Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în luna octombrie a anului 2008 a înregistrat o scădere de aproximativ 30 de procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul crizei financiare care a afectat şi sectorul auto din România, potrivit unui comunicat transmis de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Astfel, în luna octombrie a anului trecut au fost înmatriculate circa 29.000 de unităţi, în acelaşi interval, numărul maşinilor înmatriculate fiind cu 9.000 mai mic, potrivit APIA.
De asemenea, în ce priveşte numărul maşinilor înmatriculate în România în primele 10 luni ale anului, s-a înregistrat o scădere de 5,7% faţă de periada similară din 2007. Totodată, reprezentanţii APIA subliniază că vânzările pe piaţa autohtonă a autoturismelor produse în România a scăzut cu aproape 40 de procente.
În ce priveşte producţia naţională de autovehicule, acesta a înregistrat la rândul ei o scădere de aproape 6 la sută în luna octombrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, asta chiar dacă per ansamblul celor 10 luni au fost înregistrate creşteri de peste 14%. "Creşterea este dată de un avans al producţiei de autoturisme cu 11,3%, la care se adaugă dublarea producţiei de vehicule comerciale, se arată în comunicatul APIA.
APIA menţionează totodată că, în condiţiile actualei crize economice, exporturile de maşini din luna octombrie 2008 au scăzut faţă de septembrie a aceluiaşi an cu 14 procente.
Referitor la importuri, datele asociaţiei de profil indică faptul că acestea au înregistrat în octombrie o scădere de 25% faţă de aceeaşi lună din 2007, dar o creştere generală la 10 luni în 2008 de 4,1%.
Reprezentanţii APIA au spus că, privitor la autovehicule comerciale, "cu toată creşterea sa de 16,1%, acest segment nu reuşeşte să susţină pe plus piaţa auto din România, cum s-a întamplat în ultimele luni, şi asta din cauza faptului că şi vehiculele comerciale au înregistrat în octombrie o scădere de 12% faţă de luna precedentă".
"Datele prezentate ne arată că actuala criză financiară începe să afecteze puternic principalul motor de creştere economică, respectiv industria auto. În condiţiile în care datele de vânzări reflectă comenzi de acum câteva luni, este deci de aşteptat ca situaţia să se deterioreze în continuare. Industria de profil are nevoie de o politică sectorială de descurajare a intrărilor de autovehicule vechi şi poluante, dublată de derularea unui program de înnoire a parcului auto - prima de casare", spun reprezentanţii APIA în comunicatul amintit.
Potrivit APIA, sectorul auto din România generează în momentul de faţă circa 200.000 de locuri de muncă, venituri bugetare de aproape 10 procente din PIB, precum şi fluxuri financiare benefice de la producţie la comercializare, cu ramificaţii către sistemul bancar sau alte sectoare precum cel de asigurări sau leasing.




























































