India, următorul nivel de dezvoltare - prim-ministrul indian Narendra Modi a lansat Politica Naţională de Logistică

Ziarul BURSA #Internaţional / 2 noiembrie 2022

India, următorul nivel de dezvoltare - prim-ministrul indian Narendra Modi a lansat Politica Naţională de Logistică

Pentru realizarea viziunii Indiei, o economie de 5 trilioane de dolari prin infrastructură, tehnologii şi conectivitatea superioară ar fi cei mai importanţi factori, precum şi reducerea costurilor logistice.

Necesitatea unei politici naţionale de logistică este vitală din moment ce costul logisticii în India este foarte ridicat în comparaţie cu a altor ţari cu economii dezvoltate. Reducerea costurilor proceselor logistice îmbunătăţeşte reducerea eficientă a costurilor în diferite sectoare economice, dar şi încurajează adaosul de valoare în afaceri.

Politica Naţională de Logistică face eforturi substanţiale pentru a spori competitivitatea bunurilor indiene, a îmbunătăţi creşterea economică şi a creşte oportunităţile de angajare.

Sectorul logistic al Indiei este foarte defragmentat, iar scopul este de a reduce costul acestuia de la 14% din PIB în prezent la mai puţin de 10% până în 2022. India are un mediu de reglementare complex, cu reglementări multiple şi suprapuse, guvernate de numeroşi stakeholderi: 20 de Organizaţii Guvernamentale şi Ministere, 37 de Consilii de Promovare a Exporturilor, 200 de Agenţii de transport maritim, 36 de birouri de Logistică, 129 Depozite de Containere Interioare, 168 Staţii de Transport de Containere, 50 ecosisteme IT, Bănci şi Agenţii de Asigurări. Un alt dezavantaj ar fi sistemul logistic Indian care depinde prea mult de reţeaua rutieră (60%) şi prea puţin de reţeaua feroviară (30%) şi cea navală.

Sectorul logistic indian doreşte să ofere un trai mai bun pentru mai mult de 22 de milioane de oameni şi îmbunătăţind acest sector, va facilita scăderea costurilor indirecte de logistică cu 10%, ducând la o creştere de 5% până la 8% în exporturi. Mai mult decât atât, se estimează că valoarea pieţei de logistică din India va fi de aproximativ 215 Miliarde USD în următorii doi ani, comparativ cu aproximativ 160 miliarde USD cât este în prezent. Scopul principal al politicii este de a aduce toate organismele de reglementare sub acelaşi organ de conducere.

Viziunea Prim-Ministrului Indiei a fost de a dezvolta o infrastructură modernă de clasă mondială prin integrarea tuturor stakeholderilor în planificarea şi implementarea holistică, astfel încât eficienţa şi sinergia să fie atinse cu uşurinţă în execuţia proiectului.

Planul Naţional GatiShakti - Master pentru conectivitate multi-modală, lansat de premier anul trecut, a făcut un pas de pionierat în această direcţie.

Programul GatiShakti va primi un impuls suplimentar odată cu lansarea Politicii Naţionale de Logistică. Pentru a asigura o livrare cat mai rapidă a proiectelor în faza de finalizare, a pune capăt provocărilor legate de transport, a economisi timp şi bani pentru producători, şi pentru a preveni risipa de produse agricole, au fost depuse eforturi majore de către Guvernul Indiei, iar una dintre manifestările acestor eforturi este Politica Naţională de Logistică.

India, următorul nivel de dezvoltare - prim-ministrul indian Narendra Modi a lansat Politica Naţională de Logistică

Pentru a spori eficientizarea proceselor de business şi pentru a îmbunătăţi mediul de viaţă a oamenilor, prim-ministrul Narendra Modi a lansat Politica Naţională de Logistică (NLP) pe 17 septembrie 2022 la Vigyan Bhawan, New Delhi. Politica urmăreşte să reducă costul logisticii de la 13-14% la momentual actual, la o singură cifră (8% până la 10%) şi să-l aducă la egalitate cu alte ţări dezvoltate. Acest lucru va creşte competitivitatea produselor indiene atât pe piaţa internă din India, cât şi pe piata internaţională.

Politica Naţională de Logistică deţine un potenţial imens pentru dezvoltarea infrastructurii, extinderea afacerilor şi creşterea oportunităţilor de angajare. Aceasta se concentrează foarte mult pe reducerea costului logistic al Indiei la un nivel comparabil cu standardele globale. Prin urmare, îşi propune să fie printre primele 25 de ţări până în 2030 în Indicele de performanţă în logistică (conform indicelui de logistică al Băncii Mondiale din 2018, India este clasată pe locul 44 la costul logistic).

Capacităţile de îmbunătăţire ale Politicii Naţionale de Logistică au un potenţial imens de creştere atunci când sunt combinate cu programele anterioare îm­bunătătite, cum ar fi:

Scopul programului Gati Shakti este de a implementa o infrastructură modernă, care include proiecte de perfecţionare a drumurilor şi căilor ferate în întreaga ţară, într-o manieră coordonată.

Sagarmala - prevede utilizarea potenţialului litoralului şi a reţelei maritime pentru a reduce cantitatea de infrastructură necesară pentru a-şi atinge obiectivele.

Bharatmala - se concentrează pe reducerea decalajelor cruciale de infrastructură pentru a creşte eficienţa circulaţiei traficului rutier în întreaga ţară. Un total de 322 de proiecte de infrastructură pe o lungime de 12.413 km au fost atribuite sub programul Bharatmala.

Capacitatea totală a porturilor din India a crescut semnificativ, datorită acestui fapt timpul mediu de întoarcere a navelor tip container a scăzut de la 44 de ore la 26 de ore. Mai mult decât atât , pentru promovarea exportului, au fost construite 40 de terminale aeriene de marfă, 30 de aeroporturi au fost prevăzute cu depozite frigorifice şi 35 de hub-uri multi-modale urmează să fie construite în toată ţară.

Prin intermediul reţelei maritime, India plănuieşte să facă transportul cât mai ecologic şi eficient din punct de vedere al costurilor, iar pentru ca acest lucru să fie posibil, India a propus mai multe căi navigabile să se construiască la momentul acesta în India.

Schema Krishi Udan 2.0 implementată în timpul epidemiei de Covid-19 a crescut capacitatea de depozitare şi a ajutat fermierii să transporte produse agricole cât mai repede şi mai aproape de punctele lor de consum. După evaluarea schemei Krishi Udan, 60 de aeroporturi au fost incluse astăzi în sistemul ce oferă transport aerian şi suport logistic pentru fermierii ce au nevoie de transport pentru produse agricole perisabile.

O altă schemă implementată cu succes este Kisan Rail, aceasta permite fermierilor să utilizeze reţeaua feroviară pentru a transporta produse agricole şi pentru a obţine acces la pieţe îndepărtate şi cât mai profitabile.

De la lansarea serviciului Kisan Rail în anul 2020 şi până în prezent, căile ferate din India au operat în jur de 2.359 transporturi produse perisabile agricole, inclusiv ceapă, banane, cartofi, ghimbir, usturoi, mango, struguri, rodii, portocale, chikoo, lămâi, ardei capia, varză, conopidă şi alte fructe şi legume.

Această politică va creşte capacitatea de depozitare şi va permite o comunicare mai rapidă pentru a aduce produsele mai aproape de punctele lor de consum.

Politica Naţională de Logistică va aduce, de asemenea, energie nouă în toate celelalte sectoare. Pe măsură ce procesele logistice se dezvoltă, se vor dezvolta şi producţia, industria auto şi alte industrii precum depozitarea şi dezvoltarea infrastructurii. Acest lucru va stimula creşterea imobiliarelor comerciale şi a parcurilor industriale.

India, următorul nivel de dezvoltare - prim-ministrul indian Narendra Modi a lansat Politica Naţională de Logistică

Tehnologia va juca un rol esenţial pentru rezolvarea dificultăţilor legate de conectivitate. Platforma Unified Logistics Interface (ULIP) va aduce toate serviciile digitale legate de sectorul transporturilor într-un singur portal, eliberând exportatorii de o serie de procese foarte lungi şi greoaie. Sistemele integrate de logistică digitală vor stimula progresul în toate sectoarele, iar India va stabili un standard înalt pentru o lume mai ecologică, fără hârtie, în întreaga lume.

Politica Naţională de Logistică prevede integrarea a mai multor module de transport prin valorificarea tehnologiei, proceselor şi a forţei de muncă calificate, cheie pentru planurile Indiei de a deveni o economie de 5 trilioane de dolari până în 2025.

(C)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

06 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9036
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5570
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9186
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4789
Gram de aur (XAU)Gram de aur274.4439

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro