SUPLIMENT AUTOCE propune trecerea obligatorie la Euro 7

Ziarul BURSA #Companii #Auto / 28 noiembrie 2022

CE propune trecerea obligatorie la Euro 7

Reprezentanţii industriei auto susţin că obligativitatea trecerii la Euro 7 va mări substanţial costul autocamioanelor Organizaţiile neguvernamentale de mediu afirmă că propunerea Comisiei Europene este neserioasă şi pare a fi dictată de industria auto

Standardul Euro 7 poate fi atins folosind tehnologia deja disponibilă, evitând necesitatea ca producătorii de automobile să dezvolte noi prototipuri de motoare cu ardere, au afirmat recent reprezentanţii Comisiei Europene, citaţi de Euractiv.com.

Oficialii de la Bruxelles susţin că implementarea noului standard privind poluarea rezultată de la motoarele cu ardere internă nu va implică o creştere substanţială a costului de producţie.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, standardul Euro 7 va atrage o majorare de maximum 0,6% a preţului unui autoturism sau unui atovehicul nou. În schimb, impactul asupra preţului camioanelor şi autobuzelor este de aşteptat să fie mai mare, oficialii europeni estimând o majorare de maximum 3,1%.

Frans Timmermans, vicepreşedintele Comisiei Europene a declarat că noile reguli vor fi în concordanţă cu standardele de emisii de CO2 pentru a oferi un aer mai curat în oraşe.

Comisarul european pentru piaţa internă, Thierry Breton a spus că, în timp ce unii au pus sub semnul întrebării necesitatea de a revizui standardele de poluare a aerului de către vehicule, având în vedere trecerea iminentă la tehnologia cu emisii zero, noile standarde "vor asigura că maşinile cu motor cu combustie introduse pe piaţa noastră până în 2035... vor fi cât mai curate posibil, cât mai mult timp posibil, oriunde svor fi folosite".

Breton a precizat că în anul 2050 vor mai rămâne aproximativ 20% de maşini cu motoare cu ardere internă din totalul vehiculelor care vor rula în Uniunea Europeană şi a menţionat că procentul respectiv va fi mult mai mare în pieţele externe din Asia şi America Latină. Comisarul european pentru piaţa internă a arătat că este nevoie de standarde şi pentru reducerea emisiilor cauzate de frâne şi anvelope.

În timp ce frânarea regenerativă - un mijloc de oprire în care motorul electric încetineşte vehiculul fără a folosi plăcuţe de frână - ajută la reducerea particulelor emise de frâne, greutatea crescută a vehiculelor electrice este susceptibilă de eliminarea de particule mai mari din anvelope decât vehiculele cu combustie de aceleaşi dimensiuni.

Comisia Europeană propune ca noile standarde privind emisiile de evacuare, Euro 7, să devină obligatorii pentru maşini şi camionete, iar ele vor ţine cont de condiţiile reale de trafic din oraşe, unde opririle şi pornirile sunt frecvente. Camioanele vor avea limite mai stricte, deoarece ele vor folosi mai mult timp motoarelor cu ardere internă, până când industria de profil va găsi o soluţie fiabilă pentru bateriile electrice necesare acestor vehicule. Dar, maşinile şi furgonetele vor trebui să respecte regulile Euro 7 de două ori mai mult decât în cazul Euro 6, intervalul de conformitate fiind extins la 10 ani şi 200.000 de kilometri parcurşi.

Pentru a preveni repetarea scandalului Dieselgate, în care tehnologia a fost folosită pentru a păcăli testele de emisii, Euro 7 obligă vehiculele să folosească senzori pentru măsurarea emisiilor pe toată durata de viaţă a vehiculului. Aceste informaţii vor fi disponibile şoferului, avertizându-l atunci când vehiculul său încalcă standardele de emisii.

Soluţiile digitale pot permite, de asemenea, "geo-fencing", care teoretic ar permite maşinilor hibride să treacă la motorul electric atunci când intră într-o zonă cu emisii scăzute, potrivit unui oficial UE.

Atât industria, cât şi activiştii ecologici au fost critici faţă de propunerea Comisiei Europene. Asociaţia comercială a producătorilor de vehicule, ACEA, a declarat că propunerea va încetini trecerea la vehicule cu emisii zero, în special pentru camioane, prin absorbţia de resurse financiare.

Noua legislaţie are beneficii limitate pentru mediu, dar "creşte considerabil costul vehiculelor", a declarat Oliver Zipse, preşedintele ACEA şi CEO al BMW, într-un comunicat.

Asociaţia Germană a Industriei Auto (VDA) a susţinut că termenele cuprinse în regulament nu pot fi respectate.

"Propunerea Comisiei UE publicată astăzi nu vizează echilibrul şi fezabilitate, ci obiective extreme nerealiste. Pentru autoturisme şi vehicule utilitare uşoare, reducerile valorii limită sunt nominal mai mici, dar momentul nu este fezabil", a declarat Hildegard Muller, preşedintele asociaţiei industriale germane VDA, într-un comunicat.

Cu toate acestea, ONG-ul pentru mobilitate curată Transport şi mediu (T&E) a criticat Comisia pentru că nu a impus limite mai stricte de poluare pentru vehiculele noi.

"Propunerile pentru maşini sunt atât de slabe, încât parcă ar fi fost elaborate de industria auto. Deşi se bucură de profituri record, producătorii de maşini au vândut Comisiei o minciună că un Euro 7 ambiţios nu este accesibil", a spus Anna Krajinska, managerul pentru emisiile vehiculelor şi calitatea aerului la T&E.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Băgați direct Euro 100! Trecem la trotinete si biciclete, prea multa poluare in București! Mai mergeți frate și pe jos că de asta va cresc burțile!

    Noi, populistii europeni, vrem "verde"! Ca e la moda. Ce daca nu intelegem consecintele economice si strategice ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

27 Ian. 2023
Euro (EUR)Euro4.8922
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4928
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8793
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5612
Gram de aur (XAU)Gram de aur278.5647

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro