Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat creşterea anuală în septembrie 2025, până la 2,1%, de la 1,9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după o stagnare în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,5%, de la 2,5%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 1,5%, de la 2,5%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, în condiţiile unei scăderi anuale de 2,2% a preţurilor energiei. (Statistics Belgium)
Creditul acordat gospodăriilor din Marea Britanie şi-a accelerat creşterea anuală în august 2025, până la 3,5%, de la 3,4% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,3%. Creditul de consum şi-a accelerat creşterea anuală până la 7,1%, de la 7%, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,7%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 3%, de la 2,9% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,3%. Creditul acordat companiilor nefinanciare a crescut cu o rată anuală de 6%, după o creştere de 5,6%, pe fondul unei creşteri anuale de 1,2% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei creşteri anuale de 8,6% a creditelor acordate companiilor mari. (Bank of England)
Indicele încrederii producătorilor industriali din Ţările de Jos a crescut şi în septembrie 2025, până la -1,6 puncte, de la -3,3 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a crescut până la 9,4 puncte, de la 6,1 puncte în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la -8,9 puncte, de la -9,1 puncte, iar indicele stocurilor a crescut până la -5,4 puncte, de la -6,9 puncte. (CBS Netherlands)
Indicele încrederii în perspectivele economice ale zonei euro a crescut uşor în septembrie 2025, până la 95,5 puncte, de la 95,3 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a crescut până la -14,9 puncte, de la -15,5 puncte. Indicele încrederii pentru UE a crescut cu 0,6 puncte, până la 95,5 puncte, pe fondul creşterii încrederii consumatorilor cu 0,5 puncte, până la -14,3 puncte. Indicele încrederii în economia României a înregistrat o scădere până la 94,2 puncte, cel mai redus nivel din ultimele 57 de luni, de la 94,4 puncte, pe fondul creşterii încrederii consumatorilor până la -31,4 puncte, de la -31,5 puncte. (Comisia Europeană)
Încrederea consumatorilor din SUA a scăzut peste aşteptări în septembrie 2025, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 55,1 puncte, cel mai redus nivel din ultimele 5 luni, de la 58,2 puncte. Indicele situaţiei curente a scăzut până la 60,4 puncte, de la 61,7 puncte în luna precedentă, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a scăzut până la 51,7 puncte, de la 55,9 puncte. Aşteptările inflaţioniste pentru acelaşi interval au scăzut la 4,7%, de la 4,8%. (University of Michigan)
Volumul vânzărilor retail din Letonia a crescut cu o rată anuală de 4,3% în august 2025, după o creştere de 1,6% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1%, după un avans de 1,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,9%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 9,4%, pe fondul unei creşteri lunare de 2,2%. (Statistics Latvia)
Opinia Cititorului