SAP România a lansat un program special de recrutare şi onboarding pentru refugiaţii din Ucraina

OCTAVIAN DAN
Ziarul BURSA #Companii / 14 iunie

SAP România a lansat un program special de recrutare şi onboarding pentru refugiaţii din Ucraina

(Interviu cu Diana David, Managing Director SAP România)

Pandemia şi războiul au produs mutaţii pe piaţa muncii şi au obligat companiile să se adapteze din mers la această situaţie. Diana David, Managing Director SAP România, ne-a oferit mai multe răspunsuri legate de piaţa IT şi de provocările cu care aceasta se confruntă.

Reporter: Pandemia este pe cale să devină istorie, războiul din Ucraina ocupă în acest moment agenda globală. Cum afectează acest conflict sectorul dumneavoastră de activitate?

Diana David: Cu toţii am fost întristaţi de criza umanitară din Ucraina şi am căutat modalităţi prin care putem ajuta persoanele şi organizaţiile afectate. De la începutul războiului, SAP a donat soluţii SAP Ariba unui ONG care lucrează cu Întreprinderea de Stat pentru Achiziţii Medicale din Ucraina, ceea ce va permite achiziţionarea rapidă de produse medicale pentru Ministerul ucrainean al Sănătăţii. De asemenea, am oferit furnizorilor SAP Business Network posibilitatea de a-şi declara disponibilitatea în a oferi ajutor umanitar Ucrainei. Aproximativ 2.500 de companii au profitat deja de această oportunitate şi şi-au oferit ajutorul prin intermediul platformei. Totodată, SAP a lansat un program special de recrutare şi onboarding pentru refugiaţii din Ucraina. Iniţiativa îşi propune să atragă şi să identifice oamenii potriviţi dintre refugiaţii calificaţi, cărora să le ofere oportunităţi de angajare adecvate în cadrul SAP, în ţări precum România, Germania, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Polonia şi Slovacia. Mai mult, SAP oferă sprijin continuu poporului uncrainean. Recent, am anunţat o contribuţie suplimentară de 700.000 de euro pentru sprijinirea refugiaţilor din regiune, iar până acum am contribuit pentru această cauză cu o valoare totală de 3,7 milioane de euro.

Reporter: Începutul lunii mai a stat sub semnul atacurilor cibernetice îndreptate împotriva mai multor instituţii importante din ţara noastră. Ce măsuri de siguranţă aţi abordat, în acest context?

Diana David: În lumea cibernetică ameninţările sunt definite ca orice lucru care impune un risc pentru o organizaţie şi datele acesteia, iar înţelegerea ameninţărilor cu care se poate confrunta compania o poate ajuta să ia decizii mai bune cu privire la securitate. SAP a dezvoltat un sistem dedicat pentru a identifica ameninţările, pentru a evalua probabilitatea apariţiei lor şi pentru a aplica contramăsuri. Deoarece software-ul SAP ajută la rularea celor mai importante procese de business şi la gestionarea celor mai valoroase active ale clienţilor, SAP crede în integrarea securităţii pe fiecare domeniu al soluţiilor sale. Pentru a depăşi provocările peisajului actual de ameninţări, pentru a preveni vulnerabilităţile de securitate a software-ului şi pentru a permite sisteme şi operaţiuni de servicii conforme cu reglementările, ciclul de viaţă securizat de dezvoltare şi operaţiuni al software-ului SAP include următoarele: Planificare, Design, Arhitectură, Implementare, Testare, Lansare, Pregătire, Livrare, Întreţinere, Operaţiuni şi Suport. Acest proces nu are început sau sfârşit, fiind în continuă evoluţie. Construirea de produse software securizate necesită o metodologie numită Threat Modeling, în care echipele de dezvoltare utilizează o abordare bazată pe risc pentru a identifica potenţialele ameninţări de securitate, pentru a le prioritiza şi pentru a implementa contramăsuri. Acest lucru ajută la asigurarea că dezvoltatorii ştiu exact unde să-şi concentreze eforturile pentru a securiza o aplicaţie. Concret, o echipă interfuncţională se reuneşte - inclusiv dezvoltare, IT, operaţiuni şi multe altele - pentru a analiza ce face o aplicaţie, rolurile oamenilor care vor interacţiona cu aplicaţia, modul în care interacţionează cu aceasta şi în ce contexte. Odată ce echipa a identificat toate ameninţările relevante pentru fiecare categorie, le prioritizează şi implementează remedieri.

SAP are şi un birou dedicat securităţii cibernetice, Cyber Fusion Center, ce activează din noiembrie 2019 în cadrul sediului din regiunea Americii de Nord şi funcţionează ca un centru de inovare pentru crearea unor noi capabilităţi de apărare cibernetică. Acesta aduce noi funcţii de securitate, cum ar fi analiză, automatizare defensivă, inteligenţă cibernetică şi securitate în cloud pentru a ajuta SAP şi clienţii săi împotriva ameninţărilor de securitate.

Reporter: Din ce în ce mai des se vorbeşte de pandemie la trecut; în plus au fost ridicate şi restricţiile în ţara noastră. Care sunt oportunităţile aduse de criza sanitară pentru sectorul pe care activaţi?

Diana David: Pe măsură ce lumea iese treptat din pandemie, companiile trebuie să se concentreze pe procesele lor de bază şi să se adapteze la noul mediu prin implementarea de noi strategii în domenii critice precum finanţele, management în supply chain, branding, cerinţele de reglementare şi managementul crizelor. Mai exact, acestea trebuie să prezică schimbările şi tendinţele pentru a rămâne competitiv. Situaţiile provocatoare vor continua să apară, însă companiile au acum soluţii dedicate, prin care să se pregătească şi să le facă faţă. Una dintre acestea este SAP Analytics Cloud, o soluţie avansată care poate schimba modul în care companiile îşi planifică strategiile pentru a supravieţui şi a prospera în această perioadă post-pandemie. Ca platformă de analiză robustă şi agilă, SAP Analytics Cloud permite companiilor să ia decizii îmbunătăţite în timp real şi să faciliteze optimizarea resurselor din diferite departamente şi procese.

Reporter: Cum s-a modificat raportul cerere/ofertă în ultimele 24 luni?

Diana David: Strategia SAP este de a ajuta fiecare business să funcţioneze ca o companie inteligentă. În calitate de lider de piaţă în software pentru organizaţii, ajutăm companiile de toate dimensiunile şi din toate industriile să funcţioneze mai eficient: clienţii SAP generează 87% din totalul comerţului global. Tehnologiile noastre de machine learning, Internetul lucrurilor (IoT) şi de analiză avansată ajută la transformarea afacerilor clienţilor în întreprinderi inteligente. SAP oferă organizaţiilor o perspectivă profundă de business şi promovează colaborarea, care îi ajută să rămână cu un pas faţa concurenţei. Simplificăm tehnologia pentru companii, astfel încât acestea să poată consuma software-ul nostru aşa cum doresc, fără întreruperi. Suita noastră end-to-end de aplicaţii şi servicii le permite clienţilor comerciali şi publici, din 25 de industrii la nivel global, să opereze profitabil, să se adapteze continuu şi să facă diferenţa pe piaţă. Covid-19 ne-a demonstrat că lanţurile de aprovizionare rezistente sunt mai importante ca niciodată în livrarea previzibilă şi consecventă a bunurilor şi serviciilor pentru consumatorii finali. SAP îşi propune să ajute la rezilienţa supply-chain-ului pe diverse segmente: agilitate, productivitate, conectivitate şi durabilitare. Numeroase companii încă funcţionează în silozuri departamentale, provocarea SAP fiind conectarea acestor lanţuri de aprovizionare pentru a prezice situaţiile problematice şi a le proteja de întreruperi. De asemenea, conexiunile trebuie stabilite nu doar între departamentele din cadrul unei organizaţii, ci şi cu ecosistemul de clienţi, furnizori, producători contractuali, furnizori de servicii logistice şi alţi parteneri. SAP susţine organizaţia în toate etapele lanţului de aprovizionare: de la proiectarea de produse noi, mai inteligente, până la producţie şi livrare şi, în cele din urmă, până la întregul ciclu de viaţă al produsului. De asemenea, SAP ajută clienţii să-şi dezvolte procesul de digitalizare, de la iniţiative IoT mici, concentrate pe producţie, la strategii de business la nivel de companie. Astfel, organizaţia poate fi capabilă să combine automatizarea producţiei cu direcţia de business a companiei, să rămână conectată digital cu partenerii, pentru a răspunde cerinţelor clienţilor şi să furnizeze toate procesele şi date cu inovaţii integrate, cum ar fi IoT, ML şi blockchain pentru operaţiunile de zi cu zi.

Mai mult, SAP îşi ajută clienţii să colaboreze şi oferă vizibilitate în reţeaua de parteneri, înlocuind integrările deconectate, unu la unu, cu parteneri comerciali care ajung în procese complexe.

Nu în cele din urmă, SAP contribuie la derularea de practici pentru business-uri durabile, ajutând organizaţiile să înţeleagă şi să minimizeze amprenta de carbon şi risipa de materiale, de la proiectare până la exploatare, precum şi să protejeze sănătatea şi siguranţa angajaţilor

Reporter: Cum a evoluat piaţa din punct de vedere al resursei umane, mai ales că tot mai mulţi oameni lucrează în sistem hibrid?

Diana David: SAP identifică constant noi moduri de lucru şi de colaborare, fiind parte din ADN-ul nostru. Mediile de lucru flexibile şi pregătite pentru viitor sunt o parte relevantă a propunerii noastre ca angajator şi ne străduim să continuăm să fim compania preferată de candidaţi şi angajaţii existenţi. Angajamentul SAP faţă de formele moderne de lucru, colaborare, inovare şi autonomie, pe care l-am numit "Pledge to Flex", se rezumă astfel:

- Locul de muncă 100% flexibil şi bazat pe încredere reprezintă norma, nu excepţia

- Mediu incluziv, în care oamenii să poată lucra de acasă, de la birou sau de la distanţă, astfel încât fiecare să poată ajunge la cel mai bun nivel personal

- Programe de lucru flexibile, astfel încât angajaţii să poată decide când doresc să lucreze, în conformitate cu nevoile de business

- Design creativ pentru birouri, adaptat unui mediu colaborativ, axat pe comunitate, dar şi pe muncă individuală, ce permite angajaţilor să găsească spaţiul potrivit pentru fiecare sarcină

- Clădiri de birouri care acordă prioritate sustenabilităţii şi sănătăţii

- Respectarea reglementările locale din numeroasele regiuni în care lucrează angajaţii noştri.

Privind în urmă, ceea ce s-a schimbat este că nu mai gestionăm angajaţii, ci avem grijă de oameni, fiinţe umane, iar menţinerea motivaţiei acestora trebuie să fie o preocupare continuă pentru manageri, în particular, şi companie, în general.

Reporter: Proiectele dumneavoastră au fost afectate de ultimele evenimente (pandemie/război)? Cum aţi răspuns provocărilor şi oportunităţilor din piaţă, în ultimul an?

Diana David: Toată lumea a fost afectată de aceste evenimente. Pentru a veni în sprijinul clienţilor, SAP a încercat să facă procesul de transformare digitală cât mai uşor posibil. În principiu, cele mai mari trei probleme cu care se confruntă clienţii din întrega lume sunt: transformarea afacerii în cloud, construirea de lanţuri de aprovizionare rezistente şi crearea unor ogranizaţii durabile. Migrarea în cloud, mai mult decât un deziderat, a devenit o necesitate economică, cu atât mai mult în ultima perioadă, marcată de evenimentele menţionate. În această direcţie, SAP depăşeşte cu mult stadiul de migrare tehnică, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a-şi adapta business-urile la mediul provocator de astăzi, de a adopta noi modele de afaceri, respectiv de a-şi spori automatizarea prin tehnologii inteligente. Crearea unor lanţuri de aprovizionare rezistente reprezintă un alt element definitoriu pentru succesul companiilor în noul normal. Cu SAP Business Network, cea mai mare reţea B2B din cloud, acţionăm ca un LinkedIn pentru lumea business-to-business, conectând companii inteligente de-a lungul lanţului de aprovizionare, astfel încât toate să poată fi capabile să remarce şi să rezolve orice întreruperi, în timp real.

Reporter: Ce decizii de business a luat organizaţia dumneavoastră de la începutul acestui an?

Diana David: Cu toate că în primul trimestru, afacerile SAP au fost afectate de războiul din Ucraina, SAP mizează în această perioadă pe o strategie cloud-only, care stimulează accelerarea creşterii cloud atât prin new business, cât şi prin adoptarea cloud de către clienţii existenţi. Ritmul şi amploarea dinamicii SAP pune compania pe cea mai eficientă cale către ambiţiile sale pe termen mediu. SAP ajută clienţii să se transforme în organizaţii inteligente şi sustenabile, companii ce mizează pe procese de business integrate, end-to-end, toate alimentate de AI încorporată, ajustate continuu pentru a obţine rezultate mai durabile. De asemenea, susţinem toţi partenerii şi clienţii să se reunească ca parte a celei mai mari reţele de business din lume, prin crearea unor conexiuni între lanţuri de aprovizionare deconectate, înţelegând, totodată, impactul asupra oamenilor şi mediului. De obicei, lanţul de aprovizionare al unei companii cauzează de 5 ori volumul de emisii al companiei în sine. SAP este unic prin capacitatea sa de a ajuta toţi clienţii să se unească pentru a crea o planetă mai verde şi mai durabilă.

Reporter: Mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

06 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9366
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.9920
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0780
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6319
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3180

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro