Abonament gratuit

Vacanţele pe litoral în noua normalitate

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Internaţional /

Vacanţele pe litoral în noua normalitate

Vacanţele şi călătoriile au fost, în mod evident, puternic lovite de criza sanitară care a oprit pentru câteva luni întreaga planetă. Restricţiile de călătorie au reprezentat, probabil, una dintre principalele cauze ale disconfortului psihic în perioada stării de urgenţă, dacă ne uităm la multitudinea pozelor din vacanţele anilor trecuţi care au fost postate pe reţelele de socializare. Încet, încet lucrurile s-au mai relaxat, iar turiştii au prins curaj să se gândească din nou la vacanţe.

Specialiştii din turism consideră că anul acesta este despre redescoperirea destinaţiilor interne, despre şansa de a aduce oameni care nu au mai fost de şase, şapte ani pe litoral şi care acum pot descoperi investiţiile şi hotelurile noi.

Totuşi, încă de la intrare în staţiunile de pe litoral îţi dai seama că noile reguli şi măsuri care se impun pentru stoparea răspândirii noului coronavirus au transformat sejururile şi vorbim despre o nouă formă de normalitate.

Accesul în hotelurile de pe litoral se face doar cu mască, iar la intrare găseşti un covor îmbibat în substanţe dezinfectante şi un gel, de asemenea, dezinfectant pe care eşti încurajat să îl foloseşti. Totodată, există afişe care te îndeamnă să fii responsabili şi să urmezi câteva reguli simple pentru binele tuturor, dar şi locuri marcate pentru a păstra distanţa de persoanele aflate în jurul tău. Personalul de la recepţie îţi întinde din spatele unui pexiglas un chestionar pe care să îl completezi pe proprie răspundere că nu ai semne de infectare cu noul coronavirus, că nu ai intrat în contact cu o persoană suspect sau confirmată cu Covid-19 şi că nu te-ai întors recent din străinătate. Ulterior ţi se ia temperature şi ţi se oferă cheia de la camera.

Lângă fiecare lift ai la dispoziţie dezinfectant, iar camerele sunt curăţate cu o şi mai mare atenţie şi cu substanţe specifice după fiecare turist.

Şi mesele oferite turiştilor au suferit transformări. Micul dejun, prânzul şi cina, într-un hotel cu all inclusive, sunt oferite în trei serii în funcţie de etajul la care turiştii sunt cazaţi. În plus, se intră pe rând în zona de restaurant, cu mască, li se ia temperatura la intrare şi este nevoie să se dezinfecteze pe mâini. De asemenea, desi au la dispoziţie buffet suedez, turiştii sunt serviţi de către angajaţii hotelului pentru a Evita atingerea ustensilelor.

Momentan, până la deschiderea restaurantelor din interior, toate mesele sunt servite pe terasă.

Majoritatea turiştilor au înţeles şi respectă noile măsuri implementate de hotelieri.

Ionuţ Nedea, acţionar al Hotelului Opal, de 3 stele, din staţiunea Cap Aurora şi director general al agenţiei de turism LitoralulRomânes.ro, ne-a declarat: "Sunt şi turişti mai agresivi şi e greu să-i covingi să respecte noile măsuri impuse, dar din fericire aceştia sunt sub 1%. Am creat fluxuri operaţionale, avem covoare cu soluţie dezinfectantă, camerele sunt nebulizate după fiecare client. Acum, le cerem turiştilor să aibă responsbilitatea şi să respecte regulile".

Protocolul, în cazul în care un turist prezintă simptome de Covid-19, este că el (şi familia) trebuie să rămână în cameră, trebuie anunţat medicul de familie al acestuia sau Direcţia Sanitară a Judeţului sau, în ultimă instanţă, 112, conform hotelierilor de pe litoral.

Staţiunile au însă un grad de ocupare, în medie, de puţin peste 50% în timpul săptămânii, potrivit hotelierilor de pe litoral.

Plajele sunt, în mare parte, amenajate şi respect normele de distanţare fizică cerute de actualul context. Şezlongurile sunt amplasate, câte două sau patru, la o distanţă de circa doi metri unele de altele. După ora 18.30 - 19.00, ele trebuie eliberate, pentru a fi dezinfectate, iar cei care vor să mai rămână la plajă o pot face pe prosopul propriu.

Turiştii de pe o plajă din Mamaia spun că în aceeaşi perioadă a anului trecut staţiunea era mult mai ocupată, dar se simt bine şi în siguranţă, cee ace este cel mai important.

"Am fost tentanţi să anulăm rezervarea de teama pandemiei, dar ne bucurăm că nu am făcut-o", ne-a declarat o familie din Maramureş aflată pe plaja din Mamaia.

Hotelierii acuză pierderi financiare importante în această perioadă şi speră că în curând va fi permisă redeschiderea restaurantelor. Mulţi se plâng de lipsa de sprijin din partea Guvernului şi speră ca până la finalul anului să îşi acopere cheltuielile suplimentare.

George Guci, proprietarul hotelurilor Modern şi Dorna din Mamaia, dar şi cel care a introdus sistemul de all inclusive în ţara noastră, ne-a declarat că gradul de ocupare al hotelurilor pe care le deţine este de 60%, iar la nivelul întregii luni iulie gradul de ocupare este de aproximativ 50%.

Domnia sa a spus: "Toate costurile sunt suportate de mine. Nu am primit niciun ajutor de nicăieri. E foarte greu de spus dacă vom recupera piederile, am personal ca şi când aş fi la capacitate maximă. În plus, nu am beneficiat de şomaj ethnic pentru că noi nu aveam activitate,  atunci eram în pauză. Nu ne-am încadrat în nicio condiţie. Nu eram în activitate şi nici nu am câştigat cu 25% mai puţin ca anul tecut. (...) Sunt 350.000 de oameni care lucrează în această branşă. Este inadmisibil să nu îţi pese de ei".

George Guci a subliniat că majoritatea turiştilor sunt responsabili şi respect noile măsuri impuse, cei care mai pun probleme în această privinţă fiind de sub 1%.

Totodată, antreprenorul a mai precizat că a fost nevoie de investiţii suplimentare şi bugete pentru dezinfectanţi, iar numărul turiştilor nu este încă satisfăcător: "Am cheltuit pe fiecare hotel, până acum, în aproape o lună, de pe 15 iunie, peste 20.000 de lei. Suntem la un grad de ocupare de 60% faţă de anul trecut. Nu este ceea ce trebuie".

În schimb, George Guci a spus că preţurile sunt la acelaşi nivel ca anul trecut. Astfel că o cameră dubla standard la un hotel de patru stele pentru doi adulti cu demipensiune costă 838 lei/noapte, iar cu ultra all inclusive - 955 lei/noapte. La un hotel de trei stele, tarifele sunt cu 15% mai mici.

De asemenea, antreprenorul a mai spus că aşteaptă redeschiderea restaurantului pentru că este destul de dificil pentru turişti să folosească doar mesele de pe terasă şi sunt împărţiţi pentru masă pe trei serii în funcţie de etajul la care sunt cazaţi.

Rezervările vin în număr tot mai mare pentru staţiunile de la Marea Neagră, după cum ne-a spus Ionuţ Nedea.

Directorul agenţiei litoralulromânesc.ro a explicat că nimeni nu a putut să anticipeze pandemia, iar în luna martie vânzările s-au prăbuşit.

În plus, antreprenorul a adăugat că şi-a orientat politica către turişti şi companie, a făcut un pas în faţă şi a continuat să facă investiţii. Domnia sa a precizat că a investit 600.000 de euro în partea de IT a agenţiei.

Ionuţ Nedea a mai precizat că mulţi turişti se temeau de consecinţele şi riscurile pe care le poate avea deplasarea la mare şi au cerut restituirea banilor.

"Am restituit banii imediat celor care au vrut acest lucru. Am venit şi cu un program de vouchere care erau de 105% din bani. Astfel că 85% dintre turişti au acceptat voucherul", spune Ionuţ Nedea.

Anca Pavel Nedea, director al Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa şi fost preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, a declarat că acum trebuie profitat de faptul că românii nu mai pleacă atât de mult în străinătate pe perioada verii şi atraşi spre litoralul românesc.

Domnia sa consideră că litoralul are potenţialul de a devein o adevărată Coastă de Azur, însă este vizat de o campanie de denigrare.

"Este foarte frustrant pentru un manager, antreprenor, consultant să vadă în continuare aversiunea pe care o avem faţă de litoralul românesc. Este la modă de foarte mulţi ani. Alte destinaţii cum sunt Bulgaria, Grecia şi Turcia finanţează masiv presa de litoral şi presa din România în general să spună lucruri bune despre ele şi lucruri foarte rele despre propriul litoral. Am observat campania susţinută împotriva litoralului românesc", a spus Anca Nedea, coproprietar al Hotelului Opal din Cap Aurora.

Domnia sa s-a declarat dezamăgită să constate o campanie "extraordinar de agresivă" la nivel central faţă de litoralul românesc.

"Este un moment pe care refuzăm să ni-l mai fure cineva. E timpul să depăşim aceste subiecte tabu legat de litoralul românesc", a punctat Anca Nedea.

Domnia sa a mai spus că există mulţi investitori care încearcă să readuc la viaţă hotelurile de pe vremea lui Ceauşesu.

Anca Nedea a spus că anul trecut au fost cumpărate toate proprietăţile care se aflau în paragină în sudul litoralului, iar în Sturn şi Neptun au fost demarate proiecte pe fonduri europene de refacere a infrastructurii staţiunilor.

"Cred că în cinci ani sudul litoralului o să fie o destinaţie unde ne va plăcea să visăm o experienţă. Nu trebuie să cadă Mamaia ca să crească sudul. Putem fi şi noi o Coastă de Azur", a subliniat Anca Nedea.

Aceasta a mai adăugat că până în present acest lucru nu a fost posibil din cauza infrastructurii: "Ne împiedică infrastructura destinaţiilor. Sunt distruse spaţiile verzi, sunt făcute construcţii care nu respectă peisajul urban, e nevoie de o dezvoltare unitară, de o strategie de promovare".

Totodată, domnia a mai precizat că pe ruta Eforie Sud - Vama Veche va începe un proiect de zonă costieră.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Noua normalitate - o mizerie fascistă de controlat și chinuit oameni cu orice preț, având ca suport ideologic religia virusului.

Ziarul BURSA

14 august

Citeşte Ziarul BURSA din 14 august

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

14 Aug. 2020
Euro (EUR)Euro4.8358
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1020
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4986
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3603
Gram de aur (XAU)Gram de aur256.1622

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
myTEX.ro
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie