Profitul Ikea, cel mai mare distribuitor mondial de mobilă, s-a menţinut în exerciţiul fiscal 2013/2014 la un nivel similar cu cel obţinut în anul anterior, pe fondul îmbunătăţirii situaţiei în Europa, porivit unui comunicat remis azi redacţiei.
În perioada august 2013 - august 2014, profitul net s-a situat la 3,3 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari).
"Anul fiscal 2014 a fost un an bun pentru IKEA Group. Sunt mândru de creşterea obţinută prin intermediul canalelor noastre de vânzări: în magazinele existente, în cele deschise recent, precum şi în comerţul electronic. Am atins câteva repere importante pentru ne a îndeplini obiectivul de a deveni independenţi din punct de vedere energetic şi am avut o creştere a vânzărilor de 58% pentru produsele care le permit oamenilor să aibă un stil de viaţă sustenabil. Sustenabilitatea este o parte integrantă a strategiei noastre", a declarat Peter Agnefjäll, Preşedinte şi CEO, IKEA Group.
Vânzările au crescut cu 5,9% faţă de anul anterior, ajungând la 28,7 miliarde de euro. Alături de veniturile obţinute din chiriile pentru centrele comerciale, veniturile totale obţinute s-au ridicat la 29,3 miliarde de euro (+2,8%). IKEA Group şi-a mărit cota de piaţă în aproape toate ţările în care este prezentă şi a deschis un magazin într-o nouă ţară - Croaţia. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în Germania, Statele Unite, Franţa, Rusia şi Marea Britanie.
"Avem planuri ambiţioase de creştere şi, în acelaşi timp, ne-am luat angajamentul de a avea un impact pozitiv asupra oamenilor şi planetei. Dimensiunea afacerii noastre ne oferă oportunitatea unică de a face schimbări pozitive în societate. Un exemplu este transformarea becurilor LED în produse mai avantajoase şi atractive", afirmă Peter Agnefjäll.
Folosind resurse proprii, IKEA Group a produs energie regenerabilă care reprezintă echivalentul a 42% din totalul energiei consumate. În acelaşi timp, IKEA Group îşi propune ca până la finalul anului 2015 să investească 1,5 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă, în special pentru parcuri de colectare a energiei eoliene şi panouri fotovoltaice.
"Un element de bază în obţinerea performanţei este perspectiva pe termen lung şi nu urmărim să creştem doar profiturile pe termen scurt. Ne străduim constant să concepem produse mai bune la preţuri mai mici pentru clienţii noştri şi facem investiţii substanţiale în viitorul nostru," a adăugat Peter Agnefjäll.
Compania are ca obiectiv dublarea vânzărilor până în 2020, prin modernizarea actualelor magazine, deschiderea unor noi unităţi, extinderea ofertelor online şi un ritm mai rapid la lansarea noilor colecţii, transmite Reuters. De asemenea, marile pieţe emergente, inclusiv India, ar urma să fie o sursă importantă de majorare a veniturilor grupului suedez.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.