-au îmbunătăţit performanţele şi au rămas în topul celor mai performanţi operatori din ţara noastră, cu SAIDI de 217 minute, respectiv 245 de minute, precizează comunicatul.
Grupul "Enel" are peste 3.100 de angajaţi în ţara noastră şi oferă servicii unui număr de 2,8 milioane de clienţi din trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti), Banat şi Dobrogea, acoperind o treime din piaţa locală de distribuţie.




















































