Preţurile producătorilor industriali din Italia şi-au accelerat creşterea anuală în septembrie 2025, până la 1,1%, de la 0,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un declin de 0,6% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat creşterea anuală până la 0,6%, de la 0,3%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar preţurile energiei au crescut cu o rată anuală de 2,8%, după o creştere de 0,4%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. (Istat)
Creditul acordat gospodăriilor din Marea Britanie şi-a accelerat creşterea anuală în septembrie 2025, până la 3,7%, de la 3,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. Creditul de consum şi-a accelerat creşterea anuală până la 7,3%, de la 7,2%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 3,2%, de la 3% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,3%. Creditul acordat companiilor nefinanciare a crescut cu o rată anuală de 5,9%, după o creştere de 6,1%, pe fondul unei creşteri anuale de 1,6% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei creşteri anuale de 8,3% a creditelor acordate companiilor mari. (Bank of England)
Volumul vânzărilor retail din Estonia a crescut cu o rată anuală de 3,7% în septembrie 2025, după o scădere de 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un declin de 3,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 23,6%, după o scădere de 23,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 8,9%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat creşterea anuală până la 21,8%, de la 6,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 4,9%. (Statistics Estonia)
Volumul vânzărilor retail din Letonia a crescut cu o rată anuală de 2,6% în septembrie 2025, după o creştere de 4,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,7%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,4%, după o scădere de 0,8%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 4,2%, după o creştere de 7%, pe fondul unei scăderi lunare de 1,3%. (Statistics Latvia)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia a crescut cu o rată anuală de 3,7% în septembrie 2025, după o creştere de 5% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,2%, după o creştere de 2,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,9%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat scăderea anuală până la 8,3%, de la 3,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 3,4%. (Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Irlanda a crescut cu o rată anuală de 3,5% în septembrie 2025, după o creştere de 4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un declin de 0,9% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1%, după o creştere de 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,9%, de la 1,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,4%. (CSO Ireland)
 English
English



























 Euro
Euro Dolar SUA
Dolar SUA Franc elveţian
Franc elveţian Liră sterlină
Liră sterlină Gram de aur
Gram de aur
























Opinia Cititorului