Antibiotice Iaşi
ICT

SINDICATELE DIN APĂRARE ACUZĂ:Afacerea Iveco - prinsă în interesele politicienilor

George Marinescu
Ziarul BURSA #Politică / 26 august 2020

La evenimentul de ieri, premierul Ludovic Orban a precizat că investiţia Iveco în capacitatea de producţie din Petreşti se ridică la 50 milioane euro şi va crea 200 de locuri de muncă directe şi o dinamică economică prin contractele pe care compania italiană le va încheia cu furnizorii autohtoni.

La evenimentul de ieri, premierul Ludovic Orban a precizat că investiţia Iveco în capacitatea de producţie din Petreşti se ridică la 50 milioane euro şi va crea 200 de locuri de muncă directe şi o dinamică economică prin contractele pe care compania italiană le va încheia cu furnizorii autohtoni.


Redresarea industriei naţionale de apărare este pe drumul cel bun, dacă luăm în calcul recentele contracte semnate de Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri cu companiile Aerostar Bacău - care devine centru naţional de mentenanţă pentru avioanele F16, Avioane Craiova SA - centru naţional de mentenanţă pentru IAR Şoim şi de investiţia lansată, ieri, la Petreşti, în judeţul Dâmboviţa, de compania italiană Iveco, pentru realizarea a 2902 de camioane şi platforme pentru transport, în primă etapă urmând a fi construite 942 de bucăţi în următorii patru ani care vor scoate din bugetul public un miliard de lei.

La evenimentul de ieri, premierul Ludovic Orban a precizat că investiţia Iveco în capacitatea de producţie din Petreşti se ridică la 50 milioane euro şi va crea 200 de locuri de muncă directe şi o dinamică economică prin contractele pe care compania italiană le va încheia cu furnizorii autohtoni.

Ludovic Orban a mai spus: "Aceas­tă investiţie este realizată în cadrul offsetului aferent contractului de înzestrare a Armatei Române cu vehicule produse de Iveco Defence. Trebuie să mai spun încă o dată care este politica Guvernului pe care-l conduc - fructificarea programului de înzestrare a Armatei, un program pe 10 ani de zile, care prevede alocarea unei sume de 90 de miliarde, aproximativ, pentru dezvoltarea capabilităţilor defensive, pentru creşterea capacităţii Armatei Române de a face faţă oricărei provocări. Acest program de înzestrare în viziunea noastră trebuie să aducă investiţii în cadrul politicilor de offset care să crească capacităţile de producţie din România, care să asigure transfer tehnologic, care să dezvolte, de asemenea, noi capabilităţi de inovare, de cercetare şi de dezvoltare. Programul de înzestrare trebuie să genereze o relansare a producţiei de apărare din România, atât prin firme autohtone, cât şi prin firme partenere în cadrul acestui program de înzestrare a Armatei. Sunt convins că această investiţie a Iveco este o investiţie serioasă, că va fi urmată de alte investiţii serioase, care să genereze dezvoltare economică pentru România, care să creeze locuri de muncă bine plătite, pentru că se ştie că în industria de apărare, din cauza tehnologiilor ridicate ca nivel, mâna de lucru este o mână cu pregătire superioară şi salariile în industria de apărare sunt salarii peste medie".

Din păcate pentru şeful Guvernului, se pare că noua investiţie a companiei italiene va contribui foarte puţin la redresarea industriei naţionale de apărare, deoarece, conform angajaţilor din acest domeniu de activitate, există interese politicianiste ascunse în spatele afacerii Iveco de la Petreşti.

Constantin Bucuroiu: "Liberalii Virgil Guran şi Georgică Dumitru, sforarii afacerii Iveco la Petreşti"

Angajaţii din industria naţională de apărare sunt nelămuriţi cu privire la faptul că firma italiană a ales să bage banii într-o investiţie greenfield când avea la dispoziţie o hală de 20.000 metri pătraţi în interiorul Uzinei Automecanica Moreni, unitate de producţie care face parte din industria naţională de apărare şi care se află tot în judeţul Dâmboviţa.

Constantin Bucuroiu, preşedintele Alianţei Sindicatelor din Industria de Apărare şi Aeronautică a declarat pentru Ziarul BURSA: "Poziţia noastră este clară: atunci când faci offset pe un produs militar trebuie în primul rând trebuie să te gândeşti la propria industrie pe care o ai. În mod normal şi natural compania Iveco trebuia să vină la Moreni, unde avem un spaţiu de 20.000 metri pătraţi, pentru care s-au alocat fonduri pentru investiţii, şi unde avem specialiştii necesari ca să contribuie la execuţia camioanelor respective. Eu am avut o notă critică referitoare şi la modul în care s-a făcut offsetul pe contractul cu Iveco. Din punctul nostru de vedere, offsetul trebuia să înceapă de la maşina 1 şi nu de la vehiculul 301, sub o formă sau alta, şi după aceea, de la maşina 301, trebuia realizat totul în ţară, nu numai asamblarea. Au declarat că vor fi angajate în fabrica din Petreşti 200 de persoane, dar noi credem că nu vor lucra mai mult de 50, care vor pune caroseria de lemn, că mai mult de atât nu se va face în România".

Liderul sindical a precizat că investiţia greenfield de la Petreşti este una în care sunt implicaţi oameni politici cu influenţă, care nu doresc redresarea industriei naţionale de apărare.

Constantin Bucuroiu a arătat: "Este clar că Iveco a ieşit câştigătoare din start în acest contract pentru că offsetul nu va fi respectat în procentajul prevăzut de legislaţia din ţara noastră. De acest contract va profita şi o clientelă politică în care a fost tras în cursă premierul Ludovic Orban, care a acceptat un joc murdar al unor politicieni. Cred că implicaţiile vin din direcţia fostului pedelist Georgică Dumitru, care a trecut o vreme şi pe la Pro România, şi liderul liberal Virgil Guran. Din conferinţa de presă pe care preşedintele PNL Dâmboviţa, Virgil Guran, a avut-o, arată foarte clar că a vrut să scoată într-o postură negativă Uzina Automecanica Moreni, pentru a motiva investiţia de la Petreşti. Preşedintele Guran nu are niciun interes pentru ca industria naţională de apărare să devină funcţională. Acest lucru reiese din notele critice pe care le-a avut adeseori cu privire la acest lucru".

În opinia angajaţilor din domeniu, cea mai bună soluţie pentru redresarea industriei naţionale de apărare ar fi ca aceasta să treacă, în calitate de agenţie, în directa coordonare a premierului, în aşa fel încât să existe o singură comandă pentru toate instituţiile şi companiile implicate în activitatea de producţie din apărare.

Constantin Bucuroiu ne-a mai spus: "Virgil Popescu este un ministru care e foarte inteligent. Dar, din păcate, ministrul Popescu a lăsat foarte mult activitatea din industria de apărare pe mâinile altor subordonaţi, de unde s-au ramificat interesele unora şi altora cu privire la acest domeniu economic. Vă spun însă că vina nu aparţine premierului Ludovic Orban şi nici ministrului Virgil Popescu, fără intervenţia cărora am fi avut azi cu 600 de angajaţi mai puţin. Faptul că ne-au asigurat fondurile necesare pentru nucleul de întreţinere arată intenţiile bune ale celor doi în legătură cu industria naţională de apărare, dar, din păcate, interesele şi jocurile sunt făcute de alţi politicieni".

Potrivit companiei Iveco, camioanele care vor fi construite pentru România sunt vehicule din gama Iveco High Mobility cu tracţiune 4X4, 6X6 şi 8X8, în 16 variante diferite. O treime dintre camioane vor fi dotate cu cabină blindată. Conform contractului încheiat cu statul român, offsetul reprezintă 80% din valoarea achiziţiei fără TVA, sumă ce trebuie să se întoarcă în economia naţională.

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Boromir

Curs valutar BNR

07 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9262
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0800
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4941
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6770
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.7720

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Energy CEO forum awards
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro