TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 10 septembrie

TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

Agroland a înregistrat venituri de 231,5 milioane lei, în prima jumătate a anului acesta, cu 14% peste nivelul raportat în aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un raport realizat de Departamentul de Analiză al TradeVille. Acesta menţionează că profitul net al companiei cu activitate în comerţul agricol a avansat cu 23%, depăşind obiectivele bugetate la începutul anului şi confirmând cel mai bun semestru din istoria companiei. În acelaşi timp, Agroland a anunţat investiţii de 20 de milioane de lei pentru extinderea capacităţii de creştere a găinilor ouatoare, consolidând dezvoltarea diviziei Food. Planurile de expansiune includ şi diviziile de Retail şi Agribusiness, estimate să genereze venituri semnificativ mai mari până în 2028.

Agroland Business Systems S.A operează cel mai mare lanţ de magazine agricole specializate din România, oferind o gamă largă de produse pentru grădină, fermă şi animale de companie. Numărul magazinelor Agroland a crescut într-un ritm accelerat, odată cu implementarea sistemului de franciză, şi a ajuns la peste 247 de magazine, la finalul semestrului întâi al anului în curs, la nivel naţional, dintre care 32 MEGA, iar 215 tradiţionale.

TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

Grupul Agroland şi-a transformat liniile de busniess în societăţi de sine stătătoare, având în 2025 următoarele companii-fiice: Agroland Agribusiness S.A., Agroland Megastore S.R.L, Magazinul Micului Fermier S.R.L, Agroland Genetics S.R.L şi Agroland Organic S.R.L.

Dintre acestea, Agroland Agribusiness este responsabilă de distribuţia input-urilor pentru agricultură, iar Agroland Genetics de creşterea a 300.000 de găini şi a ouălor de consum în cadrul platformei agricole de la Mihăileşti, fiind cel mai mare furnizor de pui de o zi din România. Din mai 2025, divizia Food a preluat o fermă de ouă BIO din judeţul Olt, având o capacitate iniţială de 4,000 de găini ouatoare. Pentru aceasta este în curs un plan de extindere care prevede atingerea a 10.000 de găini, până la sfârşitul lui decembrie 2025, şi 20.000 până la sfârşitul lui decembrie 2026.

TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

În primele şase luni ale lui 2025, compania a continuat planul de extindere a reţelei Agroland prin deschiderea a trei magazine în format MEGA, localizate în Arad, Suceava şi Turnu Măgurele, precum şi a noua magazine tradiţionale. Dintre acestea, patru au fost inaugurate în judeţul Suceava, două în Ilfov şi câte unul în Alba, Călăraşi şi Dolj.

La 24.02.2025, compania era deţinută în proporţie de 64,4% de Horia Cardos, fondatorul şi CEO-ul Grupului, iar restul de 35,6%, free float-ul Agroland Business Systems, este împărţit între persoane fizice (30,28%) şi persoane juridice (5,31%).

Franţa, Germania şi Spania se numără printre principalii producători de ouă din UE

Anul trecut, efectivele totale de păsări au scăzut cu 1,7%, iar numărul păsărilor ouătoare adulte s-a redus cu 3,8% faţă de anul precedent. Greutatea păsărilor destinate sacrificării pentru consum a înregistrat o creştere, în timp ce producţia de ouă s-a diminuat cu 3,9% comparativ cu 2023. În total, efectivele de păsări au fost de 76,4 milioane capete, dintre care 42,4 milioane au fost păsări ouătoare adulte, conform datelor INS. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, preţul ouălor s-a majorat cu circa 30%, arată datele Comisiei Europene.

În Uniunea Europeană se regăsesc peste 350 de milioane de găini ouătoare, care asigură anual o producţie de aproximativ 6,7 milioane de tone de ouă. Franţa, Germania şi Spania se numără printre principalii producători de ouă din UE. La nivel european, Turcia este cel mai mare crescător de găini, cu un efectiv de peste 80 de milioane de păsări. Franţa este al doilea cel mai mare crescător cu 58,5 milioane de păsări, urmată de Germania, cu 58,3 milioane de păsări, ambele având o cotă de piaţă de 15%.

România deţinea un efectiv de peste 44 milioane păsări ouătoare, la finalul anului 2024, dintre care aproximativ 10 milioane erau destinate producţiei industriale, restul fiind crescute în cele circa 3 milioane de gospodării individuale, potrivit datelor Eurostat şi INS. Cu acest nivel al efectivului industrial, România ocupă locul al optulea în Uniunea Europeană. Potrivit INS, producţia anuală de ouă se ridică la 5,8 miliarde de unităţi, dintre care doar aproximativ 3,5 miliarde ajung în comerţ.

Agroland reuşeşte să se menţină lider de piaţă pentru produsele comercializate, unul dintre principalele avantaje fiind magazinele tip MEGA, ce permit comercializarea tuturor produselor companiei într-un singur punct comercial. Prognoza pentru următorii ani la nivel global arată o creştere constantă a veniturilor din piaţa echipamentelor de grădinărit, cu o rată anuală estimată de creştere (CAGR) de 5,5% între 2024 şi 2032, când se prognozează că vor atinge valoarea de 143,1 miliarde de dolari, conform datelor Global Market Insights.

În ceea ce priveşte anul 2025, România se aşteaptă la o recoltă record de grâu, susţinută de ploile abundente de primăvară. Ministerul Agriculturii estimează 14-15 milioane de tone, faţă de 9,29 milioane de tone în 2024. Recoltele de porumb şi floarea-soarelui sunt şi ele în revenire, cu estimări de 10,2 milioane tone şi 2,5-2,6 milioane tone, după scăderile severe din 2024. Excedentul de grâu românesc ar putea pune presiune pe preţuri.

TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

Rezultate solide în prima jumătate a anului

Agroland Group a încheiat primul semestru al anului cu rezultate solide, confirmând rezilienţa şi eficienţa modelului de business, arată analiza TradeVille. Activele totale au ajuns la 256,4 milioane lei, marcând un plus de 9% faţă de începutul anului, în timp ce capitalurile proprii au urcat la 77,6 milioane lei, o creştere consistentă de 20%. În semestrul întâi, platforma de la Mihăileşti a comercializat 38,7 milioane ouă de consum, înregistrând o creştere de 27% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Veniturile generate din vânzarea ouălor de consum au urcat cu 52%, ajungând la 31,6 milioane lei.

La nivel consolidat, cifra de afaceri a urcat la 229 milioane lei, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Compania a înregistrat venituri din exploatare în valoare de 231,5 milioane lei (+14% faţă de perioada similară din 2024), ajungând să acopere, astfel, 64% din suma bugetată pentru întregul an. În prima jumătate din 2025, cheltuielile din exploatare au totalizat 212 milioane de lei (+12% vs primele şase luni din 2024), având o evoluţie uşor mai temperată decât cea a veniturilor. Principala componentă a costurilor a fost reprezentată de cheltuielile cu mărfurile, în valoare de 117,5 milioane lei, cu 9% mai mari.

În primul semestru din 2025, furajele şi concentratele au fost principalul motor al afacerii, generând 33,6% din cifra de afaceri. Cele mai dinamice evoluţii au fost înregistrate în divizia de Ferme (+66%), segmentul Food - ouă de consum (+52%) şi Farmacie & Fitofarmacie (+40%). La polul opus, divizia de Inputuri a consemnat o scădere de 23% faţă de aceeaşi perioadă din 2024.

Rezultatul operaţional a avansat cu 33%, atingând 19,5 milioane lei şi depăşind valoarea din BVC 2025, iar profitul net s-a majorat cu 23%, până la 12 milioane lei şi a reprezentat, la finalul primului semestru, 122% din estimările companiei de la începutul anului.

Perspective

Horia Cardoş, fondatorul Agroland, şi-a exprimat optimismul cu privire la dezvoltarea companiei şi a sectorului agricol din România în următorii trei ani, anticipând că aceasta va fi o perioadă foarte propice. Agroland îşi propune să treacă pe piaţa principală a BVB în trei ani, ca un grup cu afaceri solide şi marje puternice, capabil să atragă investitori instituţionali.

Până la sfârşitul anului 2027, compania va atinge o capacitate de 900.000 de găini ouătoare cage-free şi 100.000 găini BIO şi free-range. Această extindere va permite ca, începând cu 2028, divizia Food să depăşească cifra de afaceri de 250 milioane lei.

Conform ultimului raport publicat de Agroland, divizia de Retail îşi continuă dezvoltarea într-un ritm accelerat, având ca obiectiv atingerea unui număr de 300 de magazine active până în 2028 şi o cifră de afaceri de peste 350 milioane lei. Creşterea este impulsionată de extinderea conceptului Agroland MEGA şi de procesele de digitalizare. Pentru 2030, ţinta este depăşirea pragului de 300 de unităţi, toate în format modern, precum şi extinderea pe alte pieţe din regiunea României. În acelaşi timp, divizia de Agribusiness are ca proiecţie depăşirea pragului de 200 milioane lei, la nivelul cifrei de afaceri în 2028, prin investiţii majore în dezvoltarea fabricilor de furaje şi pet food, extinderea procesării de seminţe şi consolidarea businessului de inputuri.

Evoluţia preţului acţiunii

Acţiunile Agroland Business System au crescut cu 18.42% în ultimele 12 luni şi au reuşit să performeze mai bine decât indicele BETAeRO, care a înregistrat o corecţie de 3.52% în aceeaşi perioada. Dinamică pozitivă de la începutul anului de 40.62% a cotaţiei, a ajutat acţiunile să recupereze o parte semnificativă din pierderile anterioare şi să revină la niveluri similare cu cele din iulie 2024. Totuşi, acţiunile rămân departe de preţul de listare de 3.28 RON (01.03.2021), ceea ce subliniază faptul că trendul descendent domină pe termen lung.

După ce a atins un maxim local la 1.645 lei în iulie 2024, preţul a intrat într-o fază de corecţie accentuată, în contextul în care întreg sectorul agribusiness listat la BVB a traversat o perioada dificilă. Companii similare, precum Norofert (+4,18%), Holde Agri Invest (+3.45%) şi Grup Şerban Holding (+0,63%) au înregistrat evoluţii mixte în ultimele 12 luni, reflectând presiunea din industrie.

În intervalul decembrie 2024 - aprilie 2025, acţiunile Agroland au evoluat într-un canal lateral, indicând o perioadă de consolidare şi acumulare după atingerea minimului istoric la 0,96 lei. În luna aprilie, cotaţia a spart rezistenţa în sens ascendent, acompaniată de un volum în creştere, semn al revenirii interesului investitorilor.

Din punct de vedere tehnic, acţiunile AG se tranzacţionează în prezent deasupra mediilor mobile principale. În plus, indicele RSI a urcat la 69,47, aflându-se în apropierea pragului de supracumpărare.

O zona de suport importantă se află, în prezent, la 1,5 RON, iar rezistenţa se regăseşte în zona 1.645 RON, unde acţiunile au atins un all-time high. Aşadar, acţiunile Agroland par să fi depăşit o fază îndelungată de consolidare, aflându-se în prezent într-un trend ascendent, susţinut de investiţiile destinate extinderii anunţate recent de companie şi de cifrelele în creştere raportate în trimestrul al doilea din acest an, care au condus la depăşirea BVC 2025 după primul semestru, în cazul profitului operaţional şi al profitului net.

TradeVille: Cifre record şi planuri măreţe la Agroland

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Agroland

Oportunităţi

Subvenţii: O oportunitate importantă pentru Agroland constă în accesarea subvenţiilor europene destinate agriculturii şi dezvoltării rurale. România a beneficiat deja de fonduri consistente în perioadele precedente, 16 miliarde euro între 2007-2013 şi 25 miliarde euro EUR între 2014-2020, iar în prezent este în curs de a accesa alte 19 miliarde euro pentru intervalul 2021-2027, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Scumpirea ouălor: Horia Cardoş a explicat că ouăle s-au scumpit, anul acesta, din cauza creşterii consumului, mai ales în rândul tinerilor, care mănâncă mai multe ouă decât generaţiile anterioare. Mitul consumului limitat a fost infirmat, specialiştii susţinând că două-trei ouă pe zi sunt sănătoase. În acelaşi timp, oferta scade: ferme din vestul Europei se închid, iar gripa aviară a afectat SUA şi mari producători din UE, precum Polonia, Marea Britanie, Franţa şi Italia. Creşterea cererii, scăderea ofertei şi presiunile Green Deal au dus la preţuri mai mari.

Proiect greenfield Mihăileşti: Agroland va accesa o finanţare în valoare de 15 milioane euro prin programul BEI „Recovery and Resilience Plan”, intermediată de Raiffeisen Bank, pentru extinderea platformei avicole de la Mihăileşti. Proiectul, cu o valoare totală de 20 milioane euro, include construcţia a 12 hale cu o capacitate de 600.000 de găini, diferenţa fiind acoperită din fonduri proprii. Construcţia noilor ferme este programată să înceapă în următoarele 4-5 luni, imediat după obţinerea tuturor autorizaţiilor necesare. Proiectul va fi implementat etapizat, iar finalizarea întregii construcţii este estimată într-un interval de 18-24 de luni. Investiţia vizează triplarea capacităţii şi atingerea unui milion de găini ouatoare până în 2027, consolidând Agroland că lider pe segmentul ouă cage-free, free-range şi bio.

”Renaşterea” secorului agricol: CEO-ul Agroland anticipează anul acesta o recoltă foarte bună, care va ajuta fermierii români să îşi revină după dificultăţile din ultimii doi ani. Acesta încurajează şi alte companii româneşti din agroalimentar să utilizeze piaţa de capital pentru finanţare, considerând că deficitul semnificativ de alimente din România (jumătate din consum fiind acoperit prin importuri) reprezintă o oportunitate majoră de creştere.

Riscuri

Măsurile fiscale: Contextul economic actual poate genera schimbări în schemă de subvenţionare din agricultură, cu impact direct asupra costurilor şi a profitabilităţii companiilor din sector. De asemenea, inflaţia persistenţă, alimentată de majorarea cotei TVA, poate afecta puterea de cumpărare a clienţilor.

Îndatorare: Structura de îndatorare evidenţiază o expunere semnificativă la finanţarea prin datorii, ceea ce limitează flexibilitatea financiară a companiei. Îndatorarea globală de 70% şi raportul Datorii/Capitaluri de 2,3 arată că obligaţiile financiare depăşesc de peste două ori nivelul capitalurilor proprii. Totodată, indicatorul Net Debt/EBITDA de 3,5 sugerează o presiune asupra fluxurilor de numerar. Lichiditatea curentă de 1,2 confirmă că datoriile pe termen scurt pot fi acoperite, însă compania dispune de un buffer limitat.

Încălzirea globală: Condiţiile meteorologice nefavorabile reprezintă în continuare un pericol pentru producţia agricolă, influenţând negativ cantitatea acesteia, volatilitatea producţiei reprezentând un factor de risc pentru creşterea costurilor operaţionale.

Sezonalitate: Sezonalitatea, determinată de ciclurile agricole, reprezintă un potenţial risc pentru activitatea companiei. Cu toate acestea, Agroland o valorifica prin dezvoltarea unor categorii de produse complementare, precum hrană pentru animale de companie, care sunt mai puţin influenţate de sezonalitate. Bolile recurente în zootehnie, cum ar fi pesta porcină sau gripă aviară, pot afecta piaţa, dar Agroland a gestionat eficient aceste provocări pentru a limita impactul negativ. Pentru a diminua efectele sezonalităţii, compania a investit în extinderea capacităţii de producţie a furajelor organice şi în modernizarea platformei avicole de la Mihăileşti, prin renovarea facilităţilor şi echiparea cu tehnologie modernă, asigurând astfel o activitate mai constanţa pe tot parcursul anului.

Sursele menţionate de TradeVille în această analiză sunt: Ministerul Finanţelor, INS, Eurostat, Comisia Europeana, Reuters, TradingView, Raport companie, Conferinta Quarterly Report, BVB.

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3122
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4401
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8581
Gram de aur (XAU)Gram de aur506.4161

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
oaer.ro
targulnationalimobiliar.ro
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb