Lufthansa a avut pierderi de 952 milioane euro, în trimestrul secund

A.V.
Ziarul BURSA #Companii / 06 august

Lufthansa a avut pierderi de 952 milioane euro, în trimestrul secund

Pierderile sunt în scădere anuală, iar compania a înregistrat primul flux de numerar pozitiv de după pandemie

Compania aeriană germană Deutsche Lufthansa AG a avut o pierdere operaţională de 952 de milioane de euro (1,13 miliarde de dolari) în al doilea trimestru din acest an, faţă de 1,7 miliarde de euro în acelaşi interval din 2020, ceea ce determină oficialii operatorului de transport să estimeze că, anul acesta, călătoriile pe distanţe lungi vor creşte, în sfârşit, odată cu relaxarea restricţiilor impuse de pandemia de Covid-19 şi extinderea vaccinării împotriva coronavirus. Analiştii preconizau un câştig de 766 de milioane de euro în perioada de raportare.

Pierderea netă a companiei a însumat 756 de milioane de euro, faţă de 1,493 miliarde de euro în trimestrul al doilea din 2020, când lumea era în lockdown.

Veniturile Lufthansa au atins 3,2 miliarde de euro, mai mari cu 70% faţă de anul anterior. Analiştii aşteptau 3,3 miliarde de dolari.

"Am reuşit să oprim ieşirea de fonduri în faza actuală de revigorare a afacerilor noastre şi să generăm un flux de numerar pozitiv pentru prima dată de la începutul pandemiei", a declarat directorul executiv al Lufthansa, Carsten Spohr.

Rezervările numeroase de călătorii au dus fluxul de numerar ajustat liber în teritoriu pozitiv în cursul trimestrului al doilea, deşi scăderea per ansamblu a numerarului a rămas la 200 de milioane de euro pe lună.

America de Nord s-ar putea deschide de la sfârşitul verii, iar Asia urmează la sfârşitul anului, potrivit companiei, dar în ciuda aşteptărilor în creştere, aceasta şi-a păstrat neschimbată prognoza de capacitate de zbor în 2021 la 40% din nivelurile pre-pandemice. Compania menţionează că în trimestrul al treilea, capacitatea va spori la 50%.

Cele trei mari companii aeriene din Europa încep să vadă o cale de ieşire din criza coronavirusului, pe măsură ce guvernele regionale relaxează regulile de carantină care au afectat industria, însă o parte importantă a afacerilor lor este legată de rute încă închise pe distanţe lungi. Compania-mamă a British Airways, IAG SA, a informat săptămâna trecută că în acest trimestru va oferi doar 45% din capacitatea pe care o avea în 2019, în timp ce grupul franco-olandez Air France-KLM intenţionează să ofere până la 70% din capacitate şi să revină la profit.

Lufthansa, care mai include operaţiunile Eurowings, Austrian, Swiss şi Brussels Airlines, a fost salvată de la faliment de către guvernul german în iunie anul trecut. Companiile din grup au trasportat 7 milioane de pasageri în trimestrul încheiat în 30 iunie, adică 18% din nivelurile anterioare crizei din 2019.

Lufthansa se află într-un proces dur de restructurare pentru a reduce costurile. Acesta va include mii de reduceri de locuri de muncă, 30.000 fiind deja eliminate de la începutul pandemiei.

Ca parte a planului de redresare, compania aeriană îşi va reduce flota actuală de 800 de avioane la 650 până în 2023.

Lufthansa a realizat deja jumătate din reducerile de costuri de 3,5 miliarde de euro avute în vedere până în 2024, cu şase luni mai devreme decât era planificat. Evoluţia a fost susţinută de programele de concedieri voluntare din Germania şi Elveţia.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. ...

    1. ...

      ...

      ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Apanova
anahotels.ro

Curs valutar BNR

24 Sep. 2021
Euro (EUR)Euro4.9491
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2167
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5700
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7803
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.8628

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Topul firmelor din Bucuresti 2021
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
bsenergyweek.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro