Trendyol România a transmis un punct de vedere oficial în urma apariţiei unui studiu realizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), care face referire la presupusa concurenţă neloială din partea unor platforme asiatice, incluzând menţiuni directe la adresa companiei, conform unui comunicat emis redacţiei.
„În primul rând, pentru context, Trendyol nu este o platformă asiatică. Compania a fost înfiinţată în Istanbul, Turcia, în 2010, avem în continuare sediul central acolo şi desfăşurăm operaţiuni dedicate în 17 ţări”, subliniază compania.
Trendyol precizează că România este o piaţă strategică şi îşi propune să sprijine ecosistemul local de comerţ online, nu să concureze cu actorii existenţi.
„Viziunea noastră pe termen lung este să creştem împreună cu afacerile româneşti, nu să concurăm împotriva lor”, afirmă reprezentanţii companiei, care adaugă că sprijină antreprenorii locali prin parteneriate durabile şi acces la o bază extinsă de clienţi.
Potrivit comunicatului, din decembrie 2024 şi până în prezent, peste 1.000 de afaceri româneşti au fost integrate pe platforma Trendyol. Obiectivul este de a ajunge la 5.000 de comercianţi şi branduri locale până la finalul anului.
„Le oferim acestor retaileri acces la o bază largă şi în continuă creştere de clienţi, precum şi un sprijin complet care include oportunităţi de marketing şi promovare, instrumente avansate de analiză a datelor şi soluţii logistice optimizate”, explică Trendyol, care punctează că această abordare urmăreşte o „creştere comună şi succes reciproc”.
În plus, compania oferă posibilitatea exportului către alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, precum Grecia, Cehia sau Slovacia, contribuind astfel la economia de export a României.
Pentru a susţine vizibilitatea partenerilor locali, Trendyol susţine că a făcut investiţii semnificative în marketing localizat, printre care se numără şi „operarea unuia dintre cele mai mari programe de influenceri din România, cu peste 5.000 de influenceri locali activi”.
Compania menţionează şi deschiderea unui depozit dedicat în România, care a creat până la 250 de locuri de muncă şi funcţionează ca un hub regional. Totodată, a fost formată o echipă locală şi au fost lansate iniţiative precum un hackathon pentru studenţi, organizat recent în Bucureşti.
Trendyol asigură că respectă pe deplin reglementările europene şi locale prin entitatea înregistrată în Olanda.
„Ne îndeplinim toate obligaţiile legate de plata taxelor relevante în România”, subliniază compania, care menţionează şi participarea, luna trecută, la semnarea Angajamentului UE pentru Protecţia Consumatorilor, un set de măsuri voluntare care susţin siguranţa produselor în mediul digital.
„Credem cu respect că etichetarea Trendyol ca sursă de concurenţă neloială nu reflectă realitatea practicilor noastre comerciale în România”, se mai arată în comunicat.
Compania îşi exprimă deschiderea pentru un „dialog continuu cu toţi stakeholderii, inclusiv asociaţiile de industrie şi autorităţile locale”.