Abonament gratuit

Perioada pandemică a determinat creşterea utilizării de online banking la 65%

A.P.
Comunicate de presă /

Perioada pandemică a determinat creşterea utilizării de online banking la 65%

Digitalizarea serviciilor bancare a cunoscut o accelerare importantă odată cu declanşarea pandemiei. Astfel, aproximativ două treimi (65%) dintre românii cu vârste între 19 şi 65 de ani din mediul urban, declară că folosesc cel puţin o aplicaţie de mobile banking, conform datelor studiului BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piaţa de banking, realizat de iSense Solutions.

Procentul celor care folosesc aplicaţii de banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani). Totuşi, gradul de adopţie al aplicaţiilor mobile este mai degrabă generalizat şi ajunge şi la segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

Zonele unde se folosesc cel mai des aplicaţii de acest fel sunt în Bucureşti (77%) şi zona de sud-est a ţării (74%). Totodată, persoanele cu venituri mari (74%) le folosesc mai des. La polul opus, cele mai mici rate de adopţie ale aplicaţiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia şi nord-vest (56%).

Numărul mare de operaţiuni bancare online din ultima perioadă a solicitat infrastructura electronică a băncilor, însă majoritatea clienţilor (78%) nu au întâmpinat nicio problemă în relaţia cu băncile. Doar 5% declară că au întâmpinat probleme punctual cu aplicaţiile de mobile banking.

Recomandările de distanţare fizică şi-au pus amprenta şi pe comportamentul de plăţi al românilor: 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless. În ceea ce priveşte plata cu telefonul, 31% declară că fac plăţi cu telefonul folosind o aplicaţie de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plăţi cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani (39%).

Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions, declară: "În mod tradiţional, băncile sunt asociate cu atribute precum încredere sau stabilitate, însă orice prilej de a promova inovaţii se traduce în potenţial de creştere. În noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esenţială utilizarea unor instrumente moderne care să elimine barierele fizice dintre clienţi şi bancă. Fie că vorbim de o simplă aplicaţie de internet banking, sau de creditare online, clienţii vor căuta acele bănci care le fac viaţa mai uşoară".

Datele prezentate mai sus au fost culese în perioada 22-26 iunie 2020 şi fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un eşantion format din consumatori şi companii. Eşantionul de consumatori include 800 de persoane. Eşantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe mărime de companie în funcţie de numărul de angajaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

12 Aug. 2020
Euro (EUR)Euro4.8357
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1087
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4964
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3638
Gram de aur (XAU)Gram de aur255.0694

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
myTEX.ro
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie