TradeVille: Ford - rezultate peste aşteptări

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 30 octombrie

TradeVille: Ford - rezultate peste aşteptări

Ford Motor Co. a înregistrat, în trimestrul al treilea din 2025, rezultate peste aşteptări atât la nivelul veniturilor, cât şi al profitului, cu performanţe solide ale diviziilor Ford Blue şi Ford Pro, în timp ce Ford Model e a continuat să înregistreze pierderi. Compania profită de politicile economice favorabile şi se repoziţionează ca un mix între producător auto şi furnizor de software şi servicii, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Ulterior raportării, acţiunile companiei au înregistrat o creştere de 12%.

Ford Motor este o companie americană producătoare de automobile, cu sediul în Dearborn, Michigan, fondată de Henry Ford în iunie 1903. În prezent, Ford produce o gamă largă de autoturisme, camioane, SUV-uri şi vehicule electrificate, sub mărcile Ford şi Lincoln. Printre modelele cele mai cunoscute se numără Mustang şi F-150. Compania este cunoscută pentru inovaţiile sale tehnologice, inclusiv pentru dezvoltarea primului motor cu ardere internă şi a liniei de producţie în masă, care a permis producţia rapidă şi ieftină a maşinilor. Compania generează venituri nu doar din vânzările de vehicule, ci şi prin divizia sa financiară, Ford Credit, care asigură un flux constant de profit prin oferirea de împrumuturi şi contracte de leasing clienţilor şi dealerilor. Ford are o prezenţă globală şi operează în mai mult de o sută de ţări din întreaga lume. În plus, compania are parteneriate cu alte mărci importante din industria auto, precum Mazda şi Volvo, dar şi cu societăţi de tehnologie, cum sunt Microsoft şi Amazon.

Ford se angajează să fie un lider în materie de sustenabilitate şi a luat măsuri importante pentru a reduce impactul său asupra mediului. Compania şi-a propus să investească 22 de miliarde de dolari în dezvoltarea vehiculelor electrice până în 2025 şi să reducă emisiile de dioxid de carbon ale modelelor sale cu 50% până în 2035.

Din octombrie 2020, James Duncan Farley Jr., cunoscut adesea sub numele de Jim Farley, a preluat funcţia de preşedinte şi director executiv (CEO) al companiei, din care face parte încă din anul 2007.

Industria auto la nivel global - vânzări în urcare

Conform Statista, vânzările de maşini la nivel mondial au ajuns la aproximativ 78 de milioane de automobile în anul 2024, în creştere cu 4% de la 75,3 milioane de unităţi în 2023, depăşind nivelurile înregistrate înainte de pandemie. Veniturile provenite din vânzările auto se estimează că vor atinge 2,6 miliarde de dolari în 2025 şi 2,8 miliarde de dolari până în 2029, cu o creştere anuală compusă (CAGR) de 2,25% în perioada 2025 - 2029.

În ceea ce priveşte maşinile electrice, vânzările au depăşit 17 milioane de autoturime la nivel global în 2024, atingând o cotă de piaţă de peste 20%, conform Agenţiei Internaţionale pentru Energie (IEA). China şi-a menţinut poziţia de lider, maşinile electrice reprezentând aproape jumătate din totalul vânzărilor de maşini în 2024. În Europa, vânzările au stagnat în 2024 pe măsură ce schemele de subvenţii şi alte politici de sprijin au scăzut, dar cota de piaţă a maşinilor electrice a rămas în jur de 20%, vânzările mai puternice din unele ţări compensând scăderile din altele. În SUA, vânzările de maşini electrice au crescut cu aproximativ 10% faţă de anul precedent, ajungând la mai mult de 1 din 10 maşini vândute. Totuşi, deciziile noii administraţii Trump vor schimba semnificativ dinamica pieţei. La începutul lunii aprilie, Trump a impus tarife de 25% nu doar pentru autoturismele construite în străinătate, ci şi pentru piesele auto importate. Tarifele se aplică oricărui vehicul care nu este asamblat în SUA, ceea ce reprezintă 46% din cele aproximativ 16 milioane de vehicule vândute anul trecut pe piaţa americană. Impactul tarifelor este deja vizibil în piaţă: vânzările auto în primele trei luni din 2025 au fost peste aşteptări, pe fondul cumpărărilor înainte de scumpirile anticipate. Preţul mediu al unui vehicul nou este de circa 48.000 de dolari, dar Bank of America estimează că acesta ar putea creşte cu până la 10.000 de dolari dacă tarifele sunt transferate integral consumatorilor.

Pentru anul 2025, BloombergNEF estimează aproape 22 de milioane de vânzări de vehicule electrice, în creştere cu 25% faţă de 2024, pe măsură ce costul bateriilor litiu-ion scade şi producţia de modele electrice mai accesibile creşte.

Ford Model, pe pierderi

Ford Motor a raportat pentru trimestrul al treilea din 2025 venituri în creştere cu 9,4%, la 50,53 miliarde de dolari, peste estimarea analiştilor, de 47,04 miliarde de dolari. Profitul pe acţiune (EPS) a fost de 0,45 dolari, faţă de estimarea de 0,23 dolari. Compania a înregistrat rezultate peste aşteptări atât la nivelul veniturilor, cât şi al profitului, cu performanţe solide ale diviziilor Ford Blue şi Ford Pro, în timp ce Ford Model e a continuat să înregistreze pierderi. Segmentul Ford Pro a generat venituri de 17,4 miliarde de dolari, cu marje de profit de două cifre şi o creştere continuă a abonamentelor software. În schimb, divizia Model a înregistrat pierderi de 3,6 miliarde de dolari de la începutul anului, cauzate în principal de vehiculele electrice de primă generaţie şi de investiţiile continue în noile platforme EV. EBIT ajustat pentru trimestrul al treilea a fost de 2,6 miliarde de dolari, menţinându-se la acelaşi nivel faţă de anul precedent, în ciuda unui impact negativ net de 700 de milioane de dolari din tarifele vamale.

Din punct de vedere al cheltuielilor, compania a înregistrat al cincilea trimestru consecutiv de îmbunătăţire a acestora faţă de anul anterior, în principal datorită reducerii costurilor materialelor şi garanţiilor, excluzând tarifele, notează TradeVille.

”Ford a înregistrat un nou trimestru solid, realizând venituri de peste 50 de miliarde de dolari, susţinute de produsele şi serviciile noastre, durabilitatea Ford Pro şi atenţia disciplinată asupra costurilor şi calităţii”, a declarat Jim Farley, preşedinte şi CEO al companiei, adăugând: ”Intrăm în 2026 ca o companie mai puternică şi mai agilă. Ne vom concentra în continuare pe execuţie şi pe luarea rapidă a deciziilor strategice corecte privind propulsia, parteneriatele şi tehnologia, care vor crea o valoare extraordinară pentru clienţii noştri”.

Perspective

În cadrul conferinţei cu investitorii şi analiştii, conducerea Ford s-a arătat mulţumită de rezultatele obţinute de companie, menţionând că aceasta era pregătită de un upgrade pe partea de EBIT, dacă nu ar fi fost incidentul de la Novelis. Însă, estimarea EBIT ajustat pentru întregul an 2025 a fost revizuită în scădere la 6-6,5 miliarde de dolari, din cauza incendiului de la fabrica de aluminiu Novelis şi a efectelor continue ale tarifelor, dar rămâne la limita superioară a intervalului iniţial după ajustările efectuate. În ceea ce priveşte vehiculele electrice, divizie unde Ford înregistrează pierederi, conducerea estimează că adopţia EV în SUA va fi doar de aproximatov 5% pe termen scurt, dar creşterea se va accelera odată cu apariţia EV-urilor accesibile (preţ de aproximativ 30.000 de dolari). Ford pregăteşte o platformă universală EV, orientată către eficienţă, spaţiu şi digitalizare, şi prioritizează modelele hibride, inclusiv variante cu autonomie extinsă.

Pentru anul 2025, analiştii estimează raportarea de către companie a unor venituri în sumă de 174,2 miliarde de dolari vs. 184 de miliarde de dolari în 2024, şi un EPS de 1,03 dolari vs 1,46 dolari.

Evoluţia acţiunilor Ford: avans

Acţiunile Ford (simbol F) au înregistrat de la începutul acestui an un randament de 38%, peste cel al indicelui american S&P 500 (+17%), dinamica în ultimul an fiind de +17%. În ceea ce priveşte competitorii Ford, de la începutul anului aceştia afişează evoluţii mixte: Stellantis -25%, în timp ce General Motors şi Tesla au crescut cu 36%, respectiv 14%. Acţiunile Ford se tranzacţionează cu 60% sub maximul istoric atins în 1999, de 37 de dolari, în timp ce competitorii săi au înregistrat pe parcursul 2024 - 2025 noi maxime istorice. În perioada 2022 - 2025 cotaţia F a evoluat într-un canal lateral între 9 şi 16 dolari. Rezultatele financiare mixte raportate de companie în această perioadă, restructurările de personal, grevele angajaţilor din sectorul auto, dar şi tensiunile generate de politica tarifară a SUA, au influenţat evoluţia acţiunilor Ford în perioada menţionată.

Ulterior raportării rezultatelor financiare aferente trimestrului al treilea, acţiunile Ford au înregistrat o creştere de 12%, tranzacţionându-se în prezent la 13,26 dolari, peste mediile mobile de 50, respectiv 200 de zile. Nivel important de suport regăsim la 12 dolari, iar rezistenţa la 14,6 dolari.

TradeVille: Ford - rezultate peste aşteptări

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Ford

Oportunităţi

Brand global puternic: Ford este una dintre cele mai recunoscute mărci auto din lume, cu o istorie de peste 120 de ani.

Poziţie dominantă în SUA: F-Series este de peste 40 de ani cea mai vândută gamă de vehicule în America de Nord.

Evaluare: Conform AlphaSpread, valoarea intrinsecă a acţiunii Ford este de 21,66 dolari, cu 39% peste preţul actual din piaţă.

Reglementări: Tarifele impuse de administraţia Trump favorizează producţia auto americană. Un exemplu sunt tarifele pe camioanele medii şi grele importate ce elimină un dezavantaj competitiv pentru Ford (care produce totul în SUA).

Riscuri

Rating: Preţul ţintă mediu pentru acţiunile Ford este de 12,07 dolari, cu 8,9% sub preţul actual din piaţă, consensul analiştilor citaţi de WSJ fiind de ”Hold”.

Competiţie: Deşi compania are o gamă diversificată de vehicule, divizia de EV înregistrează pierderi şi se confruntă cu o competiţie serioasă, în special din partea producătorilor auto chinezi, precum BYD şi NIO, ce ar putea beneficia pe termen scurt şi mediu şi de recentele restricţii la exportul de pământuri rare ale Chinei.

Legislaţie: Incertitudinea de pe pieţele auto şi energetice continuă să crească, pe fondul politicilor comerciale în continuă schimbare care afectează negativ lanţurile globale de aprovizionare şi structura costurilor pentru Ford şi companiile similare.

Sursele menţionate de TradeVille în această analiză sunt: raport companie, ford.com, Yahoo Finance, CNBC, IEA, Statista, Reuters, AlphaSpread, Investopedia, WSJ.

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0829
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3643
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4817
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7688
Gram de aur (XAU)Gram de aur564.8733

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
sustenlandia.com
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb