Ministrul Educaţiei vrea limitarea temelor pentru elevii de gimnaziu şi liceu

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 4 iunie

Ministrul Educaţiei vrea limitarea temelor pentru elevii de gimnaziu şi liceu

English Version

Daniel David, ministrul Educaţiei şi Cercetării, susţine că elevii români petrec prea mult timp făcând teme acasă şi propune o mai bună coordonare între profesori, sub supravegherea dirigintelui. Părinţii ar putea juca şi ei un rol important în monitorizarea respectării acestei măsuri.

Temele nu trebuie să depăşească două ore pe zi

Într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a tras un semnal de alarmă cu privire la volumul de teme primite de elevii din ciclul gimnazial şi liceal. Potrivit acestuia, normele stabilite de minister sunt clare: maximum două ore de teme pe zi pentru elevii de gimnaziu şi liceu. „În mod normal, la nivel de gimnaziu n-ar trebui să fie teme adunate de la toate disciplinele care să ducă la un timp mai lung de două ore pe zi. Din păcate, se întâmplă acest lucru, să aibă copiii teme care durează mai mult de două ore”, a declarat ministrul.

Coordonarea ar trebui să fie responsabilitatea dirigintelui

Pentru a preveni suprasolicitarea elevilor, Daniel David a propus ca dirigintele clasei să devină responsabil pentru monitorizarea volumului de teme, având în vedere că acesta este cel mai apropiat cadru didactic de colectivul clasei şi poate colabora direct cu toţi profesorii. „Cine ar trebui să facă coordonarea? Ar trebui să o facă, probabil, dirigintele, care ar trebui să fie atent la aceste lucruri”, a explicat ministrul, subliniind că este nevoie de o mai bună comunicare între cadrele didactice pentru a respecta limitele impuse.

Reguli clare stabilite de Ministerul Educaţiei

Ministrul a reamintit că există deja o reglementare oficială privind timpul maxim recomandat pentru teme, diferenţiat pe niveluri de studiu: la nivel primar - maximum o oră pe zi, la gimnaziu - maximum două ore, la liceu - de asemenea, maximum două ore.

Cu toate acestea, în practică, regulile sunt adesea depăşite, ceea ce conduce la suprasolicitarea elevilor şi la reducerea timpului pentru activităţi extracurriculare, odihnă sau viaţă socială.

Şcolile şi părinţii, implicaţi în aplicarea regulii

Pentru implementarea eficientă a acestor limite, Daniel David consideră că monitorizarea trebuie să se realizeze direct la nivelul fiecărei şcoli. Totodată, ministrul încurajează implicarea părinţilor în semnalarea abaterilor. „Controlul efectiv legat de implementare ar trebui să fie făcut la nivelul şcolilor. Şi de ce nu să se implice şi părinţii, care pot semnala o astfel de problemă dirigintelui, care ar putea să ia măsuri prin discuţii şi coordonări cu profesorii care au ore, astfel încât să se pună de acord cu volumul temelor”, a precizat Daniel David.

Temele: exerciţiu util sau sursă de stres?

Dezbaterea privind volumul temelor pentru acasă este una recurentă în sistemul de învăţământ românesc. În timp ce unii părinţi şi profesori consideră temele esenţiale pentru consolidarea cunoştinţelor, tot mai multe studii şi opinii din zona pedagogică atrag atenţia asupra efectelor negative ale suprasolicitării şcolare: stres, anxietate, lipsă de motivaţie şi chiar epuizare. Ministerul Educaţiei pare să încline acum spre un model mai echilibrat, care să ofere elevilor timp şi pentru dezvoltarea personală, sport, lectură şi activităţi recreative - elemente esenţiale pentru o educaţie sănătoasă şi armonioasă. O mai bună coordonare între profesori, sprijinul părinţilor şi respectarea reglementărilor ar putea transforma temele într-un instrument util, nu într-o povară. Rămâne de văzut dacă intenţiile declarate vor fi urmate şi de măsuri eficiente la nivelul fiecărei şcoli.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. Dacă nu apar represalii în afară de note mai mici pentru neefectuare ori efectuare parțială a temelor, de ce ar fi mai puține? Așa că reintroducerea examenelor de admitere în diverse etape ale școlarizării închide alte discuții.

    1. Sunt copii interesati de dezvoltarea lor scolara si dornici de a realiza ceva in viata pe care ii sacrificam daca le taiem avantul.

      Bag seama ca se continua politica complet idioata de a reduce implicarea elevilor in actul scolar, ca nu cumva sa ii pregatim pentru viata. Mai putine lectii, mai putine teme, mai putina responsabilitate si responsabilizare, mai putina (spre deloc) interventie in corectarea comportamentelor agresive sau imorale sau lipsite de bun simt si mai mult timp pentru baruri, terase, chaturi, tiktokuri etc etc. 

      Da, sigur, asa ii pregatim pentru viitor si pentru o viata normala. Fara efort, fara implicare, fara cerinte, numai drepturi si daruri, dupa care ii loveste viata si clacheaza ca puii de gaina crescuti in incubator. 

      Scoatem generatii de obositi fizic (zero sport) psihic (zero implicare) si intelectual (zero solicitare a neronilor). 

      Ne batem joc de ei si de viitorul tarii. Performantele la locul de munca vor fi tot mai reduse, pe masura nivelului intelectual al prestatorului. Nu vom mai putea merge la doctor ca vor pune diagnostice gresite (asa daca se vor sinchisi sa ne bage in seama), nu vom mai putea locui in blocuri sau circula pe poduri proiectate de ingineri (pentru ca vor avea siguranta zero), nu vom mai avea nicio calitate in serviciile si activitatile care necesita un dram de inteligenta sau efort fizic, pentru ca nu vom avea oameni pregatiti pentru asa ceva.

      Vai de noi, cu asemenea idioti la butoane care amputeaza viitorul Romaniei! 

      Reformati complet ministerul asta ca duca tara in colaps! De la asa-zisi specialisti care dau teste la elevii de gimnaziu cu probleme de matematica pe care nu le poate rezolva un olimpic, pana la idiotii care nu stiu ce se intampla in scoli (apropo de scoli, in multe dintre ele s-a intrat deja in vacanta, nu se mai fac cursuri desi ar trebui sa continue procesul de invatamant pana la terminarea anului scolar) si care vin cu astfel de metode "de reformare a educatiei".

      Nu o reformati, o ingropati! Sa nu ii zici nimic elevului, sa nu ii faci observatie cand greseste, sa nu ii dai teme, sa ii tolerezi jignirile si mistocareala, sa ii treci cu vederea absentele nemotivate (dar "motivate" de parinti sau fals motivate de doctori ca de, trebuie elevul sa mearga in afara in sejur cu parintii in timpul anului scolar), sa ii dai note mari ca are nevoie de bursa, sa il treci chiar daca nu stie mare lucru, sa il speli, sa il gadili, sa il parfumezi si sa te inchini la el daca asta iti cere el sau parintele, ca altfel "nu predai modern". Dintotdeauna progresul omenirii s-a bazat pe cunoastere, invatare, inteligenta si munca si nicidecum pe leneveala, prostie, trandaveala, neseriozitate si nesimtire. Acum, noi vrem sa schimbam "legea" asta naturala veche de cand exista omul, chipurile ca sa fim moderni.

      Nu suntem moderni, suntem doar niste mari idioti! 

      Ai vazut un sorosist sa faca ceva bun pentru Romania ? omul pe langa ca-i progresist e si sarac cu duhul , de asta il tin acolo sa fac praf viitorul .

    Și desființarea în facultate.

    "activităţi extracurriculare, odihnă sau viaţă socială"

    Hai să zicem că la liceu nu vreți să-i ziceți joacă. Dar și la gimnaziu?? 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0537
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4272
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3995
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0049
Gram de aur (XAU)Gram de aur482.1625

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb