TradeVille: Maşini mai ieftine, profit mai mic

Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 24 aprilie 2023

TradeVille: Maşini mai ieftine, profit mai mic

Războiul preţurilor are consecinţe, chiar şi pentru Tesla, cea mai valoroasă companie auto din lume. Veniturile Tesla din primul trimestru, raportate miercuri seara, au îndeplinit aşteptările, dar marjele sale de profit brut au fost scăzute, în mare parte din cauza maşinilor mai ieftine, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville

Despre companie

Tesla este o companie americană de tehnologie şi energie. Compania se ocupă în principal de fabricarea de vehicule electrice de înaltă performanţă, de sisteme de stocare a energiei şi de panouri solare.

Tesla este cunoscută pentru vehiculele sale electrice inovatoare, cum ar fi Model S, Model X, Model 3 şi Model Y. Aceste vehicule sunt alimentate de baterii litiu-ion care pot fi încărcate acasă sau la staţii de încărcare rapidă. De asemenea, vehiculele Tesla dispun de o gamă largă de caracteristici tehnologice avansate, cum ar fi un sistem de conducere autonomă, un ecran tactil de înaltă rezoluţie şi actualizări regulate ale software-ului care îmbunătăţesc experienţa de conducere. Pe lângă vehiculele sale electrice, Tesla produce, de asemenea, baterii de stocare a energiei, sub marca MegaPack.

Compania a obţinut un mare succes şi recunoaştere la nivel global, fiind un lider în revoluţia mobilităţii electrice şi în tranziţia către energia din surse regenerabile.

Livrări de maşini

Tesla este primul producător mondial de maşini electrice după numărul de unităţi livrate, Tesla Model Y fiind cea mai bine vândută maşină electrică la nivel global, în 2022, cu aproximativ 771.300 de unităţi, la distanţă de locul al doilea, BYD Song. În prezent, Tesla are o cotă de piaţă la nivel mondial a autovehiculelor electrice de 18,2%, în scădere uşoară faţă de anii trecuţi, din cauza apariţiei unor noi producători.

Tesla a raportat livrări globale de 422.875 de unităţi în primul trimestru 2023, o creştere de 4,3% faţă de trimestrul anterior. Aceste cifre sugerează că reducerile de preţ, aplicate de companie în 2023, la toate modelele sale, au avut efectul scontat de a menţine creşterea vânzărilor pe fondul intensificării concurenţei în domeniul vehiculelor electrice, într-un moment în care consumatorul se loveşte de o inflaţie galopantă şi de costuri ridicate de finanţare.

Producătorul a vândut aproximativ 161.630 de vehicule în SUA în perioada ianuarie-martie, potrivit Cox Automotive, ceea ce reprezintă o creştere de 25% faţă de anul precedent, dar sub ţinta de creştere de 50% dorită de CEO-ul Elon Musk.

Pentru anul în curs, Elon Musk a stabilit o ţintă de 1,8 - 2 milioane de automobile, dacă toate planurile se respectă, o valoare mult mai mare decât cea din 2022, de 1,4 milioane, şi mai mult decât dublă faţă de cea din 2020, când s-au livrat 936.000 de automobile.

Reducerea preţurilor

Tesla Inc. a redus din nou preţurile, înaintea publicării raportului trimestrial, pentru unele dintre vehiculele sale Model Y şi Model 3 în SUA, fiind a şasea oară când compania a făcut o astfel de mişcare în acest an, în încercarea de a stimula cererea, sacrificând astfel, marja de profit.

Prin reducerea preţurilor, Tesla testează teoria lui Musk, conform căreia schimbările mici de preţ au un efect mare asupra cererii. "Dorinţa oamenilor de a deţine o Tesla este extrem de mare", "factorul limitativ este capacitatea lor de a plăti pentru o Tesla", a declarat CEO-ul la ziua investitorilor din 1 martie. Tot acesta, în cadrul teleconferinţei pentru rezultatele din T1, a atras atenţia asupra unor condiţii economice instabile în urmatoarele 12 luni.

Rezultate financiare în linie cu aşteptările, cu marja de profit sub nivelul de 20%

Tesla a raportat un profit de 0,85 dolari pe acţiune, apropiat de aşteptările pieţei, iar veniturile au fost de 23,3 miliarde de dolari, cu puţin sub previziunile de 23,7 miliarde de dolari. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, profitul net, de 2,51 miliarde de dolari, a fost în scădere cu 24%, în timp ce totalul veniturilor a fost în creştere cu 24%, sub rata de creştere a livrărilor.

Scăderea profitului era aşteptată după reduceri de preţ de până la 20% la unele versiuni ale celui mai bine vândut model Tesla, Model Y, în SUA. De asemenea, Tesla a redus preţurile în Asia, Europa şi Orientul Mijlociu pentru a susţine ţinta de 2 milioane de automobile pentru acest an. O aproximare a preţului mediu pe vehicul vândut, a fost de 47.200 dolari, în scădere de la aproximativ 54.400 dolari în primul trimestru din 2022.

Afacerea auto a generat marje brute de profit de aproximativ 19%, sub aşteptările Wall Street de 21% şi sub nivelul minim de 20% pe care investitorii îl aşteptau.

Celelalte linii de business s-au descurcat foarte bine, generând un profit brut record de 303 milioane de dolari. Tesla a livrat soluţii de stocare a energiei de 3,9 GWh în trimestrul respectiv, în creştere cu aproximativ 360% faţă de anul trecut. Creşterea exponenţială vine pe fondul extinderii liniilor de producţie atât la fabrica din California, cât şi la cea din China.

Avantaje/Perspective

Profitabilitatea ridicată, împreună cu promisiunea unei creşteri rapide în viitor a producţiei de maşini au constituit, mult timp, factorii cheie care au condus la creşterea substanţială a cotaţiei acţiunilor Tesla, comparativ cu cele ale altor producători de automobile. După o creştere cu 50% în acest an, acţiunile se tranzacţionează la un preţ de aproximativ 51 de ori mai mare decât câştigurile viitoare, în comparaţie cu multiplii de o singură cifră atât pentru General Motors Co., cât şi pentru Ford Motor Co. Media indicelui S&P 500 se situează la un mutiplu de 19.

În contextul actual, Toyota, BMW şi Volkswagen au marje brute de aproximativ 17%, iar Mercedes de 23%, Tesla poziţionându-se la mijlocul ierarhiei, cu 19,3%. Plasarea la mijlocul acestui clasament situează Tesla într-o situaţie favorabilă pe fondul extinderii liniei de producţie, ceea ce va putea impacta marja în viitor.

Directorul financiar Zachary Kirkhorn a declarat, la începutul anului, că Tesla ar putea atinge marje brute de profit de 20% pentru întregul an. El a revenit în cadrul teleconferinţei de săptămâna trecută şi a menţionat că reducerile de costuri urmează să fie realizate prin utilizarea mai eficientă a noilor facilităţi de producţie.

Un alt aspect pozitiv îl reprezintă faptul că şi costurile sunt în scădere, atât datorită optimizării procesului de producţie, cât şi al reducerii preţurilor materiilor prime. Costul mediu de producţie a ajuns la aproximativ 38.600 USD/unitate, în scădere faţă de vârful de 42.700 USD înregistrat în al doilea trimestru al anului 2022.

Sectorul auto

În ianuarie 2023, vânzările globale de maşini electrice au fost de 662.000 unităţi, în creştere cu 10% faţă de vânzările din ianuarie 2022. Cota globală de piaţă a maşinilor electrice, în ianuarie, a fost de 11%.

Vânzările de automobile electrice plug-in din China au fost de 343.000 unităţi în ianuarie 2023, în scădere cu 8% faţă de vânzările din ianuarie 2022, iar cota lor de piaţă a fost de 26%.

În martie 2023, piaţa auto din UE a înregistrat o creştere semnificativă, de 28,8%, a înmatricularilor de autoturisme, depăşind peste un milion de unităţi (1.087.939). Toate cele mai mari pieţe ale blocului comunitar au înregistrat, luna trecută, o creştere de două cifre, cu Spania (66,1%) şi Italia (40,7%) în frunte. Luna trecută, UE a fost martora unei creşteri semnificative a înmatriculărilor noi de vehicule electrice cu baterii (+58%). Aceasta echivalează cu o cotă de piaţă de 13,9% şi reprezintă o creştere de 2,5% faţă de martie 2022.

În urma unui studiu al Reuters, puţin peste o treime dintre americani ar lua în considerare cumpărarea unui vehicul electric pentru următoarea lor maşină. În prezent, în Statele Unite sunt puse în vânzare peste 80 de modele de vehicule electrice. EV au reprezentat aproape 6% din toate vânzările din SUA în 2022, în creştere cu peste 60% faţă de anul trecut.

Preşedintele Joe Biden doreşte ca 50% din vehiculele noi vândute în 2030 să fie modele EV sau plug-in hybrid. Cele mai bine vândute vehicule electrice în SUA pe lângă cele ale Tesla, sunt SUV-ul Mustang Mach-E al celor de la Ford, Chevrolet Bolt al General Motors şi Ioniq 5 al Hyundai. Cei mai mari constructori auto din lume plănuiesc să cheltuiască, până în 2030, aproape 1.200 miliarde de dolari pentru a dezvolta şi produce milioane de vehicule electrice.

TradeVille: Maşini mai ieftine, profit mai mic

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: Simfin, raport companie, Reuters, accea.auto, MarketWatch.

................................

Analiza TradeVille poartă următorul disclaimer:

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual.

Lista potentialelor conflicte de interese

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9770
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7393
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3444
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0043
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.7351

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
contragarantare.ro
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb