DIGI Comunications

NICOLAE NOICA:"România are un plan al autostrăzilor din anul 1938"

Miscellanea #Construcţii / 07 aprilie

"România are un plan al autostrăzilor din anul 1938"

Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice şi director general

la Bibliotecii Academiei Române, a dezvăluit în cadrul unui interviu

pentru Grupul pentru Promovarea Infrastructurii, că România avea încă

din perioada interbelică, respectiv din anul 1938, un plan al

autostrăzilor.

În acelaşi timp, acesta a explicat că politicienii din trecut, în

special cei din domeniul transporturilor, nu au înţeles această nevoie

încă din 1996.

"Noi avem din 1996 o lege a amenajării teritoriului naţional secţiunea

căi de comunicare. În 2006 această lege a fost îmbunătăţită. Din păcate,

în loc să respectăm legea românească în momentul 2008 cand am aderat la

UE a început această ideea a masterplanurilor..."

"Un masterplan este alcătuit de un grup de oameni în cadrul unui

minister. La noi, din păcate, fiecare ministru care venea la

transporturi avea o altă ideea a acestor masterplanuri".

Problema României - continuitatea

"Noi ar trebui să cunoaştem bine trecutul acestei ţări pentru că putem

învaţă nişte lucruri şi putem face lucruri bune. România are un plan al

autostrăzilor din anul 1938. L-am prezentat şi poate îl prezentăm încă

odată aici. El a fost făcut de un mare inginer, Mihail Manoilescu"

"Dacă încercăm să suprapunem peste acest plan Planul de amenajare al

teritoriului din 1996 constatăm că există o suprapunere extraordinară.

Problema este cea a continuităţii"

"Probleme precum amenajării teritoriului naţional, căile de comunicaţii,

autostrăzile, căile ferate, nu sunt probleme care se rezolvă într-un an

sau doi. E pentru o perioadă de 10-20 de ani şi avem obligaţia să ne

gândim la binele acestei ţări"

Trăian Băsescu: "Nu avem nevoie de autostrăzi. Vă scot eu din cap acest

lucru"

Nicolae Noica, ministru în Guvernul CDR (din 1996-2000) a amintit de o

întâlnire cu Trăian Băsescu, pe atunci Ministru al Transporturilor în

acelaşi guvern din partea PD ( în perioada 1996-1998). Trăian Băsescu ar

fi spus la acea vreme că "nu avem nevoie de autostrăzi".

" >Nu avem nevoie de autostrăzi. Vă scot eu din cap acest lucru< , o

chestiune de o gravitate extraordinară. Care era gândirea? Păi, eu mai

întâi trebuie să am circulaţie şi pe urmă fac autostrada. Pai, fac

autostrada ca să atrag circulaţia, ori dacă concepţia era aceasta...

Această concepţia a continuat şi când dânsul a fost preşedinte",

subliniază Nicolae Noica, fostul ministru al Lucrărilor Publice.

"De autostrăzi avem nevoie. Se pune problema autostrăzilor care fac

legătura între Muntenia şi Transilvania. O să punctez în două vorbe şi

treaba Piteşti-Sibiu. Este inadmisbil după părerea mea ca la ora

actuală, de 7 ani de când este preşedinte domnul Iohannis, să nu se ia

măsuri pentru a face această autostradă. Era obligatoriu să se facă.

Este un gând al marelui inginer Ion I.C.Brătianu care a fost şeful PNL

şi care a dorit în anii 1900 să facă această legătură. Aceste lucruri

trebuiesc continuate şi făcute".

Scopul nostru nu ar trebui să fie o legătură între Ploieşti şi Braşov ci

o şosea peste râul Prahova

Despre Ploieşti - Braşov, fostul ministru se întreabă dacă "avem nevoie

de o autostradă să treacă prin munţi şi să fie la 500 de metri un

tunel?".

"Eu cred că nu. Scopul nostru nu ar trebui să fie o legătură între

Ploieşti şi Braşov. Să fie cât mai ieftină şi cât mai eficientă.

S-a vehiculat o ideea să făcem peste râul Prahova o şosea cu nu mai mult

de 4 benzi. Am 4 benzi aici plus 2 benzi şoseaua obişnuită. Când se duce

lumea sâmbăta la Braşov se circulă pe trei de aici plus una de aici,

adică 4. Dacă eu rezolv problema eficienţei, lucrurile sunt cu totul

altfel privite de oameni. Lucrările le facem pentru oameni.

Ştiţi cât costă autostada cu tuneluri? 1 miliard şi 400 de milioane! O

lucrare cum am propus cu 500 de milioane ai rezolvat-o. În primul rând,

se rezolvă mai ieftin. În al doilea rând, e mai rapidă şi este

eficientă. Scopul e să faci lucruri practice", a mai spus Noica.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

13 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9225
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1367
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4720
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6963
Gram de aur (XAU)Gram de aur229.6754

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

FINANCIAL FORUM 2021
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro