Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”

"Heineken", într-o alianţă de 3,1 miliarde dolari cu "China Resources Beer"

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional /

"Heineken", într-o alianţă de 3,1 miliarde dolari cu "China Resources Beer"

Producătorul olandez de bere "Heineken" NV a intrat într-un parteneriat de 3,1 miliarde de dolari cu societatea care controlează cel mai mare producător de bere din China, "China Resources Beer" Co., cele două firme urmărind să beneficieze de pe urma cererii pentru brandurile premium pe cea mai mare piaţă a berii din lume.

Conform termenilor afacerii, "Heineken", al doilea mare producător mondial de bere, va avea o participaţie de 40% din "CRH Beer", pe care va plăti 24,35 miliarde de dolari Hong Kong (3,1 miliarde de dolari SUA), potrivit Reuters. Astfel, compania olandeză obţine o reţea solidă de distribuţie în China şi un acces sporit la piaţa berii din ţara asiatică.

"China Resources Enterprise", care are în proprietate "CR Beer", va cumpăra, la rândul său, 0,9% din acţiunile "Heineken", plătind în schinb 464 milioane de euro (537,5 milioane de dolari). Cele două tranzacţii presupun o investiţie netă de 1,9 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) din partea "Heineken", conform anunţului făcut vineri de companiile partenere.

"Credem că putem câştiga împreună în această nouă eră a pieţei berii din China, unde segmentul premium va deveni din ce în ce mai important", a declarat Chen Lang, preşedintele "China Resources Enterprise", adăugând: "În Heineken am găsit partenerul perfect pentru realizarea ambiţiilor noastre în China şi sprijinul pentru creşterea afacerii în afara graniţelor".

Companiile efectuează în prezent procedura de due diligence şi trebuie să primească aprobarea autorităţilor antitrust din China, potrivit unor surse apropiate situaţiei, care menţionează că tranzacţia este aşteptată să se finalizeze până la sfârşitul anului.

"JP Morgan" oferă consultanţă "Hei­neken" în această afacere, în timp ce "China Resources" beneficiază de serviciile "Nomura" şi UBS.

Amintim că, în luna martie, Reuters informa că societatea "China Resources Beer" poartă discuţii pentru achiziţia "Heineken China", în condiţiile în care vrea să se extindă pe piaţa berii premium.

"Heineken" distribuie mărcile premium Heineken, Tiger şi Sol în China, alături de brandurile locale mai ieftine Anchor şi Hainan Beer.

Consumul de bere din China a scăzut din 2013, din cauza schimbării gusturilor consumatorilor, care aleg tot mai mult vinul, dar categoria premium din domeniu a crescut cu două cifre anual, după 2012, potrivit datelor Euromonitor.

Operaţiunile existente ale "Heineken" din China vor fi combinate cu cele ale "CR Beer" - producătorul celui mai bine vândut brand de bere din China: Snow. Producătorul olandez va acorda "CR Beer" licenţa mărcii sale Heineken în China, Hong Kong şi Macao.

Heineken a intrat pe piaţa din China în 1983, unde şi-a construit o reţea puternică de distribuţie.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Este prima afacere păguboasă pentru China de care aud.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotnari
Gala Anis
Leap

ENGLISH SECTION

more articles

Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS