STUDIU DELOITTE:Aproape 90% din companiile care deţin centre de servicii suport vizează extinderea facilităţilor pentru munca la distanţă

G.U.
Companii / 22 iunie

John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România

John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România

Centrele de servicii suport (shared services centers - SSC) investesc din ce în ce mai mult în capacităţi strategice pentru a crea valoare pentru companiile mamă pe care le deservesc, întrucât, din cauza impactului pandemiei de COVID-19, majoritatea organizaţiilor (87%) se concentrează pe dezvoltarea facilităţilor necesare pentru munca la distanţă, astfel încât să asigure continuitatea afacerii, 61% lucrează la accelerarea agendei digitale, iar 59% intenţionează să-şi îmbunătăţească modul de lucru în mediul virtual, potrivit studiului 2021 Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey, la care au participat peste 600 de lideri de organizaţii din aproximativ 45 de ţări, inclusiv România, şi care deţin centre de servicii suport în aproape 75 de ţări, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.

Abordările legate de locul de muncă adoptate ca urmare a pandemiei reprezintă elementul de noutate în sondajul din acest an. Organizaţiile caută metode pentru a reduce şi mai mult costurile şi a-şi creşte productivitatea, astfel că aproximativ trei sferturi dintre respondenţi (73%) intenţionează să implementeze un mod de lucru hibrid (două-trei zile pe săptămână la birou) sau preponderent la distanţă (14%), cu doar câteva zile pe lună la birou, şi doar 9% plănuiesc să revină la prezenţa zilnică la birou. Companiile sunt conştiente de faptul că schimbarea modului de lucru va influenţa cultura organizaţională, starea de bine a angajaţilor şi strategia privind spaţiile de lucru. În consecinţă, pentru a asigura retenţia angajaţilor în centrele de servicii suport, respondenţii se concentrează pe dezvoltarea culturii organizaţionale (77%), pe evidenţierea oportunităţilor de bunăstare şi a schemelor de lucru flexibile (62%), precum şi pe perspectivele de dezvoltare personală şi oportunităţile de inovare (62%), se menţionează în comunicat.

De asemenea, studiul subliniază faptul că factorii care facilitează digitalizarea - în esenţă, tehnologiile digitale care îmbunătăţesc şi optimizează serviciile furnizate - sunt esenţiali pentru modul în care centrele suport inovează la nivelul departamentelor pentru a obţine reduceri de costuri. Organizaţiile performante, care au reuşit să atingă cu succes trei sau mai multe dintre obiectivele urmărite prin centrele suport, şi-au stabilit mai multe activităţi de transformare digitală ca priorităţi: 72% dintre acestea au implementat tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% deţin sisteme ERP (enterprise resources planning) integrate care ajută la planificarea resurselor companiei, iar 53% au adoptat soluţii bazate pe tehnologia cloud. Procesul în sine şi complexitatea tehnică reprezintă, pentru 43% dintre respondenţi, cele mai mari provocări privind automatizarea.

John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România, a declarat: "Întrucât companiile se bazează din ce în ce mai mult pe modele globale de furnizare a serviciilor pentru a oferi mai multă valoare la costuri mai reduse, acestea investesc în capacităţile strategice ale centrelor de servicii suport, cu accent pe competenţele profesionale ale angajaţilor şi pe noile modalităţi de lucru, şi valorifică transformarea digitală pentru a obţine avantaje competitive. România este una din principalele destinaţii pentru centrele de servicii suport din Europa Centrală şi de Est. Sectorul IT, datorită dezvoltării din ultimii ani, a devenit un factor de atractivitate pentru industriile auto, aerospaţială, chimică, pentru agricultură şi multe altele."

Conform comunicatului, din perspectivă globală, India rămâne destinaţia preferată pentru înfiinţarea unor centre de servicii suport pentru cele mai multe domenii (bunuri de larg consum, energie, servicii financiare, telecomunicaţii etc.), fiind urmată de SUA. Deşi nu se află pe primele poziţii, Portugalia şi Lituania continuă să beneficieze de atenţie şi să îşi asigure investiţii în domeniul serviciilor globale de afaceri. Columbia, clasată în top zece în 2019, este în continuare atractivă, dar a ieşit din top în 2021.

În plus, din studiu mai reiese faptul că cele mai multe organizaţii susţin că standardizarea şi eficientizarea proceselor reprezintă principalul lor obiectiv strategic pentru investiţiile în domeniul SSC-urilor în 2021, iar 78% l-au atins. Pe locurile imediat următoare se află reducerea costurilor (principala prioritate în 2019) şi creşterea valorii afacerii, care rămân beneficii imediate şi concrete ale înfiinţării unui centru de servicii suport. Dintre organizaţiile care au identificat reducerea costurilor ca obiectiv al acestor investiţii, 88% şi-au atins ţinta.

Încă din 1999, Deloitte derulează astfel de sondaje din doi în doi ani pentru a înţelege modul în care centrele de servicii suport valorifică practicile şi tendinţele de management cu scopul de a aborda provocările de afaceri astfel încât să răspundă cât mai bine cerinţelor clienţilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Digitalizarea României”
Dtlawyers
BTPay
Apanova
Electromagnetica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9219
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5428
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7455
Gram de aur (XAU)Gram de aur242.4279

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro