Producătorii promit că nu scumpesc alimentele de Paşte

RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii #Agro-alimentar / 5 aprilie 2017

Producătorii promit că nu scumpesc alimentele de Paşte

Sorin Minea, Romalimenta: "Avem mai multă carne decât ne trebuie"

Sorin Minea: "Carnea de miel va avea, anul acesta, aproximativ acelaşi preţ ca în 2016; România exportă cantităţi foarte mari de miel şi oaie"

Nici în domeniul panificaţiei preţurile nu vor fi altele faţă de cele de anul trecut, potrivit lui George Mănescu, de la Bunătărie

Paul Anghel, ANPC: "În 2016, ANPC a aplicat 1.200 de sancţiuni în valoare de aproximativ 1,8 milioane lei"

Cantitatea de carne de care dispun producătorii noştri este mai mult decât suficientă pentru consumul Sărbătorilor Pascale, ne-a spus Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, care a precizat: "Avem mai multă carne decât ne trebuie. Mielul nu se importă, ci este întotdeauna din producţia internă".

Domnia sa estimează că preţul cărnii de miel nu va creşte în ocazia Paştelui, rămânând aproximativ la acelaşi nivel cu cel de anul trecut: "Preţul ţine de piaţă, de cerere şi de ofertă. Preţul va fi mai mare, la început, iar după aceea va scădea, aşa cum s-a întâmplat în fiecare an".

În 2016, ciobanii au rămas cu miei nevânduţi, potrivit domnului Minea, care ne-a spus că nici anul acesta nu există o cerere crescută în domeniu.

Ţara noastră exportă, însă, canităţi foarte mari de miel şi oaie, inclusiv în ţările arabe şi în restul lumii.

Potrivit informaţiilor existente, România va relua exportul de ovine şi bovine către Israel, în contextul în care autorităţile israeliene au anunţat, recent, ridicarea restricţiilor impuse ţării noastre. Exporturile de astfel de produse au fost suspendate în 3 martie, anul curent.

Potrivit datelor furnizate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), ţara noastră a livrat, anul trecut, în Israel, 57.474 de capete de bovine şi 175.677 de ovine.

Cozonacii nu se scumpesc de Paşte, poate de Crăciun

Cozonacii şi produsele de patiserie îşi vor păstra preţurile de anul trecut, ne-a spus George Mănescu, preşedintele Bunătărie: "Nu vor exista modificări de preţ, deşi ar fi fost cazul, pentru că sunt creşteri la preţurile materiilor prime. Probabil că vom opera modificări de preţ pentru sezonul de Crăciun de anul acesta, începând din toamnă", ne-a declarat reprezentantul companiei.

Reprezentantul Bunătărie ne-a spus că, potrivit estimărilor sale, bazate pe numărul comenzilor existente, volumul vânzărilor vor fi oarecum similare celor din 2016.

Domnul Mănescu a spus, de asemenea, că nici în ceea ce priveşte sortimentele, nu vor fi schimbări foarte mari. George Mănescu ne-a mai spus: "Faţă de sezonul normal, vom livra şi pască, în această perioadă, dar, în principiu, nu vom introduce noi produse. Sortimentele vor rămâne, în mare parte aceleaşi, reţetele au fost usor îmbunătăţite, faţă de sezonul trecut, şi vom introduce pe piaţă şi un nou cozonac, făcut după o reţetă tradiţională, de casă - va fi un cozonac natural, fără amelioratori. Acesta este realizat după reţeta clasică şi va avea o valabilitate de 14 zile".

În ceea ce priveşte concurenţa venită de pe piaţa produselor bio, reprezentantul Bunătărie a declarat că aceasta nu este una semnificativă, deoarece nu prea există producători locali, certificaţi, de cozonaci bio.

În acest context, nici producţia nu va creşte faţă de cea din anul trecut. Domnul Mănescu nu anticipează creştere semnificativă a cererii. Domnia sa consideră: "Ca să creşti cererea, trebuie să diversifici canalele şi să aduci clienţi noi. Noi avem câţiva clienţi noi, dar nu suficienţi pentru a motiva o creştere de 50%, spre exemplu", ne-a explicat reprezentantul companiei de panificaţie.

Produsele marca Bunătărie se găsesc atât în magazinele de proximitate, prin intermediul distribuţiei proprii, cât şi în marile lanţuri de magazine, compania fiind listată cu o marcă proprie. "Suntem listaţi cu brandul unei reţele, nu direct cu marca noastră, iar produsul nostru e inclus şi în pachetele sau coşurile cadou. Noi lucrăm şi cu acei producători", a afirmat George Mănescu, menţionând: "În principal, listarea o avem făcută cu marcă proprie, adică producem sub un alt nume, o altă etichetă. Am avut şi listări cu numele companiei noastre pe etichetă, dar acelea erau produse cu preţ mic şi pe volume reduse, aşa că am evitat să mai lucrăm cu acest gen de contracte, la care şi adaosul este foarte mic, ceea ce afectează şi calitatea produsului".

Reprezentantul Bunătărie ne-a declarat că, după ce au fost promovate produsele cu un nivel mai ridicat din punct de vedere calitativ, dar şi mai scumpe, rulajele, pe un anumit sezon, au crescut, ceea ce a dus la creşterea valorii totale a vânzărilor, în ciuda volumului mai mic. George Mănescu a subliniat că, în scopul menţinerii unei bune reputaţii a companiei, preferă această alternativă celei cu produse mai ieftine, dar de o calitate mai proastă.

Lidl estimează creşterea vânzărilor, în următoarea perioadă

Proximitatea Sărbătorilor Pascale se reflectă şi la nivelul retailerilor din ţara noastră. Marile lanţuri de supermarketuri de la noi introduc, în această perioadă, produse specifice sărbătorilor, iar preţurile variază în funcţie de cerere şi ofertă.

Reprezentanţii Lidl România susţin că, în perioada Sărbătorilor de Paşte, ne îndreptăm atenţia mai mult decât de obicei către produsele de panificaţie specifice (pască şi cozonac) şi către dulciurile de pe rafturile supermarketurilor.

Aceştia anticipează o creştere a vânzărilor, în perioada Paştelui, Lidl România înregistrând un trend ascendent al vânzărilor.

Retailerul german colaborează cu producători locali, încă de când şi-a început activitatea pe piaţa noastră, iar din anul 2015 Lidl România are o gamă ce cuprinde produse marcă proprie, dezvoltate cu colaborarea producătorilor autohtoni. Peste 80% din totalul produselor comercializate de acest retailer sunt mărci proprii, dezvoltate atât cu producători locali, cât şi la nivel de reţea, conform reprezentanţilor Lidl.

ANPC desfăşoară controale de specialitate

În fiecare an, în perioada de dinaintea Sărbătorilor Pascale, inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) desfăşoară controale în sectorul cărnii de miel şi al produselor preparate din aceasta, ne-a declarat Paul Anghel, directorul general al Autorităţii de control.

Potrivit domniei sale, ANPC des-făşoară astfel de controale inclusiv la produsele de patiserie specifice, dulciuri şi produse pe bază de cacao, ciocolată şi bomboane, prăjituri, cozonaci şi pască, chec, lactate şi ouă.

"Anul acesta, ca în toţi anii, ANPC va desfăşura controale în pieţe, oboare, târguri, spaţii comerciale, magazine şi hipermarketuri", a afirmat directorul general al ANPC.

Anul trecut, în perioada premergătoare Paştelui, ANPC a aplicat 1.200 de sancţiuni, în valoare de aproximativ 1,8 milioane de lei, pentru circa 200 de tone de produse verificate, de la 1.600 de operatori economici controlaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9250
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0120
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7274
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.4903

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro