Twitter a vândut accesul la date ale utilizatorilor

D.I.
Internaţional #IT / 2 mai 2018

Sursa foto: Twitter

Sursa foto: Twitter

Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.

"În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pr baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter", a explicat Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.

Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API - application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.

Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.

Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.

Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.

Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri "de calitate slabă", în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

07 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9410
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0408
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0873
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6488
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.3997

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro